کد مطلب: ۶۷۰۱۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس شنبه/ روند اصلاحی بازار حفظ می‌شود؟

پیش‌بینی بورس شنبه/ روند اصلاحی بازار حفظ می‌شود؟

معاملات آخرین هفته فصل بهار در تابستان سرخ‌پوش بسته شد و به واسطه این سرخ‌پوشی کارشناسان عقیده دارند هفته آینده نیز بورس سرخ‌پوش می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس در آخرین هفته از فصل بهار افت دو درصدی را ثبت کرد. شاخص کل از محدوده یک میلیون و ۵۶۴ واحد در روز ۲۵ خرداد به محدوده یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد در اولین روز تابستان رسید.

از سوی دیگر سهامداران حقیقی همچنان فروشنده هستند، برای مثال در اولین روز معاملاتی هفته اخیر تنها ۷۰۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی داشتیم. برخی از کارشناسان عقیده دارند که به واسطه این خروج نقدینگی، بازار با کمبود پول روبه‌رو می‌شود و می‌توان انتظار معاملات رو به پایین را داشت.

اغلب تحلیلگران بازار سرمایه عقیده دارند که بورس در اولین هفته کاری تابستان روند متعادل و گاها منفی به خود می‌گیرد. اما این منفی بودن ادامه‌دار نیست و نباید انتظار منفی بودن بازار را در بلند مدت داشت.

به طور کلی با توجه به تورم، افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت کامودیتی‌ها، مذاکرات برجام و دیگر عوامل موجود در اقتصاد کشور می‌توان یک روند صعودی خوبی را برای بازار سرمایه متصور بود. اما مهم‌ترین مشکل بورس در حال حاضر کمبود نقدینگی و اعتماد است و تالار شیشه‌ای نیز به واسطه این موضوع نمی‌تواند رشد بسیار خوبی داشته باشد. رشد و صعود بازار سرمایه در فصل تابستان و هفته‌های پیش‌رو با آهنگ و روندی ملایم خواهد بود و نباید انتظار جهش تا شاخص یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی را داشت.

بورس مثبت می‌شود؟

فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی عقیده دارد که بورس تا پایان سال حداقل ۵۰ درصد بازدهی خواهد داشت.

مهشید دادا‌ش‌زاده، کارشناس بازار سرمایه نیز گفت که تالار شیشه‌ای تا پایان سودآوری خوبی خواهد داشت.

سارا فلاح، کارشناس بورسی معتقد است که بازار سهام در بلند مدت می‌تواند سوددهی مطلوبی داشته باشد.

هلن عصمت‌پناه، تحلیلگر بازار سرمایه گفت که با توجه به مذاکرات برجام بورس روند روبه بالایی را تجربه خواهد کرد.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    بورس بهترین بازار قدرشو بدونین دوستان ایشالا از شنبه رود پول ها شرول میشه ،مرسی از تجارت نیوز

  • ناشناس

    ببین مردم دیگه آگاه شدن مثل دوسال پیش نیست بشینن مثبت بشه با اولین منفی شاخص وخودسهم خروج میزنن اونایی هم که خروج نمیزنن 80درصد ضرر هستن برید فکر چاره کنید

  • ناشناس

    استقلالح واقعا برای مردم معما شد.

  • ناشناس

    هر وقت اقتصاد ایران خوب شد بورس هم خوب میشه.

  • مجمع تحلیلگران

    بسم الله. و اما ادامه داستان. هفته پیش فکر کردم حقوقیا یه تلاش دیگه جهت نوسان گیری انجام بدن یعنی بازار رو مثبت کنن تا جذب پول و بعد با ریزش نوسان بگیرن اما اینطور نشد پس بالاخره تسلیم شدن. الحمد لله. ادامه بورس اینطور خواهد بود حقوقیا هیچ امیدی به جذب نقدینگی جدید ندارن پس ریزش رو دامنه دار و فرسایشی میکنن .تا زمانی که میزان خروج پول زیر پنجاه میلیارد نرسه روزانه. بازار رو.منفی نگه میدارن.اما هدفشون چیه.هدف اینه چون امیدی به جدب پول ندارن که نوسان بگیرن بازار رو منفی میکنن تا خروج پول رخ بده. فقط کسانی تو بورس خواهند موند که قدیمیای بازارن. و به پول احتیاج ضروری ندارن که شامل ده درصد حقیقیا خواهد شد. وقتی خروج نقدینگی برسه زیر روزانه پنجاه میلیارد . حقوقیا بازار رو فریز خواهند کرد بین ۲۰ تا ۳۰ روز تا خودشون بمونن و حوضشون و یه ده درصد حقیقیای قدیمی قدیمی. از یه ماه پیش تا اون موقع قیمت سهاما سی درصد افت میکنن.پس بعد یه ماه فریز نوبت رشد حدودا سی درصدی قیمتا میرسه. چون سهام افتاده دست خودشون و رشدش ضرری براشون نداره.و بعد اون بازار رها خواهد شد و تثبیت قیمتا رخ خواهد داد.من سال پیش هم گفتم این یه پروسه اس. هیچ گریزی ازش نیست.حقوقیا قادر به تعویق این پروسه بودن اما قادر به تغییر نخواهند بود .داستان بورس و پروژه بورس به پایان رسید . الحمد لله. فقط تجربه ای شد که خام حرف این و اون نشین. تو این کشور افراد خاصی وجود دارن که جون افراد براشون مهم نیست مال افراد که جای خود داره. گذر زمان حقایقی رو روشن میکنه که باور کردنشون زمانی عیر ممکنه. اما بمرور اشکار میشه. توکلتون به خدا. و دوم به اتحاد خودتون باشه. یا علی

  • ناشناس

    قیمت شرکت‌ها و املاک رو فقط حساب کنی حداقل چند برابر شده ولی در بورس هنوز به قیمت عهد حجر هست

  • ناشناس

    بورس عنقریبه که رشد کنه هرچی هم فروش داشتیم از طرف حقیقی ها بوده حقوقی ها خوب میدونن که این بازار دراستانه انفجاره

  • میلاد

    تا زمانی که دولت شمشیر را از رو بسته برای اقتصاد شفاف بورس و با عناوین مختلف دست در سود شرکتها برده محال است بورس رشد قابل توجهی داشته باشد، در بین تحلیلگران بورسی خانم فلاح تحلیل‌های درست و منطقی را انجام می‌دهند که جای قدردانی دارد