کد مطلب: ۳۵۸۳۷۳

یک کارشناس بورسی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

بورس در سال آینده چه وضعیتی خواهد داشت؟

بورس در سال آینده چه وضعیتی خواهد داشت؟

ایمان رئیسی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه می‌گوید: اگرچه این احتمال وجود دارد که در سال آینده، بازار در شرایط مطلوبی نباشد و سختی‌های زیادی بر سر راه بازار سهام قرار گیرد، اما با نظر گرفتن حمایت دولت از بازار سهام و کمک به رشد روند صادرات و ارزآوری شرکت‌های صادراتی، به نظر می‌رسد در سال 1398 بورس منفی نباشد.

ایمان رئیسی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار سهام در سال 1398 در گفتگو با «تجارت‌نیوز»می‌گوید: بازارهای مالی از این جهت که چشم‌انداز اقتصادی یک جامعه را ترسیم می‌کند، همواره برای کشورها اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل به نظر می‌رسد در سال 1398 تلاش‌های زیادی از سوی دولت صورت خواهد گرفت که بازار سرمایه و بورس به سمت رشد و سودآوری بیشتری حرکت کند.

او ادامه می‌دهد: اگرچه این احتمال وجود دارد که سال آینده، بازار در شرایط مطلوبی نباشد و سختی‌های زیادی بر سر راه بازار سهام قرار گیرد، مثل مشکلاتی که به علت تحریم‌ها برای شرکت‌ها پیش می‌آید و موجب می‌شود اثر افزایش قیمت دلار که به نفع شرکت‌های صادراتی بوده، به‌نوعی خنثی شود، اما دولت راه حلی برای آن خواهد داشت.

رئیسی می‌افزاید: دولت به رشد روند صادرات و ارزآوری شرکت‌های صادراتی کمک خواهد کرد. از سویی دیگر این احتمال وجود دارد که دولت به شرکت‌هایی از جمله شرکت‌های خودروساز کمک‌های مالی کند. دولت برای حفظ اشتغال‌زایی در این صنعت و عدم مواجه با مشکلات بیشتر به این صنعت کمک خواهد کرد که این امر به بهبود بازار سهام کمک خواهد کرد.

این کارشناس عنوان می‌کند: با نظر گرفتن حمایت بازار سهام از سوی دولت، در مجموع به نظر می‌رسد در سال 1398 بازار سهام منفی نباشد یا حداقل تا زمانی که شاخص کل سطح مقاومت 165 هزار واحدی را رد نکرده، مثبت یا رنج حرکت کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس سال اینده بهترین عملکرد را خواهد داشت رشدی باور نکردنی