کد مطلب: ۵۶۶۳۳۳

پیش‌بینی بورس امروز ۴ مرداد ۱۴۰۰ / اولین روز بورس بعد از تعطیلات چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی بورس امروز ۴ مرداد ۱۴۰۰ / اولین روز بورس بعد از تعطیلات چگونه خواهد بود؟

بورس چند روزی است که به دلیل گسترش ویروس کرونا تعطیل شده است و حالا قرار است فردا اولین روز معاملاتی هفته جاری باشد. پیش‌بینی کارشناسان از روند بازار روزهای آینده به چه صورت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه در روزهای گذشته روند مثبتی را گذراند. شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید و معاملات خرد بورس هم توانست رکورد خوبی را ثبت کند. در یک ماه گذشته بازار سرمایه با روند مثبت نمادهای کوچک بازار پیش رفت. تا جایی که شاخص کل هم‌وزن به کانال ۴۰۰ هزار واحد رسید و رشد قابل توجهی را داشت.

یک ماه گذشته بورس با بازدهی بیش از ۱۲ درصدی در میان بازارهای دیگر بهترین نتیجه را ثبت کرد. در دو روز ابتدایی معاملات هفته گذشته با پیشروی گروه‌ها مخابراتی، پالایشی و معدنی بود. ارزش معاملات بورس با وجود آنکه روند بازار در هفته‌های گذشته مثبت بوده است اما از مرز شش هزار میلیارد تومان فراتر نرفت و رکورد بهتری را نتواسنت ثبت کند. اما دلایل رشد بورس در یک ماه گذشته چه بوده است؟

اغلب کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند بازار در روزهای آینده و بعد از تعطیلات با تحرکات مثبت نمادهای کوچک همراه باشد. گروه سیمان و مواد غذایی از جمله گروه‌هایی هستند که مورد توجه تحلیلگران برای هفته پیش رو بازار قرار گرفته‌اند.

حمیدرضا دانش کاظمی، کارشناس و نماینده کانون‌ها در شورای عالی بورس هم درباره روند بازار در روزهای آینده گفت: مجامع شرکت‌های بورسی به طور کلی اخبار مثبتی را به بازار سرمایه داده‌اند. گزارش‌های منتشر شده در مجامع نشان می‌دهد شرکت‌ها درآمدهای خوبی را کسب کرده‌اند.

وی افزود: بعد از تعطیلی‌های چند روز به نظر می‌رسد با فشار عرضه در بازار مواجه باشیم البته این اتفاق موقتی خواهد بود و دوباره بازار به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد.

دنیای اقتصاد نوشت:

خوش خبری کامودیتی‌ها

علیرضا تاجبر، کارشناس بازار سرمایه: برای ارزیابی مجامع شرکت‌ها باید آنها را دو بخش کنیم؛ یک دسته شرکت‌هایی که صادرات‌محور هستند و فروش آنها به نرخ‌های جهانی و نرخ دلار بستگی دارد. اینها مجامع خیلی خوبی داشتند و گزارش‌های آنها عالی بود و در مجامع هم اخبار خوبی به سهامداران خود مخابره کردند.

در کنار آنها شرکت‌های پالایشگاهی هم به همین صورت بودند و امیدی را نسبت به رشد سودآوری به سهامداران دادند. منتها مانند گذشته همچنان شرکت‌هایی که در گروه خودرویی‌ها بودند و برخی از بانک‌هایی که زیان‌ده هستند همچنان سودتقسیمی نداشتند و سود تقسیمی آنان تا جایی‌که اطلاع دارم خوب نبوده است. مورد مهم دیگر که در مجامع امسال اتفاق افتاد تقسیم سود از سامانه سجام در کوتاه‌ترین مدت است.

برخی از شرکت‌ها از این روش استفاده کردند و نسبت به سال گذشته بیشتر به این روش روی آوردند. این اتفاق از نظر سهامداران اتفاق مبارکی است و امیدواریم درباره تمام شرکت‌ها این مساله اجرا شود. در گذشته اینگونه بود که هر سهامداری بعد از چند ماه باید می‌رفت در بانک حساب باز‌می‌کرد و بعد از چند ماه پول به حسابش واریز می‌شد اما الان اینگونه شده است که از طریق سامانه سجام در مدت خیلی کوتاه یکی دو ماهه سود به حساب سهامدار واریز می‌شود. امسال بیشتر شرکت‌ها به این سمت روی آوردند و امیدواریم روزی برسد که تمام شرکت‌ها این رویه را در پیش بگیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با توجه به خبر آزادسازی سهام عدالت بازار سرمایه دوباره منفی خواهد شد…..

    • ناشناس

      گفتن ماهیانه یک درصد سهام آزاد میشه اونم هنوز شروع نشده وقتی هم شروع شد اگر بازار منفی شد متوقف میشه

  • رحیمی

    من که هیچ امیدی به حال بورس ندارم چرا که حال جامعه و کشور واین تیپی که سکان مملکت دست میگیرند بیاد دوران احمدی ها و ونزوئلا یها می افتیم خدا بخیر بگذار ه .

  • ناشناس

    ساعت بازگشایی معاملات را از ساعت ۸/۳۰صبح تا ۱۵ بشه
    خوب میشه زمانش زیاد باشه زودتر این کارو بکنین