خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۷۵۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی بورس فردا / رشد درخشان بازار سرمایه ادامه می‌یابد؟

پیش بینی بورس فردا / رشد درخشان بازار سرمایه ادامه می‌یابد؟

روز درخشان بورس تهران با گام بلند 45 هزار واحدی شاخص کل همراه شد. پس از این 70 هزار واحدی در سه روز اخیر نگرانی اصلی اهالی بازار سرمایه در خصوص تصمیم به ورود در این قیمت‌ها یا صبر کردن برای موقعیت ورود بهتر در روزهای پیش‌رو است. در ادامه گزارش به بررسی احتمال تداوم رشد شاخص کل بورس در روزهای آتی پرداختیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران در حالی هر روز نسبت به روز پیشین خود گام محکم‌تری در راه صعود برمی‌دارد که آغاز هفته با منفی سنگین، موجب دلسردی بخش عمده‌ای از سهامداران نسبت به رشد بازار سرمایه شده بود. به نظر می‌رسد چرخه احساسات معاملاتی که بیان می‌کند رشد در عمیق‌ترین نقطه ناامیدی افراد استارت می‌خورد، باری دیگر اعتبار خود را به رخ کشید.

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای باگامی به بلندی 45 هزار و 133 واحد موفق شد بر فراز ارتفاع یک میلیون و 454 هزار و 878 واحد بایستد. در نگاه تکنیکال به شاخص کل الگو پرچم تکمیل شده است . شکست آن چشم‌انداز مثبتی از نگاه تکنیکال برای بازار سرمایه رسم می‌کند.

شاخص کل هم‌وزن بازار نیز با رشد 9 هزار و 740 واحدی به واسطه عملکرد مطلوب کلیت بازار سرمایه توانست به محدوده 430 هزار و 125 واحدی برسد. صنایعی نظیر تولید فلزات گران‌بهای غیر آهن، هتل و رستوران و گروه فعالیت‌های مرتبط با اوراق بهادار با بیش از 5 درصد رشد پیشتاز رشد امروز بازار سرمایه بودند.

ارزش معاملات با ورود به محدوده 5.4 هزار میلیارد تومانی در کنار افزایش حجم معاملات تا سطح 12.5 میلیارد برگه سهم نشان از وضعیت مطلوب بازار سرمایه دارد. گفتنی است متغیر ارزش معاملات در روزهای گذشته در سطح 2.5 تا 3 هزار میلیارد تومانی در نوسان بود.

دلیل رشد پرشتاب بورس

حسین مریدسادات، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد:«اگر نگاهی به بازارهای موازی داشته باشیم تنها در 2-3 روز اخیر، با جهش عجیب و غریب قیمتی دلار روبه‌رو هستیم. به نظر من سهامداران خرد بازار سرمایه حس جاماندگی از بازار را امروز تجربه کردند. در حال حاضر نمی‌شود سکه 19 میلیون تومانی یا خودرویی که تنها در هفته اخیر حداقل 30 الی 50 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است را برای خرید مد نظر داشت»

وی افزود: «خیلی از افراد هم دیگر پولشان به سرمایه‌گذاری به عنوان مثال در بازار خودرو نمی‌رسد. بنابراین با روی آوردن مردم به بازار سرمایه شاهد هم رشد بازار و هم مثبت شدن شاخص ورود و خروج پول افراد حقیقی هستیم»

رفتار بازار؛ هیجان یا منطق؟

این کارشناس ادامه داد:«رفتار امروز بازار سرمایه با در نظر گرفتن دلار 38 هزار تومانی منطقی بود و خریدار در بازار وجود داشت. به عنوان مثال گروه پتروشیمی با وجود مسائل مربوط به گاز که با قطعی مواجه شده‌اند و به همین دلیل با کاهش 30 تا حتی 80 درصدی میزان تولید روبه‌رو هستند، صف خرید شده‌اند! علت چیست؟ همانگونه که اشاره شد حس عقب‌ماندگی از رشد و تورم مردم و همچنین واکنش بازار به دلار که سهام این شرکت‌ها به عنوان سهام دلاری مشمول رشد امروز بورس شدند»

پیش‌بینی بورس فردا

مریدسادات تصریح کرد: «نماگر اصلی تالار شیشه‌ای به طور کلی امروز فوق‌العاده عمل کرد. بازار سرمایه تقریبا یک ماه زیر محدوده مقاومتی یک میلیون و 430 هزار واحد گرفتار شده بود و در این مدت اصلاح زمانی اتفاق افتاد. وقوع چنین کندلی در محدوده مقاومتی که همراه شود با عبور از آن اتفاق مثبتی بود که بازار سرمایه به آن نیاز داشت. بنابراین اگر پس از این رشد، افزایش آرام یا حتی اصلاح شاخص تا محدوده یک میلیون و 430 هزار واحد رقم بخورد دور از انتظار نخواهد بود»

وی افزود:« بازار در حال حاضر پتانسیل افزایش تا محدوده یک میلیون و 500 هزار و همچنین یک میلیون و 550 هزار واحد را در خود نشان داده است. توصیه می‌شود سهامداران بازار سرمایه حد ضرر خود را بر اساس شاخص کل از محدوده یک میلیون و 390 هزار واحد که کف قبلی به شمار می‌رفت به محدوده یک میلیون و 430 هزار واحد تغییر دهند»

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این آقای مرید سادات اول هفته بورس را منفی پیش بینی کرده بود.

  • یا الله

    ضررهای سهمگین سهامداران متضرر سه ساله با این رشد شاخص کل امروز هرگز مرتفع وحل نمیشود بلکه شاید رشد دو میلیون وهشتصد هزاری آنها را سر بسر کند که باز هم با این حال متضرر محسوب میشوند چون نرخ رشد تورمی وبی ارزش شدن مبالغ پولی وسرمایه آنان در سه سال گذشته مطرح است

  • ناشناس

    خدایا شکرت

  • در پی حیات ابدی

    حکیمی فقیری را پند داد و گفت. میخواهی گرسنه زندگی کنی یا سیر بمیری؟
    فقیر گفت میخواهم سیر بمیرم
    حکیم گفت توبره فقرا را ربایش که سیر بمیر
    فقیر گفت من جوال ثروتمندان چطور است
    حکیم گفت در آن صورت گرسنه بمیری و اگر هیچکدام از این دو کار را نکنی گرسنه زندگی میکنی