کد مطلب: ۶۸۲۱۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا / یخ رکود می‌شکند؟

پیش‌بینی بورس فردا / یخ رکود می‌شکند؟

بازار سرمایه با وجود عبور از تعطیلات همچنان در رکود بسر می‌برد، در این گزارش به پیش‌بینی بورس فردا پرداخته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه با وجود عبور از تعطیلات همچنان در رکود بسر می‌برد، در این گزارش به پیش‌بینی بورس فردا پرداخته شده است.

شاخص کل بورس تهران امروز ۲۸ تیر ۱۴۰۱ با افتی نه چندان قابل توجه در محدوده یک میلیون و ۴۶۸ هزار واحدی تثبیت شد. اما شاخص هم‌وزن شرایط نامساعدی را سپری می‌کند چرا که روند نزولی هفته های اخیر باعث شده تا این شاخص در آستانه سقوط به کانال ۳۰۰ هزار واحدی قرار بگیرد.

پیش‌بینی بورس فردا

با توجه به اتفاقاتی که اخیرا در بورس تهران رخ داده کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که فضای رکودی بازار کماکان تداوم داشته باشد. اغلب تحلیلگران اعتقاد دارند ریسک های پرشماری بازار سرمایه را احاطه کرده است. هر یک از این ریسک ها که ریشه های عمیقی در اقتصاد و سیاست دارند باعث رقم خوردن شرایط فعلی در بورس شده‌اند.

از جمله مهمترین این ریسک‌ها می‌توان به موضوع مذاکرات برجامی اشاره کرد. با توجه به شکست مذاکرات دوحه بسیاری از صاحب‌نظران اعتقاد دارند روند احیای برجام متوقف شده است. از طرفی هم برخی از تحلیلگران معتقدند ولادیمیر پوتین در سفر به تهران قطعا درباره پرونده اتمی ایران نیز با طرف‌های ایرانی مذاکره خواهد کرد.

به باور این دسته از کارشناسان روسیه به دلیل وجود رقابت سنگین با ایران در بازار انرژی تمایل چندانی برای رفع تحریم‌های امریکا بر علیه تهران و متعاقبا احیای برجام ندارد. از همین رو پیش‌بینی می‌شود این ریسک بنیادین اقتصاد کشور نیز کماکان پابرجا خواهد ماند. بورس نیز به طور قطع از گسترده‌تر شدن دامنه این ریسک اثر مثبتی دریافت نخواهد کرد.

از طرفی هم موضوع واگذاری سهام خودروسازان که وارد مراحل قیمت‌گذاری و کشف قیمت شده به عنوان عامل محرکی در بازار مطرح شده است. اما کارشناسان اعتقاد دارند حواشی واگذاری این سهام باعث شده تا سهامداران فعلا نسبت به ورود به این بحث خودداری کنند. اما بسیاری اعتقاد دارند با شروع پذیره نویسی سهم دولت از خودروسازان، بازار نیز دستخوش تحولات مثبتی خواهد شد.

چشم‌انداز کوتاه مدت

اما در کوتاه‌مدت و مشخصا روند معاملات فردا انتظار تغییر چندان خاصی در وضعیت بازار نمی‌رود. البته به باور اغلب تحلیلگران موضوع نرخ سود نیز بر گسترش دامنه رکود بورس اثر گذاشته است. اما همانطور که گفته شد ریسک های بنیادین زیادی پیرامون اقتصاد ایران وجود دارد که بورس در حال آسیب دیدن از آنهاست. از همین رو انتظار می‌رود در صورت تداوم شرایط کنونی و رخ ندادن اتفاقی جدید، بازار کماکان با روندی که در روزهای اخیر تجربه کرده به کارش ادامه دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بگو پخش نمیکنیم،
    پس شما خوبید شما خوشگلید،شما زیبا هستید اینو پخش کنید.

