کد مطلب: ۳۸۵۵۹۹

نظرسنجی کیتکو ۲۸ ژوئن؛ پیش‌بینی ادامه روند صعودی قیمت طلا

نظرسنجی کیتکو 28 ژوئن؛ پیش‌بینی ادامه روند صعودی قیمت طلا

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در بیست و هشتم ژوئن منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند و بر این باورند که قیمت طلا با رشد بیشتری مواجه خواهد شد.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه در انتظار نتیجه مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا ثابت ماند. هر اونس طلا در روز گذشته با قیمت هزار و 409 دلار و 40 سنت معامله شد.

به گزارش تجارت‎نیوز ، در ماه ژوئن (خرداد-تیر) قیمت طلا با رشد هشت درصدی مواجه شد که این بالاترین رشد ماهانه طی سه سال گذشته محسوب می‌شود. به عقیده کارشناسان مهم‌ترین دلیل این رشد، انتظار تسهیل سیاست پولی فدرال‌رزرو آمریکا و کاهش نرخ بهره بوده است.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در بیست و هشتم ژوئن منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند و بر این باورند که قیمت این فلز گرانبها با رشد بیشتری مواجه خواهد شد.

به دنبال انتظارات از کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو در ماه آینده و همچنین افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا، در هفته‌ای که گذشت این فلز گرانبها به بالاترین سطح خود از سال 2013 رسید.
با این حال، در روزهای پایانی هفته، پس از آنکه فدرال‌رزرو انتظارات در مورد پایان دادن به سیاست‌های انقباضی را بدون پاسخ گذاشت، دلار تقویت شد و قیمت طلا نیز اندکی کاهش یافت.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو ، 17 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 10 نفر معادل 59 درصد، افزایش قیمت و یک نفر معادل شش درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند. همچنین شش نفر معادل 35 درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان 591 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 320 رای‌دهنده، معادل 54 درصد افزایش قیمت طلا و 162 نفر، معادل 27 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 109 رای‌دهنده یا 18 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته هم اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین بودند.

شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تردینگ، می‌گوید: بازار طلا به مسیر صعودی خود تا هزار و 450 دلار ادامه می‌دهد و اگر توافق تجاری میان آمریکا و چین در دیدار حاشیه G20 حاصل نشود، معامله‌گران از قیمت‌های پایین به عنوان فرصتی برای خرید طلا بهره خواهند برد.

به گفته چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در موسسه لاسال فیوچرز گروپ هم طلا ممکن است بار دیگر به سطح هزار و 400 دلار به ازای هر اونس بازگردد. اما در هفته جاری به بالاترین میزان خود خواهد رسید. به گفته او در حال حاضر رشد اقتصادی جهان روند کاهشی دارد و بی‌ثباتی سیاسی موجود موجب می‌شود قیمت طلا باز هم افزایش یابد.

آدام باتن تحلیلگر ارشد موسسه فارکس لایو هم به روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین است. با این حال گفته است که ترجیح او خرید طلا در زمان کاهش قیمت‌هاست.

پیتر هاگ، مدیر بخش معاملات جهانی کیتکو نیز می‌گوید: قیمت طلا تحت تاثیر هرگونه اخبار مربوط به ادامه مذاکرات تجاری میان ایالات متحده و چین خواهد بود. البته من به آینده این مذاکرات خوش‌بین نیستم که این به معنای قیمت‌های بالاتر برای طلا خواهد بود.

به گفته جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو، روند اصلاح قیمت طلا به پایان رسیده و صعود این بازار ادامه خواهد یافت.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه‌ای اس‌آی‌ای، از جمله رای‌دهندگانی است که نظری در مورد قیمت طلا در هفته آینده ندارد. او می‌گوید: طلا روند صعودی پرقدرتی را پشت سر گذشته؛ اما با توجه به تعطیلات پیش رو در آمریکا و کانادا به نظر می‌رسد این روند متوقف شود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.