کد مطلب: ۴۲۸۳۸۱

گزارش میدانی تجارت‌نیوز از بازار ارز:

پیش‌بینی دلال‌ها از آینده قیمت دلار چیست؟

پیش‌بینی دلال‌ها از آینده قیمت دلار چیست؟

دلال‌های ارزی یکی از ارکان غیررسمی بازار ارز هستند که اطلاعات قابل توجهی در مورد قیمت دلار نسبت به افراد عادی جامعه دارند. حتی برخی از فعال‌های بازار ارز معتقدند پیش‌بینی دلال‌ها از آینده قیمت‌ها معمولا دقیق‌تر از پیش‌بینی کارشناس‌ها از آب درمی‌آید.

دلار گران می‌شود یا ارزان؟ سوالی که بسیاری از مردم به دنبال پاسخ آن بوده و به نظر می‌رسد با هر اتفاق سیاسی و اقتصادی و همچنین تصمیمات جدید سیاست‌گذاران کشور، مردم بیشتر از آنکه ذهنشان درگیر آن اتفاق باشد نگران چگونگی اثرگذاری آن بر قیمت دلار هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلال‌های ارزی یکی از ارکان غیررسمی بازار ارز هستند که اطلاعات قابل توجهی در مورد قیمت دلار نسبت به افراد عادی جامعه دارند. برخی از فعال‌های بازار ارز معتقدند پیش‌بینی دلال‌ها از آینده قیمت‌ها معمولا دقیق‌تر از پیش‌بینی کارشناس‌ها از آب درمی‌آید.

در همین راستا خبرنگار تجارت‌نیوز در یک گزارش میدانی این‌بار به سراغ دلال‌های ارز خیابان فردوسی رفته تا از پیش‌بینی آن‌ها در مورد آینده دلار و وضعیت فعلی بازار ارز کسب اطلاعات کند.

تعدادی از دلال‌های ارزی کنار صرافی ملی ایستاده‌اند که با نگاهشان مسیر افراد را دنبال می‌کنند؛ این دلال‌ها با جمله «دلار بیا دلار» که زیر لب تکرار می‌کنند به دنبال خریدار و فروشنده ارز هستند. یکی از آنها درباره وضعیت فعلی بازار و آینده قیمت دلار می‌گوید: بازار راکد شده، شرایط تحریم و لغو برخی پروازها و مسائلی دیگری باعث شده معاملات کمتری نسبت به قبل در بازار صورت بگیرد. نمی‌توان قیمت دلار را به‌راحتی پیش‌بینی کرد، قیمت به‌طور کامل دست دولت افتاده است.

دلال دیگری که او نیز از خلوتی بازار به صف تشکیل شده جلوی صرافی ملی روی آورده می‌گوید: قیمت دلار را دیگر به راحتی نمی‌توان پیش‌بینی کرد، برای ما پیش آمده که در آغاز روزی توقع داشتیم قیمت دلار افزایش یابد اما دولت آن را کاهش داده است و برعکس. قیمت دیگر تب و تاب زیادی ندارد.

دلال پیری که صدای «دلار، یورو، دلار؛ دلار می‌خوای بیا» گفتنش به سختی شنیده می‌شود می‌گوید: قیمت دست بانک مرکزی بوده و همتی آن را در مشت خود گرفته است. بازار گیج شده و کسی نمی‌داند باید چکار کند.

دلال دیگری که ادعا می‌کند اولین فردی است که هر روز به خیابان فردوسی می‌آید، می‌گوید: تب و تاب خرید و فروش دلار خیلی کم شده، زودتر از همه به بازار می‌آیم که مشتری پیدا کنم. یک زمانی قیمت دلار دست ما دلال‌ها بود که برعکس دولت مردم رو هرروز شوکه نمی‌کردیم هراتفاقی می‌افتاد دلار خیلی تغییر قیمت نداشت. اما الان در دست دولت و بانک مرکزی قرار گرفته و سخت قابل پیش‌بینی است.

او ادامه می‌دهد: چند وقت پیش قیمت دلار در صرفی ملی از قیمت ما گران‌تر بود، ما تعجب کردیم. از یک طرف اینطور برداشت می‌کردیم که صرافی ملی دلار زیادی ندارد و می‌خواهد مشتریان به سمت ما بیاید و دلار بخرند، از طرف دیگر اینطور برداشت می‌کردیم که وقتی صرافی ملی گران‌تر می‌فروشد پس ما هم یا نفروشیم شاید گران‌تر شود یا گران بفروشیم؛ واقعا نمی‌دانستیم باید چکار کنیم. من فکر نمی‌کنم تا قبل از عید قیمت دلار گران‌تر از 14 هزار تومان شود، همین حول و حوش باقی می‌ماند.

دلال پیری که صدای «دلار، یورو، دلار؛ دلار می‌خوای بیا» گفتنش به سختی شنیده می‌شود می‌گوید: قیمت دست بانک مرکزی بوده و همتی آن را در مشت خود گرفته، اگر قیمت دلار آزاد شود به طور قطع بالای 16 هزار تومان می‌رود. الان بازار گیج شده و کسی نمی‌داند باید چکار کند. قیمت را روی 13 هزار تومان نگه می‌دارند بعد به طور نگهانی 600 تومان گران‌تر می‌کنند، به همین خاطر مردم نمی‌دانند بخرند یا بفروشند.

