کد مطلب: ۵۳۳۴۵۸

۲۱ پیشنهاد بورسی نمایندگان مجلس برای جلسه سران قوا

۲۱ پیشنهاد بورسی نمایندگان مجلس برای جلسه سران قوا

عضو هیات‌رئیسه مجلس از ارائه ۲۱ پیشنهاد به رئیس مجلس برای طرح و بررسی در جلسه شورای اقتصادی سران سه قوه خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: طبق برنامه؛ نشست سران سه قوه باید ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار شود و طبق اعلام قبلی تنها دستور این نشست، بررسی موضوع بورس و ضرر و زیان ناشی از افت شاخص در ماه‌های اخیر بوده است.

وی گفت: در نشست قبلی سران سه قوه موضوع بورس مورد بحث و بررسی قرار گرفته، اما به دلیل گسترده بودن موضوع و بحث فراوان پیرامون آن جمع‌بندی درباره این مسئله انجام نشد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: در نشست اخیر هیات‌رئیسه مجلس بنا شد، همه نمایندگان پیشنهادات خود را درباره بورس تا پایان هفته گذشته به هیات رئیسه ارائه کنند تا در جلسه شورای اقتصادی سران سه قوه مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: بنده با جمع‌آوری نظرات کارشناسان و پیشنهادات آنها، در مجموع ۲۱ پیشنهاد را در مورد این موضوع آماده و به رئیس مجلس ارائه کردم تا در جلسه شورای اقتصادی سران سه قوه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

عضو هیات‌رئیسه مجلس در مورد تخصیص ردیف اعتباری برای بهبود وضعیت بورس توسط دولت نیز گفت: این مسئله نیازمند مصوبه مجلس است و باید دولت در این باره لایحه بدهد.

حاجی‌دلیگانی اضافه کرد: ارائه‌ لایحه‌ای از سوی دولت برای تخصیص خط اعتباری و یا تدوین طرحی در این باره در مجلس زمان‌بر است و ممکن است، در زمان مناسب نتوان از این طریق مشکل بورس را حل کرد و باید اقدامات جدی‌تری در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی افزود : ابتدا باید ببینیم که در جلسه سران سه قوه چه تصمیمی اتخاذ می‌شود تا بتوانیم روی آن کار کنیم و اقداماتی را انجام دهیم.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شایان

    چند روز پیش این خبر رو به نقل از نایب رئیس مجلس درج کردید : طبق تحقیقات صورت گرفته بیش از 130 هزار میلیارد تومان توسط 200 کد حقوقی در اوج شاخص کل بورس از بازار خارج شده است.حالا وقتشه که سران قوا که بالاترین قدرت اجرایی ، قضایی و قانونی مملکت رو در دست دارند و قطعا اسامی این ۲۰۰ حقوقی رو هم در اختیار دارند، برای رفع ظلم و احقاق حقوق سهامداران خرد که به حرف رییس دولت اعتماد کردند و اندک سرمایه خودشون رو به جای بردن به بازار دلالی سکه و طلا در مسیر حمایت از صنعت و تولید کشورقرار دادند و اکنون مال باختگان واقعی این داستان هستند سران قوا با قدرت حاکمیتی خود این ۲۰۰ حقوقی موردنظر نایب رئیس مجلس رو وادار کنند تا پول هایی رو که در روزهای اوج شاخص از بورس خارج کردند رو دوباره وارد بورس کنند و در صورت عدم توجه سیستم قضایی با تشکیل پرونده آنها رو وادار به این کار بکنند تا شاید قدری از ضرر و زیان مردم آسیب دیده از این ظلم جبران شود. این یکی از انتظارات ما مال باختگان از سران قوا میباشد.اگر سران قوا به ما کمک نکنند پس چه کسی میتواند به دادما زیان دیدگان برسد.

    • ناشناس

      ساده جان , بین اون ۲۰۰ کد سران هم هستن ???

  • ناشناس

    پناه بر خدا.

  • ناشناس

    تا اینها اقدام کنند چند ماهی طول میکشه تا اون موقع بورس نابود شده .. امروز در بعضی خبر کزاریها دیده می‌شد که حتی صندوقهای با در آمد ثابت هم از گزند بیماری مزمن بورس در امان نخواهند بود. دیر یا زود آنها رو هم گریبانگیر خواهد کرد با این اوصاف فاتحه بورس روو باید از الان خواند. آقایان مجلسی.! بورس نیاز به اقدام اورژانسی داره این امروز وفرداها دردی رو دوا نمیکنه.

  • ناشناس

    این مجلس هم رو هر چی دست گذاشت بدتر شد که بهتر نشد نمونه اش مسکن و خودرو و قیمت گذاری ها ووووووووو ارز البته از روی کار اومدن مجلس جدید شاهد ریزش بورس و فشل شدنش بودیم یادمون نرفته

  • رضابورسی

    خواهشا سران قوا منت سرمردم نزارند بورس به طور ذاتی دراردیبهشت وخرداد رونق میگیره اون هم فقط و فقط به خاطرتسویه حساب اعتباری ها باکارگذاری ها هستش فولاد و فملی وچندواکثرپتروشیمی ها تسویه کردن وتاپایان این هفته بقه شرکت ها هم تسویه میکنند ودوباره پول جدید وارد بازارمیشه این بازار دیگه تا شهریورماه پررونق هست درضمن هروقت سهمی به حمایت خودش نزدیک میشه همه میریزن سرش .

  • سیدحسین

    زحمتتون میشه بخدا!من که راضی به این همه مجاهدت نیستم!!کجای دنیامسعولان مردم دوستی چون ما دارد!من که می بالم به این همه فدارکاریشون!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    ۲۰۰۰ راهکار هم پیشنهاد بدید
    وقتی عمل وجود نداره هیچ….
    دروغ.دروغ.دروغ

  • ناشناس

    فقط چاپ پول وتزریق به بورس وجلو گبری از فروشهای سنگین

    • ناشناس

      چاپ پول ???

  • ناشناس

    قول میدم این نماینده ها هیچکدام در بورس سرمایه ای ندارن , چون اگر مثل مردم بودن الان وزیر ۱۰ بار استیضاح شده بود

    • ناشناس

      واقعا همینطوره ………..

  • آماتور

    دیگه لازم نیست کاری بکنید از فردا صف های فروش خواهی نخواهی جمع میشوند سهم به این مفتی کجا هست قیمت اکثر سهم ها با توجه به تورم بسیار ارزنده تراز یکسال پیش است.