  • فقط خدا

    …..به این بورس ایران. هیچ چیزش در ایران منطقی نیست. اون دولت رفت و این دولت اومد چندتا ….بارمون کرد تا دولت بعد بیاد باز از بورس …..حرف بزنه باز …..پخش کن تجارت نیوز. مردم دیگه بی نهایت خسته اند و عین …. تیر خورده رو میمونیم.این دولت ها ما جوان ها رو نابود کردند.با پول اومدیم بورس اما بی پول و با کلی ضرر خارج میشویم .باز هم بعضی نمادها متوقف هستند

  • طاهری سرمور

    بادرود.جان خودتان ولش کنیدبیاییدازیک چیزدیگرحرف بزنیم،تجارت نیوزهم حرفهاوگفته های ماراهم پخش می کند،یااصلایک مسابقه اسم وفامیلی راه بینداریم،یاازبدبختی های مردم آمریکاواروپابگوییم،یااصلاازجشنهای ده کیلومتری که غذادادندحتی ازبوشهروبندرعباس وخوزستان وکهکلویه هم رفتندوهرکدام چندغذاهم آوردندخداراشکرمردم آنقدردررفاه هستندکه به این فکرهانیستندمثلادیروزرفتم خواستم یک بیسکویت فرخنده یک کیلویی بخرم دیدم رویش زده ۸۰۰۰۰گفتم این چقدرارزان می فروشندوشایدخراب است نخریدم وقتی داشتم می آمدم فروشنده گفت پس چی شدبیسکویت خواستی گفتم این تاریخ گذشته گفت اینهارادیروزآوردندگفتم پس چرا۸هزارتومان گفت این به تومان است،خیلی خوشحال شدم چون به تومان بودچی است به ریال می نویسندوارزش پول راپایین می آورندرئیسی گفت ماکاری می کنیم که مردم دررفاه باشندواجناس قیمت واقعی وبرای رفاه حال مردم جنس راآزادمی کنیم،مانفهمیدیم که این برای آسایش مااین کارهارامی کند.خلاصه همه چیزوجودداردومردم هم هرروزمی بینندولذت می برندودرآسایش می شوند.مردم دنیاهم هیچ کشوری حال مارانداردوماخداراهرروزشکرمی کنیم که مثل آنهانیستیم.

  • ناشناس

    اصلا کاری به سیگنال خارجی و پوتین به ایران آمد و خواهد رفت و ………ندارم الان اکثر سهامها به قیمت حداقل دو سال قبل برگشتن ودر حالی که محصولاتشان چند برابر شده و حتی صادرات محور هستن چرا حداقل با تورم رشد نکردن ؟چون دولت با چند سهام بازار را کنترل میکند و بقیه سهام بدون توجه به ارزش ذاتی خود انها هم افت میکنن

  • ناشناس

    به نظر من تو خیابون ها بغل صندوق صدقات یه صندوق حمایت از بورس بزنن که همه اونهایی که وقت نکردن کد بورسی بگیرن پولشونو توی اون صندوق ها بریزند🤣🤣🤣🤣🤣

  • ناشناس

    سلام برخلاف نظریه شما ، فردا بازار مثبت بالای ده هزار بسته خواهد شد و خودروو نفت ، پالایشی ها لیدر خواهند بود

  • ناشناس

    سهمی دارم مثل خمحرکه یکساله رنج میزنه چند فروختین به سهام دار چند بفروشه اقای کارشناس هی بگو برجام چی شد

  • امین

    ما هم به مدت که شاخص رشد به ۱۹۰۰ برسد دیگر سهامداران فروش نداریم حالا ببینم حقوقی ها هستن یا ما

  • امین

    ما هم به مدت که شاخص رشد به ۱۹۰۰ برسد دیگر سهامداران فروش نداریم حالا ببینم حقوقی ها هستن یا مایاعلی

  • ناشناس

    ما هم به مدت که شاخص رشد به ۱۹۰۰ برسد دیگر سهامداران فروش نداریم حالا ببینم حقوقی ها هستن یا مایاعلی