کد مطلب: ۵۷۸۹۸۶

پیش‌بینی بورس در هفته جدید

پیش‌بینی بورس در هفته جدید

اگرچه شاخص بازار سرمایه، بازدهی مثبت را در هفته جاری به ثبت رساند، نوسانات شاخص در یک دامنه محدود صورت گرفت. اما شرایط بورس برای هفته سوم شهریور ۱۴۰۰، چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازدهی شاخص کل بورس از ابتدای هفته تا پایان هفته نزدیک ۰٫۴ درصد مثبت شد. شاخص کل طول هفته با نوسان دنبال و با وجود پیشروی تا ۱٫۵۴۵ میلیون واحد، دوباره به لبه ۱٫۵ میلیون واحد نزدیک شد.

به نظر می‌رسد فعلا شاخص در همین محدوده و کانال ۱٫۵ میلیون واحد پیگیری شود و برای ورود به کانال ۱٫۶ میلیون واحد نیاز به یک مولفه و تغذیه‌کننده‌ای است که سمت تقاضا را کاملا فعال نگه دارد.

ورودی پول حقیقی‌ها به بازار و صندوق‌ها

در صورت تداوم همین وضعیت با مختصات فعلی باید احتمال داد هفته آینده شاخص در همان محدوده کانال ۱٫۵ میلیون واحد دنبال شود. بررسی عملکرد بازار در روز پایانی هفته نشان داد ورودی پول حقیقی‌ها به بازار سهام منفی و ورودی پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت مثبت شد.

در این میان سرانه خرید حقیقی‌ها نسبت به سرانه فروش حقیقی‌ها همچنان به نفع خریداران دنبال می‌شود. البته ارزش معاملات خُرد به ۷۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسید و نسبت تعداد نمادها دارای صف خرید نسبت به صف فروش هم به ۱٫۵ برابر رسید.

دور کند نوسانات

در یک هفته گذشته بازار سهام در یک محدوده نوسانی مشخص در زیر نیمه کانال ۱٫۵ میلیون واحد دنبال شد. این در حالی است که دور نوسانات هم البته نسبت به هفته های گذشته کُند شده بود.

با نوسانات بازار ارز و تغییر نرخ کامودیتی‌ها، بازار هم سعی کرد رفتارهایش را با این دو بازار انطباق دهد.

البته تک‌سهم‌ها و سهم‌های ریالی تورمی در یک هفته گذشته بیشترین خریدار را داشتند و سمت تقاضا را فعال نگه داشتند اما سهام‌های صادرات‌محور (کامودیتی‌محور) به تناسب بازار ارز و بازار کامودیتی با نوسان هفته جاری را پشت سر گذاشتند.

بورس منتظر ۲ اتفاق مهم

برای پیش بینی بورس شهریور ۱۴۰۰ باید به دو نکته توجه کرد. اگرچه بازار نسبت به سیاست‌های حمایتی دولت از بازار سرمایه خوش‌بین است اما همچنان نسبت به مذاکرات برجامی وین در شرایط انتظار به سر می‌برد. بر مبنای تازه‌ترین رویدادها، ایران و طرف غربی هر دو نسبت به تداوم مذاکرات وین تاکید کرده‌اند اما برخی رویدادها هم نشان از فشار دوباره آژانس به ایران در آستانه برگزاری نشست شورای حکام دارد.

قرار است از روز دوشنبه هفته آینده به مدت چهار روز گزارش آژانس در مورد ایران در جلسه شورای حکام مورد بررسی قرار بگیرد و باید دید در این چهار روز در جلسه شورای حکام قطعنامه ای علیه ایران صادر می شود یا خیر؟

بازار سهام در این هفته، رُخدادهای بَرجامی و تعیین تکلیف برخی سیاست‌های احتمالی دولت در خصوص تامین کسری بودجه را با حساسیت دنبال می‌کند و البته در شرایط انتظار به سر می‌برد. هر گونه تصمیم‌گیری در خصوص این دو رویداد با اولویت می‌تواند سمت تقاضا و عرضه را حساس کند.

