کد مطلب: ۴۷۴۱۱۸

پیشنهاد یک نماینده برای روزهای ریزش شاخص بورس

پیشنهاد یک نماینده برای روزهای ریزش شاخص بورس

احسان خاندوزی، نماینده مجلس در توییتی نوشته است: یک چتر برای تبدیل سقوط آزاد به فرود آرام، که سازمان و شورای بورس اختیار قانونی تصویب آن را دارند: ۸۰ درصد درآمدهای سازمان بورس از ابتدای سال ۱۳۹۹ در صندوق تثبیت بازار، سپرده‌گذاری شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احسان خاندوزی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در توییتی نوشته است: یک چتر برای تبدیل سقوط آزاد به فرود آرام، که سازمان و شورای بورس اختیار قانونی تصویب آن را دارند: ۸۰ درصد درآمدهای سازمان بورس از ابتدای سال ۱۳۹۹ در صندوق تثبیت بازار، سپرده‌گذاری شود.

آخرین اخبار درباره بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نشسته همینطوری گفته یه نظره فیلسوفانه بدم یعنی آره ماهم هستیم.این کارشناسای ما کلا شدن نوستراداموسای ایرانی!

  • محمد رضا

    کاش این صندوق تثبیت از قبل تعبیه می شد تا قطار بورس در سراشیبی سقوط قرار نمی گرفت…
    بورسی که چراع امید را در همه ابعاد جامعه روشن کرده بود با ندانم کاری مدیرانش همه حساب و کتابهای دولت و مردم را به هم ریخت.
    هنوز هم دیر نشده و با کمی تدبر وجسارت در شیوه های عملیاتی میتوان جلو فاجعه ملی را گرفت.
    برای جلب اعتماد و رضایت سرمایه گذاران و ماندن در بورس اولین دستکاری در روال از هم گسیخته بورس تغییر مدیریت فعلی بورس است که همه به ناکارآمدی و عدم توانایی وی معترض اند این تغییر در زدودن نگرش منفی به وضع فعلی موثر است…
    دوم تغییر در دامنه نوسان قیمت روزانه بورس است..هرچند این پیشنهاد من شاید عجیب باشد اما ما باید همیشه مقلد جاهای دیگر در اداره امور مشابه نباشیم باید متناسب با شرایط خاص تصمیم و برنامه خاص به کاربندیم.بورس قلب اقتصاد کشور ما در ساماندهی به مشکلات عدیده از جمله کنترل حجم نقدینگی و تورم لجام گسیخته همچنین سوق دادن این نقدینگی سیل آسا به سمت و سوی تولید صنعتی و کشاورزی و خدمات مولد و در نهایت رونق افتصادی و ایجاد اشتغال کامل نماید پس از هر اقدامی برای سامان بخشیدن بورس نباید درنگ کرد اگر نوسان دامنه تغییر بین مثبت چهار و منفی دو تنظیم شود واقعا در تثبیت و تعادل بورس اعجاز خواهد کرد هم سرعت افزایش سود را کندتر می کند و هم نرخ ریسک و هراس سرمایه گذاران که در جامعه ما غالبا دستمایه های اندکی دارند و حق هم دارند بترسند چون سرمایه اندکی دارند و از طریق آن معاش خود را تامین می کنند سومین پیشنهاد باید مکانیسمی قانون شود تا شرکتهای بورسی هر سه ماه در مورد فعالیتهای اقتصادی و محاسبه سود و زیان خود مجمع برگزار نموده و تقسیم سود نموده و سود سهام در بورس را از طریق شماره شبای یورس به حساب افراد سهامدار واریز نمایند این عمل پیامدهای اشکار و پنهان مثبت زیادی در جامعه خواهد داشت اولا من سهامدار بورس مطمنم که فقط بصورت صوری و اسمی در پنل گوشی ام سهم ندارم بلکه بصورت واقعی مالک بخشی از امکانات و منافع شرکتی هستم و از طرفی در طولانی مدت این کار مدیران شرکتها را نسبت به روند فعالیتهای زیر مجموعه مدیریتی اش مقیدتر و پاسخگو خواهد نمود چون نتیجه فعالیتهای او و شرکتش بصورت مستمر و کوتاه مدت رصد و از طرف همه مورد ارزیابی دائمی قرار می گیرد و شرکتی مورد استقبال سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت که فعالیتهای اقتصادی و سود دهی اش بهتر و بیشتر باشد . این امر موجب رقابت بین شرکتها برای ارتقا وضعیت و رشد خواهد شد.

