خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۱۲۶۹

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

پیش‌بینی بورس فردا ۲۳ اسفند ۹۹ / بورس، هفته آخر سال مثبت می‌شود؟

پیش‌بینی بورس فردا ۲۳ اسفند ۹۹ / بورس، هفته آخر سال مثبت می‌شود؟

از زمانی که دامنه نوسان بازار سهام نامتقارن شد معاملات بورس در روندی نزولی و با حالتی فرسایشی دنبال می‌شود و اکثر سهم‌ها در صف فروش قفب شدند، اما بورس هفته آخر سال مثبت می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، صف فروش همچنان از بازار سهام جمع نشده است و بسیاری از نمادها در صف‌های فروش سنگین قفل شدند این در حالی است که برخی از کارشناسان عقیده داشتند بورس تا پایان سال متعادل می‌شود اما فعلا تعادل به بورس برنگشته است.

در این میان اما،‌ برخی کارشناسان هفته آخر معاملات سال ۱۴۰۰ را هفته رشد شاخص کل می‌دانند و عقیده دارند نمادهایی که دولت سهامدار آنهاست در این هفته رشد می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا شاخص کل رشد کند اما نمادهای کوچک و کلیت بازار سهام روندی نزولی داشته باشد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه عقیده دارند بورس در جریان معاملات این هفته از بازار سهام روندی صعودی از لحاظ رشد شاخص کل دارد اما کلیت بازار سهام در صف‌های فروش قفل است و نمادهای کوچک روندی نزولی دارند. این کارشناس عقیده دارد نمادهایی که دولت سهامدارشان است در جریان معاملات هفته آخر اسفند رشد می‌کنند.

برخی از کارشناسان دلیل روندی نزولی بورس را اعتماد از دست رفته می‌کنتد و علی خسروشاهی در این باره می‌گوید: اعتماد نسبت به بازار سهام از بین رفته و همین دلیل نیز باعث شده تا کمبود پول در بازار سهام تشدید شود. بازگشت اعتماد به سهامداران و متقاعد شدن آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در بورس امری زمان‌بر است و به نظرم بیش از شش ماه طول خواهد کشید.

بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند بورس نیازمند صبر است و سرمایه‌گذار صبور بازدهی خوبی دریافت خواهد کرد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تحلیلهای یک قرونی بابا همه پولها پیش دولته دست مردم خالیه شرمتان باد!

  • مسعود

    لازم نیس ما رو توی بورس نگهدارن چون با ۷۰ درصد ضرر کجا بریم؟!!!

  • مجد

    تجارت نیوز محترم چرا انعکاس نمیدی بابا پولهای مردم رو غارت کردن حرف حق تلخه ولی حتما بدانید اخر شاهنامه خوش است چون باید تاوان دهند علی برکت اله

  • ناشناس

    صبر ،صبر ،صبردیگه کفگیرته دیگه چیزی نمونده برامون

  • ناشناس

    سلام.فقط.اعتماد.را.به.بورس.باز.گردانید.و.متخلفان.دا.به.اشد.مجازات.و.مدیران.عامل.بانکها.نیاز.به.جابجایی.دارند.چرا.که.تسهیلات.بسوی.تولید.
    هدایت.نشد.و.قیمت.سهام.با.دارایی.وارز.بانکها.
    همخوانی.ندارد.در.حالیکه.تراز.بانکها.سود.ماهانه.را.نشان.میدهد.ولی.در.قیمت.سهام.همترازی.ندارد.و.سهام.مفت.از.چنگ.سهامدار.خارج.میشود.
    و.مدیران.سود.انباشته.و.کلان.را.و.ای.پی.اس.را.
    بموقع.افشا.کنند.و.ارزش.واقعی.سهم.را.ارزیابی.کنند.با.توجه.به.اموال.ودارایی.هاییکه.در.طی.سال.
    های.گرانی.فروخته.شده.افشا.کنند.

  • ناشناس

    سلام من سهامی ندارم ولی برای ملتم که به امیدی سرمایشونو در این شرایط سخت گذاشتن بورس و متضرر شدن ناراحتم. اعتماد و حمایت مردم بالاترین پشتوانه هر حکومته. که دولت ما انو ازدست داد. صبر کنید اگه به پول الان احتیاج ندارید که شاید فرجی بشه موفق باشید

    • ناشناس

      دمت گرم

  • مجمع تحلیلگران

    وقتی دولت به پول احتیاج داره فقط سهامای خودشو مثبت میکنه تا نقدینگی جذب سهامای خودش بشه . اگه رشد قیمت بده حبابشون شدید میشه پس مجبوره نوسان بگیره . بقیه سهاما دستوری منفین چون در صورت مثبت شدن دولت نمیتونه نقدینگی جذب کنه . همین الان پالایشیا تو پنجاه درصد بیشتر حبابن اما چون سهام دولتین مجبورن برا جدب نقدینگی حفظشون کنن بانکیام همینطور در حالی که هم بانکیا هم پالایشیا شرکتای ضرردهین اینا بالای پنجاه درصد حباب قیمت دارن. بعد که آبا از اسیاب افتاد میفهمین قیمت واقعیشونو شپنا بالای هفتصد حبابه . خودرو بالای ۱۴۰. شبندر ۱۳۰۰. پالایش یکم بالای پنج هزار حبابه . در حقیقت دولت داره جنسی رو بهتون میده با دو برابر قیمت .

  • ناشناس

    این دام دولت برا مردم بود که موفق شد در کوتاه مدت خیلیهارو بدبخت کنه.

  • عین الله

    ‌* * *
    خدا کند
    هیچوقت‌نشه‌هشت‌وسی
    یواش‌یواش‌‌میایی‌موذی
    باهمه‌‌می‌گیری‌گرم‌گرم
    یکدفعه‌میشی‌نرم‌نرم
    به‌تن‌کنی‌قبای‌سبزسبز
    میایی‌نوسان‌میگیری
    چندبارشاخص‌می‌بینی
    تعدادی‌سهام‌میفروشی
    تاهمه‌بیان‌جون‌بگیرند
    همه‌جاراخون‌میگیره
    اتیش‌بگیره‌خونه‌ات
    سیل‌بیفته‌لونه‌ات
    تاکه‌میایی‌نوسان‌بگیری
    یاکه‌شاخص‌روببینی
    خداکنه‌کرونا بگیری‌بمیری

  • ناشناس

    هر کس به مسؤلین اعتماد کرد جان و مالش را از دست داد