کد مطلب: ۴۹۱۲۰۲

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

پیش‌بینی بورس فردا ۲۴ آبان ۹۹ / باید منتظر سیاست‌های بانک مرکزی ماند

پیش‌بینی بورس فردا 24 آبان 99 / باید منتظر سیاست‌های بانک مرکزی ماند

در دو روز آخر معاملات هفته گذشته روند عرضه و تقاضا در بازار سهام به تعادل رسید و در روز چهارشنبه شاخص کل بازار سهام صعودی شد، اما روند بازار سهام فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند بازار سهام به متغیرهایی مانند نرخ سود بانکی، قیمت دلار و سرمایه خارج شده از بازار بستگی دارد که نرخ سود و بانگی و افزایش قیمت دلار به سیاست‌های بانک مرکزی بستگی دارد. اما روند بازار سهام فردا چگونه خواهد بود؟

محمد خبری‌زادف کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بازار فردا گفت: فردا احتمالا بازاز سهام مثبت است اما باید برای ادامه این فرایند مثبت به عرضه و تقاضا در بازار سهام فردا دقت کرد.

این کارشناس با بیان اینکه در حال حاضر سیاست‌های بانک مرکزی بیشترین تاثیر بر بازار سهام را دارد گفت: هنوز نرخ بهره بانکی و نرخ بهره بین بانکی تکان نخورده است و از طرفی باید دید سیاست بانک مرکزی در کنترل قیمت دلار چه خواهد بود.

این کارشناس در رابطه با حمایت از بازار سهام گفت: فعلا دوره اصلاح بازار سهام تمام نشده است و برخی می‌گویند چندین هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه به بازار سهام تزریق شده است که این عمل شاخص کل بازار سهام را به صورت مصنوعی مثبت می‌کند و کف‌سازی شاخص کل را به تعویق می‌اندازد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    سلام اقا من یه توضیح کوچولو دادم در مورد غیر قابل بازگشت بودن ضرر دوستان یه توضیح کوچولو روش میدم دوستان گل حقوقی و دولت سهاما رو زمانی که ارزش اسمی بالایی داشتن فروختن به ملت. و الان تو قیمت ذاتیش خریدن. قیمت واقعی سهاما همینیه که هست بالاتر بره حبابه . چون نقدینگی ورود نمیکنه اگه حقوقی صف خرید مجازی بگداره و قتی ببینه خریدار واقعی نیست مجبوره صفو برداره. دوستان حقوقی و دولت مردم رو فریب دادن و پولشونو برداشتن .اخه چطور ممکنه با این حجم نقدینگی کم قیمتا بره بالا فقط یه حالت داره اونم این که حقوقی با کد حقوقیش بفروشه و با حقیقی بخره و قیمتو مثبت کنه که باز حباب بوجود میاد و اونم وقتی ببینه خریدار واقعی نیست خودش پا پس میکشه . در هر بازاری مهم نقدینگیه . نقدینگیی که سه ماه پیش تو بازار بود تو سی سال قبلش رو هم. نبود. الان یک سوم شده نقدینگی و با بی اعتمادی که ملت پیدا کردن محاله بیشتر از ده هزار میلیارد دیگه ورود کنه به بورس چون میدونن ته اش کلاهشونو برمیدارن در مورد حجم نقدینگی سه ماه پیش همین اندازه بگم که مثلا تو شپنا حقوقیش نزدیک ده هزار میلیارد فروخت خودرو هم همینقدر اما کل پولی که خرید زدن تا حالا دو هزار میلیارده. فلزیا سی هزار میلیارد فروختن تا حالا هشت هزار میلیارد خریدن البته با قیمتای یک سوم. دوستان کلاهبرداری شد در حد لا لیگا . اما حقتونو تو این جاها نمیتونین بگیرین فقط جلو تالار شیشه ای و فراتر از اونه که امیدی به بازگشت مقداری از پولتونه

  • المیرا

    خدا کنم که روز خوش نداشته باشن…ما الان شش ماهه منتظریم که اوکی بشه پولمون بریم سر خونه زندگیمون ولی پولی نیس کل زندگیمون رفت وام ازدواج ونقدینگی که جم کرده بودیم بری زندگیمون…کلا خجالت میکشم پیش خانوادم که هنوز تو خونشونم…الهم عجل لولیک فرج

  • ناشناس

    خیلی جالبه .روزهایی که بازار منفیه کل پرتفوی من قرمزه .مثلا پنج میلیون ضررمه..و مثل امروز شنبه ۲۴ کل پرتفوی من با پایانی های عالی . سه میلیون سوده…چراااااا..اینم یه جوره دزدیشون لابد.لطفا هر کسی اطلاععاتی داره بفرمایید توضیح بدید…

    • سعید

      دلیلش این است که سرمایه شما کم شده است نسبت به قبل مال من هم به این صورت است و من هم این فکر در ذهنم به وجود آمد . و امکان این هست که چند نماد شما بسته باشد.

  • محسن

    امروز شنبه دیگر نمیشود سهام خرید صف خرید قفل شد .بازار شدیدا” صعودی شد.

  • حمید

    بازار سهام امروز شنبه ۰۸/۲۴ کاملا صعودی است تا پایان سال بازار سبز سبز است آنها که نخریدن از بازار سهام جا ماندن.

  • احمد

    کارشناسی شما کاملا اشتباه است قیمت سهام از کف هم نسبت به تورم پایین تر است و قیمت سهام نسبت به سایر بازارها خیلی خیلی عقب است .و بورس در حال پیدا کردن راه خود نیز میباشد ودر حال جبران عقب افتادگی خود نسبت به سایر بازارها نیز میباشد

  • صبا

    به نظر من هر کس صبر کنه تا ۵یا ۶سال دیگه یه سود کلان میکنه خیلی ها رو دیدم که از قبل به فکر آیندشون که امروزه بودن ، مثلا یه سهمی که ۵۰تک تومان بوده و الان شده ۵۰۰۰تومن میدونید یعنی چی ؟؟ مشکل ما این بود که خواستیم توی یه مدت کم سود کنیم که نمیشه ،من خودم تا ۱۲۰تومن هم سود کردم ولی نقد نکردم و الان علاوه بر ۱۲۰تومن ۹۰تومن هم از اصل پولم رفته اما دیگه بیخیالش شدم و بلند مدت نگاه میکنم و به آینده امیدوارم.

  • ناشناس

    پس از ريزش هاي طولاني بورس در چند ماه اخير بايد چند روز پي در پي شاخص صعودي باشد تا معلوم شود كه قرار است به كجا برويم.

  • ناشناس

    وقتي در اقتصاد ورشكسته ميگن هيچ بازاري مثل بورس سود نداره يعني هيچ بازاي مثل بورس حباب نداره .

  • محمد

    یک سری که از بازار عقب افتادن آمدن پیامهای منفی میگذارند. بازار به صورت قوی صعودی شده است و خرید سهام با دشواری انجام میشود و تا چند روز دیگر خرید قفل خواهد شد . لطفا کسانی که سهامدار هستند با انرژی مثبت پیام بگذارند . و حقیقت هم این است که تا آخر سال بازار سهام صعودی خواهد ماند . ثروت یک قدم جلوتر از ترس است .