منبع: اقتصادنیوز

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایرانژاد

    یه روز مثبت یه روز منفی کی میخواد این بازی کثیف بورس تموم شه خدا میدونه
    یه عده همه زندگیشونو گذاشتن و هیچی ب هیچی کار اینام شده بازی با پولای مردم بیچاره
    از اونطرفم سهام عدالت رو خدا میدونه اخرش شد چی مردم نیاز دارن چرا پولشونو نمیدین

    • محمدحسن معتمدی

      بورس همینه دیگه. همش که نباید مثبت باشه

  • ناشناس

    بورس کاملادستوری، مسخره است قیمت کالاهادههابرابرشده، امابورس فرمایشی ارزان می‌شود.مدتهاست کارشان خواباندن سرمایه مردم دربورس است، برجام، فرجام، نرخ دلار… همه بازی وفریب مردم است، آمدندقبل انتخابات وگفتندبورس رادرست میکنیم، وحالابایاری تمام امکانات، همه چی خوب است بورس هم یامنفی یادرجامیزند،بورس دستوری جناب مخبر

  • ناشناس

    بازاردستوری شاخص دستکاری ۰۰۰۰کارنامه بورس تهران ومدیریت کشور ۰۰۰۰پالایش۰۰۰۰۰

  • 2lux

    اینهفته سهم های ریالی جامانده از رشد وضعیت خوبی خواهند داشت.

  • کارشناس

    قیمت سکه سال ۱۳۸۵ میانگین ۱۷۰۰۰۰ بوده و با قیمت امروز ۷۰ برابر شده در صورتی که همان سهام عدالت که یک ترکیب خوب از سهام بازار است از۵۰۰۰۰۰ کلا شده ۱۲۰۰۰۰۰۰ یعنی کمتر از ۲۴ برابر یعنی بازده سکه ۳ برابر بورس است اینکه میگویند شاخص اینقدر بوده الان ۱۰۰ برابر شده به خاطر عرضه سهام جدید شاخص افزایش پیدا کره و معنی اش این نیست قیمت همه سهم ها ۱۰۰ برابر شده همان سهام عدالت بهتر می گوید سهام چند برابر شده.قیمت زمین هم که ۱۰۰۰ برابر شده..دلار هم ۳۰ برابر شده.

  • ناشناس

    اولا ترامپ مذاکرات را یکجانبه لغو کرد پس صدور قطعنامه توسط شورای حکام کاری غیر اصولی و غیر اخلاقی است.
    در ثانی آمریکا و طرف غربی هیچ تضمینی برای حفظ طولانی مدت برجام نمی دهند، چه بسا که در دولت بعدی آمریکا جمهوری خواهان روی کار بیایند و مثل ترامپ زیر همه چیز بزنند.
    مذاکره باید قانونمند باشد و دو طرف نسبت به تعهداتی که دارند پایبند باشند متاسفانه رفتار اخیر آمریکا نشان داده که تنها به دنبال منافع خودش است و در صورتی که منافعش تامین نشود نه تنها زیر برجام بلکه زیر تمام قراردادهای بین المللی خواهد زد و کشورهای غربی هم فقط تماشاگر خواهند بود و این مسائل کار مذاکره را دشوار می کند.
    البته سیاست آمریکا و غرب مخالفت با پیشرفت و استقلال کشورهای نفت خیز خاورمیانه است و با سیاست یا این کشورها را وابسته نگه می دارند تا بتوانند نفتشان را ببرند و تولیداتشان را با قیمت صد برابر بیشتر از نفتی که برده اند به این کشورها بفروشند یا با ابزار تحریمی و هزار سیاست غیر اخلاقی دیگر مانع از پیشرفت کشورهایی که می خواهند در منطقه پیشرفت کنند و مستقل باشند می شوند که این سیاست از نظر اخلاقی درست نیست.

  • تیام

    دق مرگ شدیم ازدستتون بابا دیگه فروشش را آغاز کنید منفی باشه یا مثبت فقط فروش

  • ناشناس

    با تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران و رسیدن نرخ ارز به ۳۰هزار تومن، از اواخر هفته پیش رو رشد شاخص شروع میشه و ۱۶۰۰رو با قدرت رد میکنه.ولی این رشد بهیچ دردی نمیخوره بجز نوسان گیری.سرنوشت اقتصاد با تحریم به قهقرا خواهد بود

  • ناشناس

    بورس تا پایان سال از دو میلیون واحد گذر می کند لایک موافق دیس لایک مخالف

  • ناشناس

    بازدهی ۵۰ درصدی ظرف دوماه آینده برای سهام فپنتا
    رخ خواهد داد شرکت بیمه معلم با احتساب کارمزد. این سهام را در ۵۷ هزار تومان خریده است افزایش سرمایه سنگین و ترازنامه تلفیقی شرکت در اواخر مهرماه برروی کدال می آید صندوق آسمان یکم و اطلس هم برروی این سهام سرمایه گذاری کرده اند
    هرکسی هنوز تو ضرر است فردا وپس فردا تو ثانیه های اول شروع معاملات فپنتا را بخرد و فقط ۴۰ روز سهامداری کند مطمن باشد بیشتر از رشد شاخص سود خواهد کرد

    • ناشناس

      بیمه معلم خودش انقدر اوضاش داغونه ک حساب نداره برو ی نگاه ب عملکرد یکسالش بنداز ببین چخبره توش