کد مطلب: ۶۰۱۳۷۶

پیش‌بینی بورس امروز ۷ آذر / مذاکرات برای بازار موثر است؟

پیش‌بینی بورس امروز ۷ آذر / مذاکرات برای بازار موثر است؟

ریزش بورس تحت تاثیر عوامل مخالف ادامه‌دار شده است. در این شرایط سهامداران باید چه کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ریزش بورس تحت تاثیر عوامل مخالف ادامه‌دار شده و شاخص کل در کانال ۱٫۳ میلیون واحد ماندگار شده است. در این شرایط سهامداران باید چه کنند؟

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام گفت: ریزش جهانی اکثر کامودیتی‌ها روی ذهنیت معامله‌گران تاثیر داشت. ولی علاوه بر این عوامل دیگری نیز در افت بازار سهام تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: عاملی که باعث شد شنبه شاهد فروش‌های هیجانی باشیم، بیشتر سردرگمی سرمایه‌گذاران در خصوص اهرم‌های اثرگذار بر بازار است. یکی از عوامل اثرگذار نرخ ارز است که احتمال اصلاح قیمتی دارد.

میرزایی افزود: نرخ بهره نیز کماکان در حال افزایش است و چشم‌انداز ریزشی نیز برای آن وجود ندارد. علاوه بر این نرخ خوراک و سوخت نیز برای گروه‌های فولاد، پتروشیمی و سنگ آهن افت بورس اثرگذار است.

میرزایی گفت: به اعمال حمایت‌های دولتی از بازار امیدوارم. اما اگر چنین اتفاقی نیفتد و ما فردا اصلاح نرخ ارز داشته باشیم، احتمال ریزش بورس بیش از امروز ادامه دارد.

این کارشناس بازار سهام تصریح کرد: در حال حاضر قیمت‌ها در بازار سهام ارزنده است و احتمال خرید سهام ارزنده توسط حقوقی‌ها زیاد است. اما به طور کلی فعلا نوسان در بازار سهام ادامه‌دار خواهد بود.

بورس، بدترین بازار ۸ ماه اخیر

بورس در هشت ماه ابتدایی سال روند خوبی نداشت و بسیاری از بازار از بورس پیشی گرفتند.

عباسیان در رابطه با بورس در سال ۹۹ گفت: متاسفانه مردم ما در بورس خیلی هیجانی رفتار کردند و اتفاقاتی که در سال ۹۹ افتاد در تاریخ بورس ایران بی‌سابقه بود و متاسفانه همانطور که در سال ۹۹ هیجانی خرید کردیم الان داریم هیجانی سهام خود را می‌فروشیم.

این کارشناس در رابطه پیش‌بینی بازار سهام گفت: اگر برجام به نتیجه برسد دلار ارزان می‌شود و اجتمال ریزش بازار وجود دارد اما من فکر نمی‌کنم شاخص کل بورس از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ریزش بیشتری داشته باشد. پیش‌بینی می‌کنم اگر دولت اوراق عرضه نکند شاخص کل می‌تواند تا محدوده یک میلیون و ۶۰۰ واحد رشد کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس تقریبا با این ریزش چند سال پیشخور کرده و تمام سهامها حداقل ۵۰ درصد تا ۷۵درصد افت کردن و بعضی از سهامها به قیمت سال قبل از ۹۵ رسیدن و شاخص حقیقی زیر یک میلیون هست و چیزی نمونده که به جیب دولت بره مگر قصد چاپیدن مردم‌از این بیشتر داشته باشد

  • ناشناس

    دلار 23 تومانی شاخص بورس 1300 دلار 29 تومانی شاخص بورس1300
    پس فرقی نمی کنه بورس دستوری است