خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۰۲۳۹

شاخص رشد می‌کند؟ / پیش‌بینی بورس امروز ۳ آذر

شاخص رشد می‌کند؟ / پیش‌بینی بورس امروز ۳ آذر

بازار سهام روزهای نوسانی را پشت سر می‌گذارد. شاخص کل تحت تاثیر اخبار مثبت و یا منفی است و رشد ادامه‌دار و جدی در بازار شاهد نیستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام روزهای نوسانی را پشت سر می‌گذارد. شاخص کل تحت تاثیر اخبار مثبت و یا منفی است و رشد ادامه‌دار و جدی در بازار شاهد نیستیم. مسئله‌ای که کارشناسان در آن اتفاق نظر دارند عدم وجود نقدینگی، بی‌اعتمادی و سیاست‌های مبهم دولت در بازار سهام است.

محمد خیری، کارشناس بازار سهام گفت: بازار همچنان از عدم وجود نقدینگی رنج می‌برد و سهم‌ها نوسانی هستند. سهم‌ها در کف قیمتی جمع می‌شوند و در سقف به فروش می‌رسند.

بازار پتانسیل رشد دارد اما…

نوید قدوسی، کارشناس بازار سهام گفت: در حال حاضر نرخ سود بین بانکی به بازار سهام فشار می‌آورد. این موضوع دو سیگنال برای بازار سهام دارد. در این حالت به عنوان یک بازار رقیب بازدهی در بازارهایی با درآمد ثابت تقویت می‌شود. دوم اینکه نشان می‌دهد دولت به دنبال استقراض برای تامین مالی کسری بودجه است.

وی ادامه داد: در این شرایط انتظارات تورمی نسبت به چیزی که در حالت تامین مالی تورمی کسری بودجه وجود داشته باشد، کمی کمتر می‌شود. این یک سیگنال منفی برای بازار سهام است. چرا که هر چقدر انتظارات تورمی کاهش پیدا کند رشد نرخ ارز محدودتر می‌شود و انگیزه تبدیل شبه‌پول به پول کمتر شده و این موضوع به بورس فشار می‌آورد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: اگر نرخ ارز در بازار آزاد به هر دلیلی پایین نیاید و یا افزایش پیدا کند انتظار می‌رود این گپ به سمت پایین حرکت کند که خب این موضوع کم‌سابقه است. اما اگر نرخ ارز نیمایی اتفاق بیفتد قطعا پتانسیل دیگری برای بازار خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه حقوقی ها بگذارند آره

  • ناشناس

    سلام بورس در ایران هر 6سال یکبار اوج میگیرد بعد به مدت چند سال درجاوتا حدودی نوسانیست میگی نه برو گذشته بورس را نگاه کن تکنیکال کشک،،،

  • ناشناس

    برادران سهام دار، همان طور که کارشناس آقای خیری گفته اند *سهام در کف قیمتی جمع می شوند و در سقف قیمتی به فروش می رسند* آن هم در یک فاصله زمانی کوتاه یک هفته ای تا ۱۰ روزه و با رشد مختصر ۵۰ تا ۱۰۰ هزار واحدی شاخص که این مصداق نوسانگیری (سهام داری فوق فست فودی) است و تا این روال ادامه داشته باشد مجلس و دولت محترم هر چه لایحه و تبصره در حمایت از بورس به تصویب برسانند کارساز نخواهد شد.
    پس از همین امروز (به جزء آنهایی که نیاز به فروش دارند) شعار اکثریت جامعه سهام داری *نه به فروش هیجانی _ نه به نوسانگیری (سهام داری کوتاه مدت)* باشد تا شرکت ها از پول های ورودی نهایت استفاده را برده و ارزش سهامشان رشد کند این طور بورس از حالت نوسانی فعلی خارج شده و با بازگشت اعتماد و ورود پول های هوشمند بورس دوباره به دوران رشدش بر می گردد و تا پایان سال همگی از سود خوب شرکت ها و رشد ارزش سهامشان استفاده خواهیم کرد.
    (در حال حاضر جامعه سهام داری کشور گسترده شده و چندین میلیون کد سهام داری داریم و رفتار سهام داران در رشد و ریزش شاخص تاثیر بسزایی دارد).

  • ناشناس

    عجب نظری

  • امید

    آقای رئیسی کجایی دقیقا کجاییی

  • ناشناس

    مسخره ترین بورس دنیا، بورس ایرانه.

  • ناشناس

    حقوقی هایی که تا یه سهم میخواد رشد کنه شروع به فروش آبشاری میکنید، چوب این کارتون تون رو دیر یا زود خواهید خورد

  • ناشناس

    تا آخرسال کل سهامداران حقیقی خروج میکنند وبورس وکارگزاران وحذف کامل اپلیکیشن ها نابود میشن