کد مطلب: ۶۸۷۳۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بارش‌های خطرآفرین تا پایان هفته ادامه دارد / گرد و غبار کدام استان‌ها را می‌گیرد؟

بارش‌های خطرآفرین تا پایان هفته ادامه دارد / گرد و غبار کدام استان‌ها را می‌گیرد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید: «بارش‌های نقطه‌ای در برخی از استان‌ها تا پنجشنبه ادامه دارد. بعد از آن بارش شدید خطرناک در کشور تمام می‌شود.» اما کدام استان‌ها با بارش نقطه‌ای و گرد و غبار مواجه هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیل در کشور تاکنون ۷۶ نفر فوتی داشت و بیش از ۱۵ نفر نیز مفقودی اعلام شد. هنوز برآورد دقیقی از خسارت سیل به صورت رسمی اعلام نشده است. اما وضعیت بارش در کشور چگونه است؟

آنطور که رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید بارش‌های نقطه‌ای در برخی از استان‌ها تا پنجشنبه ادامه دارد. بعد از آن بارش شدید و خطرناک در کشور تمام می‌شود.

کدام استان‌ها بارش شدید دارند؟

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا به تجارت‌نیوز می‌گوید: «امروز و روزهای آینده با بارشی که پهنه وسیعی از کشور را در برگرفت، مواجه نیستیم. انتظار نداریم بارش‌ها مانند چند روز اخیر باشد اما احتمالا همچنان بارش‌های نقطه‌ای و خطرناک را در برخی مناطق داشته باشیم.»

او درباره استان‌هایی که با بارش‌ نقطه‌ای مواجه هستند، می‌گوید: «احتمالا امروز سه‌شنبه در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان، ارتفاعات استان هرمزگان، بخش‌هایی از استان‌های فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد و ارتفاعات استان تهران شاهد بارش نقطه‌ای و خطرناک باشیم.»

ضیاییان درباره وضع هواشناسی کشور در روز چهارشنبه نیز می‌گوید: «بارش‌های نقطه‌ای و رگبار شدید را در ارتفاعات استان هرمزگان، ارتفاعات شرقی استان خوزستان و ارتفاعات استان تهران داشته باشیم.

بارش شدید و خطرناک تا پایان هفته ادامه دارد

پس از ۱۱ روز بارش شدید و ممتد در برخی نقاط کشور، حالا پیش‌بینی‌ می‌شود که تا پایان هفته این بارش‌ها در کشور تمام شود. به عبارتی حدود دو هفته بارش شدید و در برخی مناطق سیل‌آسا را در کشور شاهد هستیم.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید: «روز پنجشنبه فقط در ارتفاعات استان تهران و کهگیلویه‌و‌بویراحمد خطراتی وجود دارد و ممکن است با رگبارهای نقطه‌ای و محلی مواجه شوند. پس از آن کشور بدون بارش است.»

آنطور که مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت، با سیل روز گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۵ استان در کشور درگیر سیل شدند. (مهر)

کدام استان‌ها با گرد و غبار مواجه می‌شوند؟

استان خوزستان در روزهای اخیر علاوه بر سیل با گرد و خاک نیز مواجه شد. دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد بر اثر بروز گرد و غبار شدید در استان خوزستان، ۵۴۱ نفر از مردم استان به مراکز درمانی رفته‌اند. ( مهر )

اما آیا گرد و خاک در این استان ادامه دارد؟ صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: «آلودگی گرد و غبار نیز در استان خوزستان و جنوب استان ایلام در دو سه روز آینده ادامه دارد. البته شدت گرد و خاک کمتر از آن چیزی است که در روزهای اخیر شاهد بودیم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.