کد مطلب: ۸۱۲۹۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

بازدهی بورس در اردیبهشت ماه / بازار سهام درجا زد

بازدهی بورس در اردیبهشت ماه / بازار سهام درجا زد

بازار سهام اردیبهشت‌ماه را با اصلاحی عمیق پشت سر گذاشت. بدین ترتیب در حالی که بورس در نخستین ماه از سال جاری شگفتی آفریده و بیش از 18 درصد بازدهی مثبت ثبت کرده بود، اردیبهشت را با بازدهی منفی به پایان رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام که فروردین‌ماه را با شگفتی پشت سر گذاشته بود، در اردیبهشت‌ماه مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و تن به اصلاحی عمیق داد. از نیمه اردیبهشت‌ماه، شاخص کل بورس تنها طی پنج روز 12.5 درصد از رشد قبلی خود را از دست داد و به کف کانال 2.2 میلیون واحدی رسید.

طی روزهای بعد شاخص کل از اصلاح اندکی فاصله گرفت اما روند خود تا پایان اردیبهشت‌ماه را پر افت و خیز طی کرد. شاخص کل بورس در پایان این ماه، بازدهی منفی 0.9 درصدی را ثبت کرد و از دو میلیون و 324 هزار واحد در نخستین ساعت معاملاتی ماه، تا سطح دو میلیون و 302 هزار واحد کاهش ارتفاع داد.

رشد کم‌رمق شاخص هم‌وزن

شاخص هم‌وزن اما در پایان این ماه، بازدهی مثبت بر جای گذاشت؛ اگرچه بازدهی 0.43 درصدی را نمی‌توان چندان امیدوارکننده دانست. شاخص هم‌وزن نیز بخش بزرگی از رشد خود را در جریان اصلاح عمیق بازار از دست داد و در نهایت از سطح 760 هزار و 754 واحد در آخرین روز فروردین‌ماه به 764 هزار واحد در پایان اردیبهشت‌ماه رسید.

عقبگرد شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم به تبع بازار سهام، در اردیبهشت‌ماه با اصلاح مواجه شد؛ به این ترتیب شاخص کل این بازار از سطح 29 هزار و 207 واحد در پایان فروردین‌ماه به سطح 28 هزار و 900 واحد در پایان اردیبهشت‌ماه رسید و بازدهی منفی 0.9 درصدی را ثبت کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • هسته

    هسسسسسسسسسسسسسسسته برای دوزدی قطع !!!

تیترِ یک

آخرین اخبار