کد مطلب: ۵۱۸۴۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا ۱۳ اسفند / آیا حمایت دولت بازار را متعادل می‌کند؟

پیش‌بینی بورس فردا ۱۳ اسفند / آیا حمایت دولت بازار را متعادل می‌کند؟

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند اگر حمایتی از سوی دولت و بازیگران تاثیرگذار نباشد روند بازار متعادل نمی‌شود و اعتماد سهامداران به بازار برنمی‌گردد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده هستند که با وجود اینکه امروز ۱۲ اسفند شاخص بازار روند صعودی داشت اما بسیاری از سهم‌ها با صف‌ فروش همراه بودند.

سعید ابراهیمی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کم بودن تزریق ۹ هزار میلیارد تومان نقدینگی برای بازار موجود، توضیح داد: با توجه به شرایط بازار و نیاز شدیدی که به پول دارد، این حجم از این نقدینگی برای این بازار کافی نیست و حتی اگر تزریق این پول، بر بازار تاثیر مثبتی هم داشته باشد، تاثیر آن کوتاه‌مدت است.

این کارشناس ادامه داد: این الزام به فعالیت صندوق‌ها باعث به وجود آمدن یک دور باطل می‌شود؛ زیرا پول مردم به دلیل ریسک‌پذیری کمتر به سمت صندوق‌ها می‌رود. با این وجود صندوق‌ها ملزم به ورود پول به سهام‌ بازار هستند و در حال حاضر این حرکت موجب افزایش ریسک فعالیت صندوق‌ها می‌شود و این ریسک‌پذیری به سرمایه مردم منتقل می‌شود. احتمال دارد این موضوع باعث خروج سرمایه سهامدارن از صندوق‌ها شود.

ابراهیمی با اشاره به فروش اوراق دولت در بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بازار به نقدینگی نیاز دارد و میزان نقدینگی که از سوی صندوق‌ها وارد بازار می‌شود در کوتاه‌مدت تاثیرگذار است. اگر دولت فروش اوراق را ادامه دهد نیاز بازار به نقدینگی افزایش پیدا می‌کند و این روندی که دولت در پیش گرفته است اصلا به صلاح بازار نیست و باید فروش را به تاخیر بیندازد.

او با اشاره به اینکه بازیگر اصلی بازار اعتماد مردم را از بین برده است تصریح کرد: بازیگران بزرگ باید وارد بازار شوند و از بازار حمایت کنند. اگر دولت از بازار حمایت کند ممکن است اعتماد به بازار برگردد و پول‌های راکد وارد بازار شود. نتیجه این عمل کاهش ریسک موجود در فضای بازار می‌شود و روند بازار را متعادل می‌کند.

کارشناسان معتقدند بازار امروز با یک واکنش نسبتا هیجانی همراه بود و با وجود صعود شاخص، بسیاری از سهم‌ها در صف فروش قفل بودند. تاثیر فروش اوراق دولت در بازار در روزهای آینده مشخص می‌شود.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Mbm

    لطفاً بورس باز قدیمی نظرات دیگران را مسخره نکنید.تو این بازار ۸۰درصد تو ضرر هستند و فقط ۲۰درصد سود می‌کنند.حتی هستند کسانی که مدت طولانی است که در بورس هستند ولی سودی این اواخر برداشت نکردن باید بدونین که ورود پول همین تازه وارد ها به بورس بود که شما ها سود کردین.پس لطف کنین نمک روی زخم مردم نریزین اونی که خونه فروخته اونی که همه پساندازشو از دست داده.با سرمایه‌ای اونها شما که گرگ این بازاری درآمد داشتی ولی خروج پول بیش از اندازه توسط دولت اصل گرفتاری همه سهامداران که باعث شده بقول رییس سابق بورس پول بخار بشه.

