کد مطلب: ۷۱۹۵۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس امروز / ۴ سیگنال مهم برای سهامداران

پیش‌بینی بورس امروز / 4 سیگنال مهم برای سهامداران

شاخص کل بورس دیروز رشد بیش از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران روز گذشته رشد ۱۵ هزار و ۳۶۸ هزار واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و ۲۶۹ هزار واحدی رسید. برخلاف سایر روزها امروز شاخص کل بورس همسو با شاخص کل حرکت کرد با رشد بیش از ۴ هزار واحدی در محدوده ۳۶۰ هزار واحدی ایستاد.

جواد فلاح، مدیر بازارهای مالی بورس کالای ایران گفت: با آغاز معاملات گواهی سپرده برنج در بورس کالا، کشاورزان می‌توانند محصول تولیدی خود را بدون واسطه و برای سراسر ایران عرضه کنند و تمامی مصرف‌کنندگان نیز امکان خرید برنج بر تابلوی بورس کالا را دارند.(کالاخبر)

عرضه محصولات جدید در بورس کالا می‌تواند بازار محصولات را به آرامش برساند و از سوی دیگر میزان گردش نقدینگی در بازار سرمایه را نیز افزایش می‌دهد.

دیروز ۹ آبان ۱۴۰۱ تعلیق معاملات نماد استقلال تمدید شد و استقلال فعلا تا نیمه آبان ماه تعلیق است. خبر‌ها حکایت از آن دارد که پای ۱۵۶ میلیارد تومان پول در میان است! حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی سازی در مصاحبه‌ای با انتقاد تند از مدیرعامل سابق استقلال اظهار داشت: سقف برداشت از پولی که مردم وارد باشگاه استقلال کرده بودند مشخص شده بود. در این رابطه کمیته مصارف تشکیل و مدیرعامل باشگاه، معاون وزیر ورزش و رئیس سازمان خصوصی سازی آن را امضا کردند.(نبض‌بورس)

در زمانی که مسولان به نوعی سعی می‌کنند اعتماد سهامداران را نسبت به بورس افزایش دهند این موضوع می‌تواند اطمینان سرمایه‌گذاران را نسبت به ماهیت بازار سرمایه کاهش دهد.

افزایش گردش نقدینگی در بورس

بلومبرگ گزارش داد اقتصاددانان گلدمن‌ساکس پیش‌بینی کرده‌اند که فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را تا مارس ۲۰۲۳ به ۵ درصد افزایش دهد. یعنی ۰.۲۵ درصد بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی خود. دیوید سولومون مدیر اجرایی این شرکت سرمایه‌گذاری اعلام کرد که اگر فدرال رزرو تغییرات واقعی در سطح رفتار مصرفی مشاهده نکند، می‌تواند نرخ بهره را بیش از ۴.۷۵ درصد اعلامی نیز بالا ببرد.(فردای‌اقتصاد)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که افزایش نرخ بهره در بلند مدت می‌تواند تاثیر منفی روی بازارهای جهانی داشته باشند و پس از آن بورس تهران نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

بر اساس اعلام حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی عرضه بلوک ۱۲ درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس امروز و پس از سه روز رقابت به پایان رسید. در نهایت با ۳۲.۵ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه، شرکت اهداف با قیمت ۱۸۵۱ تومان با پریمیوم حدود ۱۵۲ درصدی، برنده مزایده شد.(صداوسیما)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این عرضه می‌تواند به گردش نقدینگی در بازار سرمایه کمک کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاربر عزیز کارت درست نیست اینقدر دستکاری نکن ما پول جیبی را هم تو این گمراهی هزینه کرده ایم تو دستته نگاه کن