کد مطلب: ۶۴۴۷۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهامداران بخوانند/ ۵ سیگنال مهم برای بورسی‌ها

سهامداران بخوانند/ ۵ سیگنال مهم برای بورسی‌ها

شاخص کل بورس روز گذشته افت ۲٫۲۷ درصدی داشت و شاخص هم‌وزن نیز ۱٫۷۴ درصد افت کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان بورس را متعادل پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس سه‌شنبه افت بیش از ۳۳ هزار واحدی داشت و در محدوده یک میلیون و ۴۴۶ هزار واحدی ایستاد.

امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد. کارشناسان روند متعادل و گاها نزولی برای بازار سهام امروز پیش‌بینی کرده‌اند.

نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها طبق فرمول ابلاغی وزارت نفت و با اعمال سقف نرخ گاز صادراتی، حداکثر پنج هزار تومان تعیین شده است.(ایسنا)

این تعیین نرخ به صورت رسمی، می‌تواند تاثیر مثبتی روی سوددهی شرکت‌ها داشته باشد.

نرخ گاز مصرفی صنایع سیمان و سایر صنایع معادن ۱۰ درصد نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تعیین شده است. (تسنیم)

کارشناسان می‌گویند تعیین شدن نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به سودآوری شرکت‌ها در بلند مدت کمک می‌کند.

قیمت دلار بازار آزاد به بیش از ۲۸ هزار تومان رسید. کارشناسان عقیده دارند افزایش مقطعی قیمت دلار، تاثیر منفی روی بازار سرمایه دارد.

میزان عرضه آسیاتک بر اساس مصوبه هیئت مدیره پذیرش ۱۲درصد عمومی و سه درصد به صندوق‌ها و جمعاً ۱۵ درصد عرضه اولیه می‌شود. (بورس ۲۴)

عرضه اولیه جدید می‌تواند، نقدینگی بیشتری به بازارا سرمایه وارد کند.

منشی‌پور، مدیرعامل تپسی درباره تاریخ دقیق عرضه اولیه تپسی، گفت: زمان دقیق عرضه اولیه هنوز مشخص نیست اما طبق گفته مدیران فرابورس و سازمان بورس، تا پایان اردیبهشت‌ماه انجام خواهد شد. در هر صورت، این یک اتفاق بزرگ برای بازار سرمایه و استارتاپ‌هاست که در سال اقتصاد دانش‌بنیان، به وقوع می‌پیوندد. (بورس فوری)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امین رضایی

    مخابرات 6ر کشوری بالاترین دانش بنیان و ارزش ذاتی بالایی دارد . تپسی جزر حمل و نقل است .

  • حقانیت انسانی

    باید ضرر 80 درصدی حقیقیهای بیچاره را که دستشان به بانکها و حقوقیهایشان نمیرسید دولت جبران کند . بعلاوه سود ریسک مردم . همه میدانند که پولاه را به ایران داده اند. فنر تورم تا تا جمع شده . و میخرسند کاه با ریختن پول در بازار تورم 10 برابری مثل ترکیه و بی ارزش شدن پول حاصل شود .

  • ناشناس1

    پالایشیکم خوب سود بردند چون از اول کارشان نوسان گیری بود و برابر 5 برابر کل سرمایه شان سود بردند .

  • ناشناس

    من سیصدمیلیون تومان سهام دارم فقط منتظرم برای ده دقیقه بیاد توسود بفروشم وبزنم بیرون ازاین لجن بازار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زمانیکه که من اومدم توبورس میتونستم سه تا پژوپارس بخرم اماالان باید چهل میلیون دیگه بزارم روش تا یکی بخرم آیا این واقعا ظلم نیست چه دستی تواین کاره که تولیدات کارخونه ها صدبرابر گرونتر شده اما قیمت سهام خوده کارخونه ها تکونی نخورده مگه تودنیا همچین چیزی داریم تراکنش بانکها نرخ سود وامهاشون قیمت دلارهاشون همه چند برابر شده ولی چندساله که سهام یه بانک‌ باارزش ایران به نام بانک ملت سیصدو هفتادتومنه یعنی باید سی تومن دیگه ازجیبت بزاری روش تا بتونی یه دونه نون بخری واقعا متاسفم برای این مدیریت کردناتون

  • بیات

    زندگی مان را در بورس نابود کردند یک میلیارد تومانم طی ۲ سال بجای رشد شده ۱۷۰ میلیون تومان و قیمت کالاها بیش از ۶ برابر رشد کرده است ای خدا

  • زهرا

    سهامداران مخابرات و زبینا و شفارس و وسدید و لکما و شپترو و…..بشدت اسیب دیده اند

  • ناشناس

    بورس را ۲ سال است خراب و دستوری کردن بجای ان هر روز قیمت ها سر به فلک می کشد

  • احمدی

    ۲ سال پیش ۱۰۰ میلیون تومان در بورس سهام خریدیم جهت حمایت از تولید و اینده خانواده در ان زمان با این پول می شد یک واحد اپارتمان مسکن مهر بصورت ازاد در پردیس به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان خرید حالا ۲ سال گذشته سرمایه ام شده ۱۸ میلیون تومان و قیمت مسکن مهر شده بیش از یک میلیارد تومان ای خدا با سرمایه مان چه کردند

  • ناشناس

    بورس کشور باید بفکر صیانت از سرمایه و ارزش سرمایه سهامداران باشد سهامداران پتروشیمی ابادان و شسینا و فلوله و دارویی لقمان بشدت اسیب دیده اند

  • ناشناس

    همه چیزچند برابرشده طی دو سال گذشته هشتاددرصد درضررهستیم سرمایه مردم بدبخت دزدیدند