کد مطلب: ۸۱۲۹۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی بورس سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ / دست به دست شدن سهام در سایه احتیاط معامله‌گران

پیش بینی بورس سه شنبه 2 خرداد 1402 / دست به دست شدن سهام در سایه احتیاط معامله‌گران

بازار سهام خردادماه را در مسیر صعودی آغاز کرد؛ رشد بیش از 15 هزار واحدی شاخص کل در این روز، معامله‌گران را به آغاز دوباره روند صعودی امیدوار کرد. آیا این رشد را می‌توان نشانه‌ای از شروع روزهای رشدی بازار دانست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در روز دوشنبه روند صعودی خود را از سر گرفت؛ اگرچه این روزها رشد بازار چندان قوی نیست اما بررسی معاملات نخستین روز خردادماه نشان می‌دهد معامله‌گران به از سرگیری رشد بورس امیدوار شده‌اند.

روز دوشنبه وبملت توانست به تنهایی شاخص کل را سه هزار واحد بالا بکشد. در این روز 84 درصد خریدها در سهام وبملت توسط حقیقی‌ها انجام شده بود و این نماد را به اثرگذارترین سهم در رشد شاخص کل تبدیل کرد. کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کنند این سهم در روز سه‌شنبه هم مورد توجه معامله‌گران حقیقی باشد.

پیش بینی بورس سه شنبه

اگرچه بورس تهران خردادماه را صعودی آغاز کرد اما معامله‌گران همچنان به رشد بازار با دیده تردید می‌نگرند. پس از اصلاح عمیق شاخص کل در نیمه اردیبهشت‌ماه، بازار سهام هنوز نتوانسته است قوت روزهای نخست سال و حتی نیمه اول اردیبهشت‌ماه را باز یابد.

به این ترتیب پیش بینی می‌شود روز سه شنبه هم معامله‌گران در فاز احتیاطی به داد و ستد سهام بپردازند. در این بین اما سهام ارزنده ریالی از جمله بانک‌ها، خودرویی‌ها، غذایی‌‎ها و دارویی‌ها مورد توجه خواهند بود.

در همین حال نمی‌توان از سهام دلاری نیز غافل بود؛ به‌ویژه اینکه طی دو روز گذشته قیمت دلار در بازار آزاد هم افزایش یافته و می‌تواند بر روند معاملات سهام صادرات‌محور، اثر روانی داشته باشد.

روند معاملات در نخستین روز خردادماه

در نخستین روز خردادماه حدود ۷۲ درصد سهم‌ها در جهت مثبت معاملات نوسان داشتند و بازاری عموما سبزرنگ را تشکیل دادند. بر این اساس، شاخص کل بورس توانست ۱۵ هزار و ۸۰۵ واحد افزایش ارتفاع دهد. در پایان معالمات این روز، شاخص کل خود را به سطح دو میلیون و ۳۱۸ هزار واحد رساند و همین امر سبب شد تا کانال قدرتمند ۲.۳ میلیونی تثبیت شود.

در روز دوشنبه، شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با افزایش ۱.۶۸ درصدی به سطح ۷۷۶ هزار و ۸۵۳ واحدی رسید.

بیشترین ارزش معاملات

روز دوشنبه حجم معاملات سهام به ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و ارزش معاملات خرد نیز به ۱۵ هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان رسید. هر چند ارزش معاملات نسبت‌ به روز یکشنبه افزایش حدود ۵۰ درصدی داشت اما برای ادامه صعود، بورس نیازمند ثبت ارزش معاملات بالاتری است.

در جریان معاملات روز دوشنبه بازار، سه سهم وبملت، گشان و خگستر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های وبملت، دی و خودرو بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

گشان با افزایش ۳۵.۲۵ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ساوه نیز با افت ۹.۶۱ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.