کد مطلب: ۵۶۹۲۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرنوشت بورس در صورت تداوم تحریم/ زیان سهامداران جبران می‌شود؟

سرنوشت بورس در صورت تداوم تحریم/ زیان سهامداران جبران می‌شود؟

بورس به ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی روی خوش نشان داد و بعد از مدتها شاخص کل به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برگشته است. این در حالی است که امیدها به احیای برجام رنگ باخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس که تا نیمه مرداد سال گذشته از کانال ۲ میلیون واحد گذشته بود، ناگهان شروع به ریزش کرد و تا کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد عقب‌نشینی کرد.

حالا بعد از یک سال پر فراز و نشیب برای بازار سرمایه با حضور ابراهیم رئیسی در دولت سیزدهم شاخص کل به سرعت در حال ترمیم است و در آخرین روز کاری بازار سرمایه بیشتر از ۳۰ هزار واحد رشد کرد و بعد از مدت‌ها به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برگشت.

پشوتن مشهوری‌نژاد، کارشناس بازارهای مالی درباره آینده بازار سرمایه در دولت سیزدهم معتقد است که حتی با وجود تداوم تحریم‌ها بازار صعودی خواهد بود.

او به تجارت‌نیوز توضیح داده است: شاخص کل بورس تا پایان سال به مرز دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد نزدیک می‌شود و احتمالا با فرض توقف برجام، دلار بازدهی ۲۰ درصدی دارد و به ۳۰ هزار تومان می‌رسد.

مشهوری‌نژاد تاکید کرد: سهامداران در حال حاضر تغییری در پرتفوی خود ایجاد نکنند و در بازه زمانی بلند مدت به سبد خود نگاه کنند. زیان سهامداران و رسیدن به اصل سرمایه در بازه زمانی بلند مدت رخ خواهد داد.

شاهین چراغی، عضو سابق شورای عالی بورس هم به اقتصاد آنلاین گفته است که انسجام و یکپارچگی آرایش سیاسی کشور با حضور دولت سیزدهم موجب ثبات اقتصاد می‌شود و چشم‌اندازها نسبت به بازار سرمایه مثبت است.

احمد اشتیاقی، دیگر کارشناس بازار سرمایه هم به خبرآنلاین گفته است: در حال حاضر خرید سهام هیچگونه ریسکی ندارد و طی افقی یکساله می تواند بازدهی ۴۰ درصدی را برای خریداران این سهام فراهم کند.

او توضیح داده است: گمان می‌برم شاخص کل بازار بورس به تدریج با افزایش رو به رو شود‌ اما نمی‌توان انتظارات عجیب و غریبی نسبت به این افزایش حتی به صورت شارپی داشت. درحال حاضرکلیت سهام در نقاط ارزندگی‌ست‌ و پیش‌بینی می‌شود بازدهی آتی بازار نزدیک به ۴۰ درصد باشد.‌

برای تحلیل کوتاه مدت بورس گزارش پیش‌بینی بورس در هفته سوم مرداد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کو پس کجا کی شاخص ۱۴۰۰ سهام ما هنوز رشد نکرده.میشه بگید کدام سهام شاخص را ۱۴۰۰ کرد.

  • ناشناس

    بابا ملت ایران مگه دید بلند مدت براشون معنی داره؟؟ نشستن هر لحظه ی باید یا بخرن یا بفروشن. تا این حد آماتور

  • ناشناس

    یکسال است هفتاد درصد سرمایه مردم در بورس از بین رفته، جالب است هدف از دعوت مردم به بورس رسیدن به اصل پولشان است، تورم این یک سال رو اگر در نظر بگیرید باز هم در زیان خواهند ماند.

  • ناشناس

    چرا نمیفهمی نیاز داشتیم که فروختیم شما بی پولی نکشیدی که بدونی بی پولی یعنی چه

  • ناشناس

    دروغ میگی

  • ناشناس

    با وجود کسری بودجه و نبود دلار برای ارزپاشی آینده پیش بینی و قیمت انتظاری دلار بین ۳۵ تا ۵۰ گفته شده که متوسط میشه ۶۰ درصد افزایش نه ۲۰ درصد گفته شده در این خبر و چون بورس بیشتر هم بالا میره بدلیل عقب ماندگی از تورم پارسال پس بین ۷۰ تا ۸۰ درصد در یکسال آینده بورس افزایشی خواهد بود

  • ناشناس

    ۶۰ درصد تورم داریم تا اخر سال ۴۰ درصد سود بورس میخواد بده کجاش خوبه ؟ایا برای کار گزاران هم تا اخر سال ۵۰ درصد سود داره سود خودشما و کار گزاران و کار مزد خودتان هم اعلان بفرماید

  • ناشناس

    برای همگان، شاخص هم وزن مهم است. رشد این یعنی سبزپوشی تمامی نمادها.