  • واقع بین

    این راهکارهای من درآوردی و بدون پایه کارشناسی رو کنار بزارین که دوباره یه افتضاح دیگه بالا می آید
    شما هم نماینده مردم هستی و خدمتگذار مردم نه رییس و فرمانده به جای اینکه بدون تحقیق و دانش از روی احساس مدلی رو پیشنهاد بدی و بعد اگه جور در نیومد شروع کنی به توجیه

  • امید

    ربطی به دولت و حقوقی ندارد باید مردم از صف فروش بماند بیرون همه چی درست میشه. ایراد از تازه واردها ی بی اعتماد است

    • ناشناس

      اگر این تازه واردهای بی اعتماد بیجاره نبودند که تقاضایی برای سهام نبود و شاخص از ۵۰۰ هزار هم بالاتر نمیرفت.

  • محمد

    خدمت دوستانی که میگن دولت دست از سر بورس برداره درست میشه عرض کنم دولت شما رو با بورس آشنا کرد و خودش بردش بالا الان هم دست از سرش برداشته که داره میریزه وگرنه قیمت همین امروز اکثر سهام با دلار 50 هزار تومنی توجیه داره نه دلار 25 هزار تومنی

    • سيد

      منظور اينه كه وقتي دولت مردم رو تشويق به ورود به بازار سرمايه مي كنه و شخص رئيس جمهور هم اين حرف رو ميزه ، مردم انتظار دارند كه در دوران نزول بازار ، حمايت كنه ، حمايت عملي ، نه حمايت زباني . چند روز پيش در اخبار ، دوتا كارشناس در مورد اوضاع بورس داشتند صحبت ميكردند و گفتند كه از فردا به مدت 10 روز حقوقيها هر روز 10هزار ميليارد از بازار حمايت خواهد شد. آيا واقعا حمايت كردند . جز دروغ به مردم چيزي نگفتند. لذا بناي صحبت اينكه دولت دخالت نكنه بلكه حمايت كنه و خواست همه هم همينه . متاسفانه جز دروغ از اين دولت چيزي نديديم و شخص بنده هيچ خوش بيني به اين دولت نداشته و ندارم. از همه سهامدارها هم خواهش ميكنم كه در اين روزها از سهماهاتون مراقبت كنيد و چوب حراج به آنها نزنيد و اگر در قيمتهاي بالا گرفتيد صبر كنيد كه انشاا… به سود برسيد. ممنون.

    • ناشناس

      زمانی که شاخص در خرداد و تیر چند برابر شد سهام دارهای بورس آن را نتیجه فکر اقتصادی و هوش و دانش خودشون میدونستن.الان که افت کرده از دولت طلبکارند.هر کی خربزه میخوره بایدپای لرزش هم بشینه.
      شاخص بورس بالای ۱ میلیون حبابه.

  • ناشناس

    از وقتی که تند تند عرضه اولیه دادن، بورس منفی شد

  • ناشناس

    باید دامنه نوسان رو برای همه شرکتها به سه درصد برسونن… اینجوری دیگه بورس شارپی و نجومی رشد نمیکنه و یکدفعه هم ریزش نمیکنه

  • هادی

    اگر مدیریت یک بیابان را به دولت واگذار کنید بعد چند سال با کمبود شن مواجه میشید !بورس داشت رشد طبیعیش رو طی میکرد دولت که ورود کرد به این روز افتاد.

    • ناشناس

      سلام واقعا موافقم همه چی رشد کرد الا بورس
      دولت همه چی رو خراب کرد

  • ناشناس

    اگه پرایدبشه یک میلیاردسهامش بااین قیمت توجیه داره چون هزاردرصدهم افزایش داده پس شده ۱۵برابرپرایدهم باید۱۵برابربشه ……..

  • ناشناس

    همه سهمهاچندین برابرنرخ واقعی کالارشدکردن پس بایدبیشتربیان پایین یاهم توهمین قیمتهایک سال درجابزنن……..