یک دلال بازار ارز قیمت فعلی دلار را پایین می‌داند و می‌گوید: به نظرم قیمت دلار تا 22 بهمن‌ماه پایین می‌آید و بعد از آن بالا می‌رود چون قطعاً یکی از سیاست‌های دولت ایجاد وضعیت مطلوب در بازار ارز قبل از روزهای مهم سال از جمله 22 بهمن ماه و انتخابات مجلس است.

همچنین دلال دیگری می‌گوید: اینکه قیمت دلار بالا می‌رود یا پایین را باید از دولت پرسید. بازار مثل هفته گذشته راکد است و مردم تنها به اندازه نیازشان خرید و فروش می‌کنند. دلار را 13400 از مردم می‌خریم و همان روز 13450 می‌فروشیم چون نمی‌دانیم تا فردا نگه داریم چه می‌شود. فکر می‌کنم قیمت دلار تا نزدیک به انتخابات گران نشود، دلار تقریبا تک نرخی شده است.

یک دلال درباره آینده قیمت دلار می‌گوید: بعید می‌دانم دلار تا یک هفته دیگر گران شود، در همین کانال 13 هزار تومان می‌ماند. فعلا نه کسی خریدار است نه فروشنده، برخی از افراد هم از صرافی ملی می‌خرند و به ما می‌فروشند، فشار اقتصادی آنقدر زیاد شده که برخی از افراد بیکار دست به این کار می‌زنند تا روزانه پولی هرچند کم به دست آورند.

فرد دیگری که دلال نبود و فقط در میان آنها پول می‌فروخت می‌گوید: من دلال دلار و یورو نیستم اما به نظرم قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند. پشت پرده با آمریکایی‌ها سازش‌هایی شده که تحریم‌ها کمتر شود، همانطور که الان می‌بینید تحریم دارو را برداشته‌اند. این روزها مردم همانند گذشته برای خرید دلار به خیابان فردوسی هجوم نمی‌آورند.

دلال دیگری که معتقد است اگر بانک مرکزی کنترلی روی قیمت دلار نداشته باشد، دلار روی همین 13 هزار تومان باقی می‌ماند می‌گوید: بازار نسبت به هفته گذشته تقریبا شاهد افزایش فروشنده‌های دلار است، قیمت دلار مدتی روی 13 هزار تومان ثابت مانده بود، حالا که بیشتر شده می‌ترسند باز هم پایین بیاید و ریزش کند.

فرد دیگری قیمت دلار فعلی را پایین می‌داند و می‌گوید: حجم معاملات در این هفته کم بود و سردرگمی خاصی در رفتار مردم دیده می‌شد. به نظرم قیمت دلار تا 22 بهمن‌ماه پایین می‌آید و بعد از آن بالا می‌رود چون قطعاً یکی از سیاست‌های دولت ایجاد وضعیت مطلوب در بازار ارز قبل از روزهای مهم سال است که یکی از آنها 22 بهمن ماه است. ما انتخابات را هم در پیش داریم. انتخابات نیز برای دولت مهم بوده و سعی می‌کند جو دلار را پر تنش نکند اما بعد از انتخابات دوباره طلا و دلار گران می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    سلام چرابازار خوردو را کنترل نمیکنید ورشکست شدم بدبخت شدم تریلی داشتم فروختم 420 میلیون دیگه نمیتونم بخرم الان شده1100میلیون تکلیف مابدبختها چی

  • ناشناس

    خدا براشون نسازه همه چیز ده برابر رفته روش دیگه خانه دار شدنمان رفت به قیامت
    خدا برسه به داد مردم ضعیف

  • ناشناس

    فقط میتونم بگم چرت و پرته⁦☺️⁩ این دولت خودش دستش تو کاره و کاسبی راه انداخته فقط مارو این وسط بازی میدن

  • ناشناس

    دلار .بزودی 16.500

    • ناشناس

      دلار میاد پایین

    • ناشناس

      با توجه به اینکه درست پیش بینی کردین آیا دلار افزایش قیمت خواهد داشت؟

  • حامد

    وای و صد وای از بازاره مسکن و خودرو بابا مسئولینه محترم تو رو به خدا وظیفه شما چیه پس این وسط … نکنه مردم باید نظارت کنن

  • ناشناس

    انسان پول افرید وخود بردە ان شد

  • ناشناس

    دلار دست دلال های.بانک مرکزی نمی تون قیمت کنترل کن.

  • آرتمیس

    دوستان طلاهام‌وبفروشم.یابالاترمیره

    • محمد

      سلام احتمال اینکه قیمت هر گرم طلا در سال اینده دو برابر بشه زیاده

  • حسن

    بعد انتخابات و سال دیگه دلار زیر ۱۰هزار میاد چون دولت دنبال ارزش پول کشور است که همتی بیان کرد و دوم آمریکا در سرازیری سقوط است وداره از منطقه بیرون میره و تبادلات داره با ارز بین کشورها به غیر دلار و یورو هست .

    • ناشناس

      منفی هات بشمار میفهمی چی گفتی

  • ناشناس

    اصلا دیگه قیمت ارز مطرح نیست. مشکل اصلی از عدم نظارت قاطع دولت روی قیمت اقلام اساسی مثل. مسکن.
    خودرو و غیره است. به قول خود مسیولین بازار تابع عرضه و تقاضا ست. یعنی؛هر کی هر قیمتی دوست داره واسه جنسش اعلام میکنه. یا میخرن یا نمیخرن.
    این دیدگاه اشتباه شدیدآ تورم زاست