کد مطلب: ۵۹۵۲۷۸

وزارت کار برای ترمیم حقوق کارگران چه پیشنهادی دارد؟

وزارت کار برای ترمیم حقوق کارگران چه پیشنهادی دارد؟

معاون وزیر کار با اشاره به مشکلات معیشتی جامعه کارگری گفت: پیشنهادات لازم در زمینه ترمیم حقوق و دستمزد کارگران را آماده کرده‌ایم تا بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین رعیتی فرد در نخستین نشست شورای عالی کار در دولت سیزدهم، اظهار کرد: اصل کار این شورا بر مبنای سه جانبه گرایی است. امیدواریم با این اصل و با قدرت و قوت، مباحث حقوق و دستمزد و موضوعات دیگر در زمینه جامعه کارگری و کارفرمایی را بر اساس قانون و نظر شرکای اجتماعی حل و فصل و به نتیجه مطلوب برسانیم.

معاون روابط کار با اشاره به دغدغه معیشت کارگران در دولت سیزدهم گفت: با تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از اعضای اصلی شورا و رئیس شورای عالی کار، بررسی‌های کارشناسی در این زمینه صورت گرفته است.

وی ضمن تشریح مصوبات شورای عالی کار گفت: اولین مصوبه این جلسه تمدید آئین نامه مستثنی شدن خدام و کارکنان بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، مدارس علوم دینی موقوفه و موقوفات عام غیرتولیدی از شمول موادی از قانون کار بود.

به گفته رعیتی فرد، این آئین نامه به استناد ماده ۱۹۱ قانون کار در تاریخ ۷۳/۱۱/۳۰ طی نامه شماره ۷۲۰۵۲/ ت ۴۳۲ به تصویب هیئت وزیران رسیده که بر اساس آن خدام و کارکنان بقاع متبرکه دارای سه نفر یا کمتر نیروی انسانی (در آخرین تمدید در سال ۱۳۸۹ عبارت ۳ نفر به ۵ نفر اصلاح شد) شاغل هستند از شمول برخی مواد قانون کار به مدت ۵ سال معاف می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به پایان مهلت پنج سال، این آئین نامه با موافقت اعضا تمدید شد که برای تصویب نهایی به هیئت وزیران ارسال می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیشنهاد تبدیل کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار کارگری از نقدی به غیرنقدی نیز مطرح شد که با توافق اعضا، مقرر شد پرداخت نقدی بن کارگری مانند روال سال‌های قبل ادامه پیدا کند.

رعیتی فرد ضمن اشاره به موضوع اتمام اجرای طرح اصلاح ساختار شرکت داروسازی شهید قاضی گفت: اصلاح طرح ساختار این واحد تولیدی برای حفظ نیروی کار و اشتغال با موافقت اعضا تصویب شد و با توجه به اجرای کامل این طرح کارگران به محل کار خود بازگشتند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات معیشتی جامعه کارگری گفت: پیشنهادات لازم در زمینه ترمیم حقوق و دستمزد کارگران را آماده کرده‌ایم تا بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باعرض سلام وادب همانگونه که جامع کاری درمعرض خطر مسکلات معیشتی قراردارند کلیه بازنشستگان اعم از کشوری.وتامین اجتماعی جدایی از این جامع محترم نیستند بنابراین لازم است درخصوص افزایش حقوق این عزیزان هم چاره اندیشی کرد. بازنسیتگان ضعیف ترین اقشار جامعه هستندکه قدرت خریدرااز دست داده اند لتزن است بیستر به این عزیزان توجه خاص صورت گیرد.

  • ناشناس

    مشکل اصلی از نابرابری هاست. چرا کارگری که حداقل دریافتی حقوق را دارد و ضعیف ترین قشر در آمدی هست باید از کمترین مزایا برخوردار باشد ؟؟؟؟؟بعد کارمندان بخش خصوصی که درآمد به نسبت بهتری دارند مزایای بیشتری هم داشته باشند !!!!!!!