کد مطلب: ۴۹۳۰۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۷ پیش‌بینی از بازارها در هفته جدید / خوشبینی به بورس و بدبینی به دلار و طلا

7 پیش‌بینی از بازارها در هفته جدید / خوشبینی به بورس و بدبینی به دلار و طلا

در حالی که کارشناسان درباره دلار و طلا روند قیمتی آن را در هفته جدید نزولی برآورد می‌کنند، پنج کارشناس بازار سهام از خوش‌بینی نسبت به آینده این بازار سخن می‌گویند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته اخیر تنها بازاری که بازدهی مثبت داشت بورس بود. آیا این اتفاق در هفته جدید نیز رخ خواهد داد؟

نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز می‌گوید: قیمت دلار و انس جهانی طلا در بازارهای بین‌المللی کاهش یابد قیمت طلا هم هفته آینده مجدد ارزان می‌شود.

محمدرضا اخوان، کارشناس اقتصادی نیز درباره قیمت دلار به تجارت‌نیوز می‌گوید: این روزها بازار ارز در انتظار خبر مهمی از بازگشت آمریکا به برجام و رفع احتمالی تحریم‎هاست و تا آن زمان شاهد تداوم ثبات نسبی نرخ‌ها در سطوح کنونی خواهیم بود. هرچند در روزهای اخیر، سناریوی بازگشت ترامپ با انتشار اخباری از افشای تقلب در بازشماری آراء در ایالات کلیدی، همچنان روی میز است.

اما درباره بورس چه پیش‌بینی‌هایی وجود دارد؟ شاید مهمترین اتفاق در هفته جدید تعطیلی بازارهای رقیب بورس باشد. آیا این عامل می‌تواند مولفه تاثیرگذاری باشد؟

علی خسروشاهی، در رابطه با تاثیر تعطیلی بازارهای موازی بر بازار سهام گفت: به نظرم چون این تعطیلی کوتاه‌مدت است و نمی‌توان سوداگری در بازارهای موازی را به طور کامل تعطیل کرد پس تاثیر این تعطیلی زیاد نخواهد بود و احتمالا شاخص به طور ملایم تا یک میلیون و 500 هزار واحد رشد می‌کند.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه نیز در رابطه با تعطیلی دو هفته پیش‌رو گفت: فروردین که بازارهای موازی تعطیل شد، بازار سهام رشد کرد. اما جدیدا بازارگردان‌ها نیز به بازار سهام اضافه شدند و به نظر نمی‌رسد احتمال رشد شارپی خیلی زیاد باشد و نهایتا تا یک میلیون و 420 هزار واحد رشد داشته باشیم و بعد از آن باید اتفاق و سیگنالی برای صعود بازار پیدا شود که این رشد ادامه یاید.

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سهام در رابطه با بازار هفته آینده گفت: احتمالا از هفته آینده عرضه در بازار سهام بیشتر می‌شود و به نظر می‌رسد شاخص کل بین یک میلیون و 150 هزار تا یک میلیون و 400 هزار واحد در نوسان باشد.

بهزاد صمدی، یک تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر اینکه رشد بازار شارپی نخواهد بود، گفت: احتمالا شاخص در محدوده یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد رشد کرده و بعد اصلاح جزئی داشته باشد اما به طور کلی شاخص در ماه‌های آینده وارد کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد خواهد شد که عرضه و تقاضا مشخص می‌کند این اتفاق چه زمانی خواهد افتاد.(ایسنا)

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام در رابطه با بورس فردا گفته است: به نظر می‌رسد بازار سهام فردا مثبت باشد اما روند صعودی بازار سهام هفته به عرضه و تقاضا در نماد شستا بستگی دارد زیرا صف فروش شدن نماد شستا به دلیل جو هیجانی می‌تواند به عرضه در سایر نمادهای بزرگ نیز تبدیل شود.

آخرین پیش‌بینی‌ها درباره بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همیشه پشت یک سهامدار موفق ،یک کارشناس منفی باف هست .

  • ناشناس

    سرمایه در گردش راهی جزء ورود به بورس نداره چون اعتمادی به بازار دلار و سکه نیست
    به نظر من خودرو. خساپا. خگستر. فملی. شستا بخرید و اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بفروشید‌. با ۲۰۰ درصد سود
    یعنی با دید ۵ ماهه
    چرا ۵ ماهه؟ شاید زودتر از این هم به پولتون برسید ولی اگه هر روز بخواین فکر خرید و فروش باشید یه موقع دیدین دیگه عرضه کن شده و نتونین سهم بخرید و سرتون کلاه بره

    • ناشناس

      عزیز من از اعتماد حرف نزن که خودت خندت می گیره بورسی که مستقل نیست و کاملا زیر دست دولت 2 قرون نمی ارزه اون رو با بازار تره بار هم نمی تونی مقایسه کنی طلا و ارز که جای خود داره

  • سینا

    من یک هفته هست با این قسمت از تجارت نیوز آشنا شدم و رفتار و نظر ها بسیار ضعیفه یک نفر میاد و مینویسه فردا سبزه به کوری چشم حسود یهو 200 تا نظر مثبت میگیره اونوقت یه سری ها نظرات کاملا حرفه ای میدن و تحلیل هایی بر پایه و اصول و سواد ارائه میدن و هیچکی نمیخونه جُکه بخدا! اونایی که میان و به کارشناسا توهین میکنن رو که اصلا درک نمیکنم! کسی شما رو مجبور نکرده بیاین و به صورت رایگان نظرات کارشناسان محترم رو بخونید انگار اومدین دورهمی هرکی احتمال از اصلاح شاخص رو بیان کنه هو بکشید واسش,واسه همینه که تو ضرر هستین دیگه,کمی دور اندیشی,کمی ادب و اخلاق…

  • ناشناس

    بورس این هفته سبزه سبزه نگهداااااارید

  • ناشناس

    گول دام دولت برای بورس نخورید

  • ناشناس

    از خرید جا نمانید. اینا همان طور که شاخص ۲/۱۰۰ میلیون بود واقعیت رو نمی گفتند که شاخص به ۱/۲۰۰ میرسد میگفتند ۱/۸۰۰ صعودی میشه و ما از فروش جا ماندیم و خودشون فروختن و حالا نیز باگفتن اینکه شاخص تا۱/۷۰۰ صعود میکنه بازم ما را از خرید باز میدارند تا خودشون خرید کنند . شاخص تا ۳/۰۰۰ صعود میکند ولی بازم افرد مبتدی وارد بازار نشوند چون راحت فریب حقوقی رو میخورند و ارزشش سهمشون را نمیدونند و فکر میکنند باد هوا هست و خودشون ضرر میکنند از چهار شنبه بازار صف خرید شده و شنبه اگر حقوقی ها شیطنت نکند از ابتدا صف خرید سنگین هست و اگر شیطنت کنند باز هم نمی‌توانند جلوی خرید حقیقی ها را بگیرند و در پایان با صف خرید بسته میشه

  • Toofan

    خدا کنه یه تکون اساسی بخوره این قیمتا .طلا بخوره تو سرشون مردم به نون شبشون محتاجن

  • ناشناس

    پایان ضرر های بووورس
    خرید وحشتناک‌ سهم شستا
    ورود ۱۰۰ عرضه اولیه تو بووورس و تماااام???

  • ناشناس

    سهام مخابرات من غیب شدنیست

  • ناشناس

    خدا کنه سبز بشه ضررامون جبران بشه تو این وضع بد اقتصادی واقعا سخته