کد مطلب: ۶۴۳۳۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهامداران بخوانند/ ۴ سیگنال جدید برای بورسی‌ها

سهامداران بخوانند/ ۴ سیگنال جدید برای بورسی‌ها

بورس هفته گذشته رشد حدود دو درصدی داشت و به محدوده یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند بورس روند اصلاحی به خود بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ارزش کل معاملات بورس با افزایش ۲۳.۲۱ درصدی نسبت به هفته قبل به ۲۹ هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان رسید.

در هفته‌ای شاخص کل بورس با ۲.۲۱ درصد افزایش به میزان ۳۱ هزار و ۶۳۷ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۴۳۲ هزار به یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص هم‌وزن که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با افزایش حدود ۳.۱۳ درصدی مواجه شد و به میزان ۱۱ هزار و ۴۴۴ واحد تغییر داشت. این شاخص از محدوده ۳۶۵ هزار و ۹۰۴ واحد به ۳۷۷ هزار و ۳۴۷ واحد رسید.

اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: خرید سهام ایران خودرو و سایپا توسط شرکت‌های زیر مجموعه این دو شرکت و با پول خود این شرکت‌ها غیرقانونی است. برخی از شرکت‌های زیر مجموعه ایران خودرو و سایپا، با هزینه خود این دو خودروساز، سهام آن‌ها را می‌خرند که این موارد جزو بی نظمی آن‌ها به شمار می‌آید که دولت به این موضوع ورود کرده است. (باشگاه خبرنگاران)

این موضوع میزان نقدینگی ورودی به سهام خوردویی را تغییر دهد.

رئیس جمهور گفت: اوایل امسال حذف ارز ترجیحی به نحوی اتفاق خواهد افتاد که شوکی به اقتصاد کشور وارد نشود. (فارس)

حذف ارز ترجیحی شرکت‌های دارویی را با مشکل تامین سرمایه در گردش مواجه می‌کند. کارشناسان نیز می‌گویند سهام دارویی مدتی اصلاحی و سپس روند صعودی به خود می‌گیرد.

روزنامه نیوایندین اکسپرس نوشت: منابع آگاه می‌گویند که ایران می‌خواهد به‌زودی یک نرخ مبادله و ارزش‌گذاری بین ریال و طلا ایجاد کند. این موضوع باعث تشویق روی آوردن مشتریان نفت و گاز این کشور به استفاده از ریال یا طلا شود. این تصمیم ایران می‌تواند ضربه دیگری به دلار آمریکا باشد.

کارشناسان می‌گویند این موضوع به صورت غیر مستقیم روی بورس تاثیر دارد. می‌تواند بازار سرمایه را در بلند مدت صعودی کند.

عرضه بلوکی جدید در بورس

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد واگذاری سهام بلوکی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: پیش‌بینی می‌شود برای هر یک از باشگاه‌ها یک یا دو بلوک ۱۷ تا ۲۰ درصدی به صورت مزایده و از طریق بورس عرضه شود.

وی ادامه می‌دهد: کسانی که پیشنهاد عرضه سهام دارند و شرکت‌هایی که خریدار بلوک سهامدار هستند، می‌توانند به سازمان خصوصی‌سازی مراجعه کنند و ظرف یکی دو ماه آینده پیشنهادها بررسی می‌شود و بعد از سنجش اهلیت خریداران، چون این شرکت‌ها بورسی شده‌اند، مزایده بلوکی از طریق بورس انجام خواهد شد و قرار است تا پایان شهریور سال جاری حجم سهام دولت در هر یک از این دو باشگاه زیر ۵۰ درصد شود.

به گفته کارشناسان عرضه بلوکی سهام استقلال و پرسپولیس می‌تواند نقدینگی جدید به بورس وارد کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجمع تحلیلگران

    بسم الله .و اما ادامه داستان.زیاد راجع به نوسان گیری حقوقیا تو بورس گفته شده .فقط فکر نکنین تو بورسه که نوسان گیری میشه. کل اقتصاد ایران و تو تمام بازارها همینه. یه نمونشو بهتون میگم تا حساب کار دستتون بیاد. سه چهار ماه پیش دولت شصت هزار ماشین سنگین وارد کشور کرد هر کدوم از این کامیونا و تریلی کشا رو داره به مبلغ سه میلیارد و نیم میفروشه به مردم. همین تریلیا تو کشور همسایه یعنی افغانستان ششصد میلیون معامله میشه یعنی خرید این ماشینا هر کدوم حدودا چهارصد میلیون برا دولت و البته این مافیای ماشین سنگین اب میخوره تفاوت قیمت خرید تا فروش میشه حدودا سه میلیارد تومان تو هر تریلی. یه ضرب کنین سه میلیارد رو در شصت هزار ماشینی که داره میفروشه تا بدونین چه مبلغی گیر این مافیا میاد. تو اقتصادی که همچین پولایی گیر یه جماعت خاص میاد بنظرتون تولید میتونه جون بگیره. قضاوت با عاقلان. موفق در پناه حق

    • ناشناس

      شیر مادر و نان پدر حلال

    • شهریار

      توی این مدت فروش آبشاری مردم با ضرر هم دارشتیم. وقتی مروم به خودشون رحم نمیکنن چرا دیگران بهشون رحم کنن؟؟؟ یک دلیل بیار که جرا

    • حسن

      فقط ارز دیجیتال‌من‌ با‌ ارز دیجیتال‌ ملییاردر‌ شدم‌

  • ناشناس

    بورس باززمان روحانی اینهابدتراززمان روحانی کردنند

  • ناشناس

    طوری شده که کسی به حرفای امثال این آقایی که داستان مافیایی تعریف کرد اهمیت نمیده … از بس از شما مردم دروغ شنیدیم … ینی از هر 10 کامنت و پست که میبینی …باور کن حدود 8 تاش ساختگیه …

    • ناشناس

      دقیقن همینطوره. مردم دچار تئوری توهم هستن

    • ناشناس

      خخخخخخ

  • ناشناس

    دقیقا شهریار جان

  • مسلم شیخی نژاد

    جونه مادرتون یا سهامو حذف کنیم یا بدین

  • ناشناس

    فعلا که همه شاخص های بورس درحال سقوط هستنند

  • ناشناس

    دزدی مدرن فقط در ایران

  • ناشناس

    الان حدود۷ماهه سهام بانک دی بسته شده که علتش اختلاف میان مدیران سطح بالامیباشد….خیلی مثه من پولشون گیرافتاده واصل سرمایشون بلوکه شده…این سهام لعنتی بانک دی کی بازمیشه؟

  • طاهری سرمور

    بادرود.کل اگرمابه ثباتی رسیدیم بعدبایددنبال پیشرفت،تولید،رفاه،آرامش ووووباشیم،وقتی درمملکتی یک شبه ازآدم گرفته تاسرمایه چندهزاربرابرمی شوندوقانون دکوروباتوجه به منافع اشخاص تفسیرمی شودویک قانون بستگی به فرد،جا،ومقام ومنصب داردبرای اجراوکشوربه موسسه کارآموزی غیرانتفاعی تبدیل شده برای گروهی خاص وتااین وضع است امیدی به بهبودی نبایدباشد.یک مورددرهمین بورس دونمادبوعلی وآریاراباهم مقایسه کنیدچه حکمتی است وآریاازکدام گردن کلفت که قیمتش باتوجه به تعدادسهام سوددهی وغیره افزایشی ولی بوعلی به این شکل.باسپاس