خبر مهم:

کد مطلب: ۶۷۵۸۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس شنبه/ کدام صنایع بازار رشد می‌کنند؟

پیش‌بینی بورس شنبه/ کدام صنایع بازار رشد می‌کنند؟

بورس در اولین هفته تابستان روند نزولی به خود گرفت و کارشناسان عقیده دارند که این روند اصلاحی ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۱٫۳ درصدی به تراز یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۷۱۷ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۰.۱۹ درصدی به ارتفاع ۴۲۱ هزار و ۴۸۱ واحدی رسید و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱.۲۵ درصدی در ارتفاع ۲۰ هزار و ۴۱۱ واحد قرار گرفت.

در ۵ روز معاملاتی هفته‌ای که گذشت، بحث کاهش نرخ دلار و اخبار‌ ضد و نقیضی که درباره توافق روانه بورس شد بر روند بازار تاثیر گذاشت که باعث شد به طور میانگین روزانه شاهد خروج پول حقیقی به میزان ۳۷۶ میلیارد تومان باشیم. به طور کلی در هفته گذشته حدود هزار و ۸۸۲ میلیارد تومان از بازار سرمایه توسط حقیقی‌ها خارج شد.

در هفته‌ای که گذشت شاخص صنعت حمل و نقل با افزایش ۱۱.۵۵ درصد، خرده فروشی ۱۱.۵۴ درصد و صنعت خودرو ۵.۸۵ درصد نسبت به سایر صنایع بورس بیشترین رشد را داشتند. عامل تاثیرگذار بر این صنایع اخبار مربوط به توافق بود که می‌توانست به طور مستقیم بر روی صنعت حمل و نقل تاثیرگذار باشد. از طرفی دیگر بیشترین افت را نیز در صنعت اطلاعات و ارتباطات به میزان ۸.۰۲ درصد و صنعت سیمان به میزان ۶.۲۳ درصد شاهد بودیم.

بورس نزولی می‌شود؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره تحلیل شرایط بازار می‌گوید: بورس در هفته آینده روند متعادلی خواهد داشت. همچنین معاملات شنبه بازار سرمایه تحت تاثیر مذاکرات برجامی برای گروه‌های ریالی خواهد بود. اخبار خوش برجام نتوانست موجب رشد گروه‌های ریالی شود، شکست مذاکرات نیز نمی‌تواند افت شدید این گروه‌ها را در پی داشته باشد.

او توضیح می‌دهد: در بازار سرمایه نشانه‌های رکود وجود دارد. قیمت‌های سهامی ریزش زیادی داشته و نمی‌تواند بیش از ارزش ذاتی خود پایین بیایید، از سوی دیگر توان رشد ندارد و به نوعی وضعیت بازار سهام در حالت ابهام است.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    صنایع خودرویی فلزی بانکی و غذایی آماده رشد

  • ناشناس

    با توجه به تورم وحشتناک الان بورس بایستی به اوج بی سابقه می رسید حتی بی ارزش ترین نمادها باید اوج می گرفت ولی چه کار با بورس کرده اند خدا داند وبس تنها چیزی که قیمتش در این دولت پایین امده سهامهای خریداری شده حا صل از سرمایه زحمت چندین ساله مردمه که وارد بورس کرده اند. کاش قیمت اجناس هم همینطور پایین میامد ودولت جدید پشیزی برای مردم ارزش قاعل میشد بنابراین هیچ یک از نمادها در دولت کنونی قابلیت رشد وارزندگی نخواهند بود

  • علی

    برعکس بعلت افت جهانی اقتصاد : فلزی خودرویی بانکی غذایی منفی خواهند بود و بقیه سهام درجا خواهند زد

  • ناشناس

    کارشناسان هر چی میگن برعکس میشه،،هفته پیش رو را ببینید وقضاوت کنید،،

  • ناشناس

    این اوضاع انگاری مشابه وضع آلمان در جنگ دوم جهانی ست ، در آنزمان مردم طلای فراوان می دادند که فقط چند قرص نان بتوانند تهیه کنند ، به عبارتی ارزش های ذاتی کالاهای بسیاری به دلیل تلاش برای زنده ماندن ارزش خود را از دست می دادند ، البته شاید این مثال قابل مقایسه نباشد ، اما ذات علت پسروی قیمت های ذاتی و واقعی را در خود نهفته دارد.

  • ناشناس

    بورس تا دو هفته منفی هست

  • ناشناس

    اگر با تفکر یک شبه پولدار شدن به بورس بیایید ، همان تفکر قمارگونه را دارید که بدون شک در بورس ممکن نیست ، اما اگر اطلاعات کافی در مورد خرید و فروش سهام داشته باشید ، به نسبت میزان سرمایه امکان سود بردن وجود دارد ، البته اگر طمع زیاد نداشته باشید که با ضرر مواجه خواهید شد ، اما مثلا اگر قدرت خرید یک میلیون سهم را داشته باشید در صورت نوسان دو تومانی ممکن است در روز دو میلیون در نوسان سود ببرید و اگر صدهزار سهم داشته باشید خوب سود در حد دویست هزار تومان میبرید ، در مجموع اگر اطلاعات ندارید می توانید به سود کمتر قانع باشید ، در صندوق های درآمد ثابت سهام بخرید.
    در کل بدون اطلاعات و صبر ، بورس مکان سوددهی نیست مگر ضرر.

  • ناشناس

    ابهام کجابود آقای رییسی .حقوقی هر وقت دلش بخواهد سهم را بالا میبرد و هروقت دلش بخواهد آبشاری می فروشد کاری به تحلیل و برجام و … ندارد .

  • ناشناس

    تحلیل شما اشتباه است . اتفاقا منتظر رشد حمل و نقل باشید