کد مطلب: ۵۱۱۶۵۲

پیش‌بینی بورس امروز ۱۴ بهمن ۹۹ / چرخش بازار به سمت سهام کوچک؟

پیش‌بینی بورس امروز ۱۴ بهمن ۹۹ / چرخش بازار به سمت سهام کوچک؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام شاخص کل بیش از ۱/۳ درصد افت کرد و به یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحد رسید. امروز برای بازار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس امروز گفت: به نظر می‌رسد معاملات فردا با فشار عرضه شروع شود و باید امیدوار باشیم در ادامه معاملات پول به بورس تزریق شود و فشار فروش جذب شود.

جزئیات بیشتر و نظرات مخاطبان درباره روند احتمالی امروز بازار سهام را در گزارش پیش‌بینی بورس ۱۴ بهمن ماه ۹۹ بخوانید.

همچنین دنیای اقتصاد پیش‌بینی بورس امروز را در جدول زیر منتشر کرد:

download 2

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من کارگر چه کار کنم چند روز سبزرنگ‌شد از یکشنبه و دوشنبه منفی امروز مثبت کنید تا جبران بشن زیانهایمان
    منفی ها را کم کنید همه سرمایه گذاری بلند مدت میشون
    من که بدبخت شدم سریعا” برطرفش کنید حال همه مان خوبه خوب بشه

    • یک کارگر دیگه

      دادا خواب دیدی خیره دیگه بر نمی گرده یکم اومد بالا زود بفروش تا بشتر از این ضرر نکردی

  • ناشناس

    مجمع تحلیلگران تحلیلهات عالی
    دمت گرم

  • ناشناس

    ما خمحرکه خریدیم 2800الان شده۴۰۰.کل سرمایه یه خونواده رفت شدیم مرده متحرک

  • مجمع تحلیلگران

    با تشکر از این دوستمون که ما رو مورد لطف قرار میدن اما من واقعیتا رو براتون مینویسم چه تعریف کنین چه قبول نداشته باشین . من چند مدت پیش به همین دوستمونم گفتم نقد کن سهامتو ونقد بمون . بعد دو روز حقوقی اومد و شروع به بازار گرمی کرد گفتم دوستان حقوقی بدون حمایت حقیقی یعنی بدون ورود پول حقیقی غیر ممکنه بیشتر از سه روز بتونه بازار رو مثبت نگه داره و دنبال نوسان گیریه . متاسفانه بورس به اهداف دولتمردان رسید اما خاطره تلخی رو برا دوستان گذاشت. یکی دو تا گریز گاه کوچک هست اما دایمی نیستن که قبلا گفتم . دوستان هیچ وقت نرین تو خونه ای بشینین که هم زیر ساخت و هم سقفش معیوبه . زیر ساخت بورس قوانینشن که پر از اشکالن این قوانین طوری چیده شدن که برا زمانی که حجم نقدینگی بسیار کم باشه بد نیست اما نه سالی مثل امسال که اینقدر نقدینگی ورود کرد . دامنه نوسان امسال مهمترین مشکل بورس بود و البته هست . سقف این خونه شاخص سازان و دیواراش سهامای کوچیک . این بنا فرو ریخته و اگه بخواد اساسی درست بشه باید زیر ساختش اول درست بشه یعنی قوانین بورس .به قول شاعر خشت اول گر زند معمار کم تا ثریا میرود دیوار کج . اگه بورس رو یه انسان در نطر بگیرین حقوقی اسکلت این انسان و حقیقی روح این اسکلته . و اگه این روح نباشه حتی اگه اسکلت تحرکی داشته باشه در نهایت میشه زامبی . ایجاد حباب امسال نه تنها تو بورس بلکه تو کل اقتصاد هر پنج شش سال یکبار رخ میده و هدفش تغییر مالکیت نقدینگی از طبقه متوسط و پایین جامعه و هدایت به یه قشر خاص که نمیشه اینجا زیاد توصیح داد چون بحث وارد مسایل امنیتی میشه . بازم موفق باشین

  • ناشناس

    دیگه بس حرکت بدید به سمت سبز شدن
    هر روز که سبز میرسه به هدفش بسته کنید هروز بعداز سبز شدن تا موقتی ببینین هیچ کس نمیتواند بفروشد
    اونوقت رشد خواهد کرد

