کد مطلب: ۶۵۶۵۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس هفته آینده/ چرا زیان سهامداران جبران نمی‌شود؟

پیش‌بینی بورس هفته آینده/ چرا زیان سهامداران جبران نمی‌شود؟

بورس امروز کاهش افت ۰٫۶۹ درصدی را تجربه و وارد کانال ۱٫۵ میلیونی شد. به گفته کارشناسان بورس در میان مدت صعودی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس امروز با بیش از ۱۱ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحدی رسید. شاخص کل دیروز تراز یک میلیون و ۶۰۰ هزار را فتح کرد اما طبق روال آخر هفته‌ها امروز سرخ‌پوش شد.

هومن عمیدی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: بورس مجددا آماده ورود به محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی است. در حال حاضر قیمت دلار در برای بازار سرمایه مهم است و اگر افزایشی باشد بورس مثبت می‌ماند. در مورد اخبار مذاکرات هسته‌ای هنوز تردید وجود دارد و این موضوع روی قیمت دلار اثر می‌گذارد.

وی با اشاره به رشد شاخص در روز گذشته اظهار می‌کند: در محاسبه فرمول شاخص ضرایب عواملی وجود دارد و علت این مساله در تعریف فرمول شاخص کل است. بارها فعالان بازار سرمایه در رابطه با این قضیه صحبت داشته‌اند که میزان ریزش پرتفوشان با میزان ریزش شاخص برابر نیست. در روندهای صعودی صعود شاخص کل از رشد پرتفو‌ها بیشتر و در روندهای نزولی افت شاخص از افت پرتفو‌ها کمتر است.

رشد بورس با تورم

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: شاخص کل نمی‌تواند معیار رشد یا افت بورس باشد و در مجموعه‌ها و شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری دیگر این حقیقت پذیرفته شده است. این بدان معناست که میزان رشد پرتفو‌شان را با رشد شاخص مقایسه نمی‌کنند و میزان افت‌شان را با افت شاخص مقایسه نمی‌کنند. این نمی‌تواند یک شاخص و یک معیار باشد، مسئولین باید برای آن فکری کنند و به طرز درست و مناسبی اتفاق بیفتد. حال فرمول شاخص بحث‌هایی دارد، بحث سودهای نقدی است که اگر سود نقدی را از قیمت سهام کم می‌کنیم اثر گذار است.

عمیدی با اشاره به زمان جبران زیان سهامداران می‌گوید می‌گوید: ما نمی‌توانیم بازه زمانی خاصی را برای جبران زیان سهامداران بورس مشخص کنیم.اما با ابر‌تورمی که در پیش‌رو می‌بینیم، حتما بازار یک رشد بزرگ خواهد داشت. چیزی که من می‌بینم در تمام بخش‌های اقتصاد ما یک انتظار تورمی می‌بینیم و همین می‌تواند یک موتور محرک برای بازار هم باشد. به نظر من آن‌هایی که در بازار سرمایه فعلا نگهداری سهام داشته‌اند، نگهداری سهام‌شان را ادامه دهند تا از زیان خارج شوند و اگر نقدی دارند در سهام بنیادی وارد کنند تا با خریدهای جدیدشان سریع‌تر بتوانند به سود برسند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به فروش و خرید من و کسی ربطی ندارد سواد ندارید حرف نزنید . ۸۰ درصد هر سهم دست صاحب شرکت هاست و مردم توان مثبت و منفی کردن سهمی رو ندارند .

  • ناشناس

    به نظر من این کارشناسا فقط بلدن حرفت مفت بزنن بازار رانت بازی درش هست باعث میشه کسی از زیان خارج نشه؟

  • ناشناس

    دوست عزیز کمتر از 10درصد معاملات مربوط به حقیقی هاست و عملا هیچ کاره بورس هستن، زیاد به مردم عادی ایراد نگیر

  • ناشناس

    خونه وماشینم رو ازم گرفتید خدا بچه هاتون رو از شما بگیره الهی آمین

  • ناشناس

    بورس دزدخانه دولتی است که با این گرانی طی دو سال گذشته ۵۵ درصد ضرر کردیم

  • علی

    برادران عزیز دنبال مقصر نگردید.سیاست دولت بود که نقدینگی را از میان مردم جمع کند و بدهی خود را تسویه کند که بورس بهترین گزینه بود. دولت پولها را دزدید فقط تعدادی سهام بدرد نخورد در پرتفوی ما جا گذاشت.

  • فتاحی

    سلام
    من یک سال پیش ۵۰ تومن گذاشتم تا سه ماه پیش تا ۴۰ تومن هم پایین اومد الان بعد سه ماه شده ۶۲ تومن ، هیجانی کار نکردم تحت تأثیر شعارهای مثبت و منفی قرار نگرفتم.
    بخدا بسود خودمون و مملکتمونه.

  • مهدی از مشهد

    بزودی تورم وارد بورس میشود و روز به روز سهام گرانتر و گرانتر خواهد شد… و برای خرید باید قیمتهای گران را پذیرفت

  • مهدی از مشهد

    اما بزودی این تورم کالا وارد بورس میشود و دور هم نیست..‌‌

  • ناشناس

    بورس خیلی گران شده من با ده میلیون تومان میهواستم سهام کارخانه فولاد بخرم میگویند با ۸هزار سهام بگیر، قبلا با این پول میتوانستیم درصد قابل توجهی از فولاد را بخریم، خدا ب داد ما برسه با این گرانی‌ها