  • نوری طهنه

    اشتباه بود دامنه منفی دو و مثبت شش .اگر بازار را با همان نوسان مساوی به حال خود میگذاشتن این همه سهام تو صف فروش قفل نمی شد و بازار فرسایشی شده .دوم اینکه دولت دخالت نکند و عرضه و تغاضا خودش قیمت را مشخص کرده .بلائ که سر بازار امده دولت. این کار را کرد و سهام پالایشی ارزش بازار زیر پنج هزار بود در دو هفته قبلواگذاری دستوری ان سهام نفتی را بالا برد که سهام. واگذاری را با ده تومان به مردم بیندازد و دیدیم که بلافاصله سقوط کرد و پشت بند ان همه سهام سقوط کردن و دلیل سوم درگیری معاون صمت با وزارت نفت د زمان عرضه اولیه پالایش .کهاعتماد مردم از دولت برگشته.والان هم کارشناس بورس که نوسان منفی دو بدترین ضربه را زده سهمی که دو درصد ارزان باشه خریدار نداره اقای کار نشناسان بورس.حتی اگر بر عکس میبود یعنی منفی شش و مثبت دو این بیشتر تاثیر داشت و خریدار میگفت سهمی را خریدم که شش درصد ارزانتر است و خریدارترغیب می شد ولی حالا دو درصد ارزانتر سهام ارزش خریدن نداره سهمی که مثلا منفی دو بودهو کسی دربورس هست که قدرت ریسکبالا داشته باشه .من سهمیکهدودرصدارزان باشه را نمی خرم چارا کهاگر بروشم با مثبت روز بد با رفتن ۱/۲۵درصد ان دیگه چی تهش می مانه پس محبت کنندامنهرا بهروز اول بر گردانن

  • نوری طهنه

    دوستان لطفا الکی نظر ندهید کهفردا. بازار صعودی یا زولی .دلیل حرفتان را بیان کنید که به چه دلیل میگویید فردا صعوده یا نزول .اگر کسی گول حرف شمارا خود و برعکس ضرر کرد مدیون انفرد شدید.

  • ناشناس

    کارشناس میگه حجم نقدینگی که وارد شده کمه و باید بیشتر وارد بکنند. خب ما که نقدینگی وارد کردیم مگه دولت هاپولی نکرد. دوستان تا ریال آخری که موجودی داریم این دولت همه رو میشه بالا یا لیوان آب هم روش.شما فکر میکنید این منفی ها و مثبتهای یک روزه از بی تدبیری و ناکارامدی مسولانه بورس و حقوقی ها و وزارت اقتصاده؟ نه جانم هدف و استراتژی اینه. به دولت اعتماد نکنید

  • امیر

    من 6 ماه پیش تو ارزهای دیجیتال سرمایه گزاری کردم و سود خوبی هم گرفتم انموقع بورس اوج بود ارز رمزها کف، حالا دقیقا برعکس شده هر دو بازار ، حالا با کلی سود دارم وارد بورس میشم و مطمنم که بورس آینده بهتری داره ، اشتباه مردم هم همینه که الانی که رمز ارزها تو اوج هستند دارند خرید می زنند ، و این یعنی دوباره ضرر خواهند کرد . بورس قیمتها ریزش کرده و شرایط برای خرید عالیههههه عالی.

    • ناشناس

      منم میخام ی سهامی بخرم اما بلد نیستم

  • ناشناس

    عامل این همه مشکل بی تدبیری دولت هست، پولهای که میتوانست گره از مشکلات تولید باز کند حالا با این دولت مشکل بر مشکلات اضافه شده

  • ناشناس

    بورس الان به گند کسیده شده چون همه فقط میخوان به پول خودشون برسنو بکشن بیرون،چند روز تو صف فروش نریم به سود هم میرسیم فقط صبور باشید

  • ناشناس

    وقتی که دولت بدون اجازه ملت از سپرده وسودهای سهام آنها برداشت میکن ودر جایهای دیگر جرجش میکند دیگر اعتمادی میان سرمایدار و بازار ومردم ازبین میرود و هیچکس دیگر هم حاضر به سرما گذاری نمیشود هرچقدر هم پول به آن تزریق کند واورق هم بفروشد باز هم نمیتوان صندوق را سرپا نگهدار تا اعتماد بقرار نشود میان دولت ملت سرمایدار بازار همین آش همین کاسه پا برجا خواهد ماند

  • ناشناس

    مرداد ماه ۴ میلیارد تومن سهام فروختم بهتون، الان ارزششون شده ۸۰۰-۹۰۰ تومن. فقط دارم نگاه می‌کنم ببینم تا کجا میخواید بیاریدش پایین، تا همون سهام رو به قیمت مفت ازتون بخرم و دوباره چند سال دیگه ده ها برابر بهتون بفروشم. هرچی پایین تر بره من بیشتر حال میکنم. برید تو صف فروش تا میتونید صف رو سنگین کنید تا کسی جرأت نکنه بخره. فقط زودتر لطفاً، من تا ابد وقت ندارم. تا هرجا میخواید ببرید پایین زودتر لطفاً.

  • ناشناس

    بورس ریسک هست.هم سود داره هم ضرر داره.رمز موفقیت در بورس داشتن صبر هست.