  • تحلیل گر

    چرا این همه دوستان زحمت می کشند می گند خرید نکنید مواظب سرمایه خودتان باشید
    در جواب می گید سم پاش.
    خوب
    به کی اعتماد کردید
    3 برابر این صف های فروش فروشنده هست
    بازار ساز هم گفتند دخالت نکند
    حقوقی ها هم خیلی پائین خریدار خواهند بود

  • ناشناس

    دیگه خسته شدیم اینقدر گفتیم نفروشید با فروختن ها صف چند میلیونی یعنی باعث میشید که قرمز بشود
    با فروختن چند میلیون پول یعنی با خروج پول زیاد باعث شد که از یکشنبه تا الان شاهد رشد نخواهیم کرد
    افراد عجولی که بیسواد هستند هیچی از بورس نمیدانند این کارها را میکنن بخصوص پولدارا این کارها را برما میکنن فک میکنن خیلی زرنگن نه شما یه روز به خود میایی میبینی همه داراییتون به فنا رفته
    آخر عاقبت عجله همینه پشیمون میشوید
    چونکه عقدایین این دسته افراد
    واقعا متاسفم ??

  • ☘بورس? سبز?

    بورس بر سر دو راهی؟
    .با توجه به صحبت های دیروز آقای همتی اگر دلار از ۲۴ هزار تومان سقوط کند، دولت بورس را تا انتخابات در همین مرز ۱/۳ میلیون واحد نگه دارد، کار بزرگی کرده (البته گفتم با توجه به صحبت های آقای همتی و کاهش قیمت دلار)،به ویژه برای نمادهای بزرگ که صادرات محور هستند و تحت تاثیر نوسانات ارزی.دولت باید نوسانات ارزی را کنترل کند وگرنه شاخص ریزش بیشتری می کند.
    .پیش بینی کارشناسان، چرخش بازار به سمت سهام کوچک است که این پیش بینی درست است ولی از طرفی باعث ورود پول های هوشمند به سمت این سهام می شود،یعنی عده ای وارد می شوند تا شاخص مثبت شد با اندک سودی خروج می زنند و ارزش این سهام هم درجا می زند و سهام داران واقعی این سهام را متضرر می کنند.
    بورس دو اهرم قوی دارد:
    ۱)اهرم اول : سوددهی بالای شرکت های سهامی که تا مشکل منع مبادلات مالی و تجاری رفع نشود، درجا می زنند (به ویژه نمادهای صادرات محور).
    ۲)اهرم دوم :عرضه متناسب با سوددهی شرکت ها(عرضه ها بالا است)
    در حال حاضر این دو اهرم، برعکس کار می کنند.
    .نقدینگی هم مشکل را حل نمی کند چون بنگاهی که با زیان انباشته سنگین در حال فروش محصولات خود است اگر نقدینگی به بازار تزریق شود این نقدینگی را در عرض چند ماه می بلعد و به وضعیت قبل برمی گردد، به عنوان نمونه خودروسازان کشور بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان تولید دارد و رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده که قرار است ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید به آنها داده شود، خوب معلوم است که تمام این تسهیلات بعلاوه نقدینگی بلعیده می شود و روز از نو روزی از نو.
    .البته با توجه به تحولات اخیر و احتمال رفع تحریم ها و حل مشکل موانع مالی و تجاری شرکت ها و با توجه به ظرفیت فروش بالای کالاهای صادراتی، فرآورده های نفتی(پالایشی)، دارویی و … که اگر عملی شود، بورس رشد سریع خود را آغاز می کند، رشدی که به عقیده برخی از کارشناسان شارپ خواهد بود، البته به یک بازه زمانی ۸ تا ۹ ماهه بعد از انجام مذاکرات و نتیجه مثبت آن نیاز است تا این رشد شروع شود ، در حال حاضر باید منتظر باشیم، ببینیم چه می شود.

  • مال باخته

    پولامون رفت تو جیب دولت …سهام عدالت به فنا رفت ..خدافظ سهام عدالت خدابیامرزتت

  • ناشناس

    تو تبلیغ تلوزیون دیدید مرده بلندگو گرفته دستش میره این طرف و اونطرف ایران…. میگه اینجا ایران است…. همتون حقتونه… من که یک ماه پیش که شاخص نزدیک 1500 رفت فروختم به همتونم گفتم سبز شد بیائید بیرون… هی طمع کردید و گفتید شاید بره رو 1700 و 1800 و 1900 و2000 خواب دیدی خیره دیگه تموم شد اینجا ایران است سرزمین من