کد مطلب: ۶۵۴۸۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا/ تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار سهام

پیش‌بینی بورس فردا/ تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار سهام

شاخص کل بورس کمتر از یک درصد رشد کرد و به محدوده یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحدی رسید. به گفته کارشناسان بورس تا پایان سال روند صعودی به خود می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس امروز بیش از ۱۳ هزار واحد رشد کرد و در نهایت روی سطح یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحدی ایستاد. کارشناسان می‌گویند که بورس تا پایان سال حداقل ۵۰ درصد سود می‌دهد.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: دلار بازار آزاد به محدوده ۳۰ هزار تومان رسیده و با این افزایش قیمت بورس فردا روند متعادلی را تجربه می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: با توجه به انتظارات پیش آمده، بورس این روزها روی انتظارات تورمی رشد می‌کند. چراکه دلار بازار آزاد روند افزایشی گرفت و ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز در بازار آزاد شد.

وی ادامه می‌دهد: مولفه بعدی روند افزایش یا کاهش قیمت دلار بازار آزاد است. امروز با افزایش قیمت کالاهای اساسی روبه‌رو شدیم و برهمین اساس انتظار می‌رود که بانک مرکزی در این تعیین قیمت دلار بازار آزاد ورود کند و اجازه افزایش قیمت نمی‌دهد و در نهایت قیمت دلار بازار آزاد به زیر ۳۰ هزار تومان می‌رسد.

اشتیاقی اظهار می‌کند: از سوی دیگر بحث مذاکرات برجام پیگیری می‌شود که این موضوع می‌تواند بازار دلار و بورس را به آرامش برساند. پس از موضوع انتظارات تورمی نیز کاهش می‌یابد.

بورس متعادل می‌شود!

این کارشناس عقیده دارد، بورس باید در نقاط تعادلی مورد معامله قرار بگیرد؛ یعنی بازار نباید مثبت یا منفی قوی باشد و این روند تا زمان تعیین و تکلیف شدن مذاکرات ادامه‌دار است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به گزارشات ۱۲ ماهه می‌گوید: انتشار گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها در سایت کدال آغاز شده است. اگر گزارش‌ها خوب باشد شاخص می‌تواند به محدوده یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد برسد.

وی ادامه می‌دهد: هرچقدر انتظارات تورمی از ناحیه عدم احیای برجام افزایش یابد. اگر برجام احیا شود گروه‌هایی مثل بانک و خودرو مورد اقبال سهامداران قرار می‌گیرد.

اشتیاقی اظهار می‌کند: در مجموع بازار سرمایه محکوم به صعود تدریجی و آهسته است. یعنی شاخص یک میلیون و۵۰۰ را از دست نمی‌دهیم و تا تیر ماه شاخص به محدوده یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد می‌رسد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید می‌کند: اگر برجام احیا شود این رشد بازار واقعی است اما در صورت عدم احیای برجام رشد بورس واقعی نخواهد بود و بورس به صورت دلاری رشد می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه جالب 🫠صعودی. متعادل. محکوم به رشد.. دلاری.
    چه تحلیلی

  • ناشناس

    مگه سود یعنی رشد شاخص؟؟ امروز صف فروشها نتیجه چیه؟ مگه قبل این خودرویی ها رشدی کرده بودن که دوزار دلار رفت بالا شدن صف فروش؟؟ واقعا مردم نمیخوان سود کنن

  • ناشناس

    به راحتی قیمت اجناس 5 برابر شد در نتیجه اگه دوست داشته باشند به همین سادگی میتونن زیان 80 درصدی سهامدارهارو جبران کنند ولی این کارو نمیکنند به احتمال زیاد بازار فردا شدیدا نوسانی خواهد بود مخصوصا برای نمادهای غذایی چون عرضه حقوقی ها برای سرکوب قیمت نمادهای غذایی اغاز شده و از این بیشتر اجازه نمیدن اینگونه نماد ها رشد کنند

  • امینی

    سرمایه ام در بورس بی ارزش و نابود و پوچ شد پول با ارزش را وارد کردیم و الان ۷۵ درصد سرمایه مان را نداریم چه برسد به سود در کنارش قیمت خودرو بیش از ۶ برابر در طی ۲ سال رشد کرد مسکن مهر بیش از ۱۴ برابر رشد کرد و…..با این حساب سرمایه مردم و سهامداران بی ارزش کردند

  • ناشناس

    سرمایه ام را به یک ششم رساندند و بی ارزش کردند

  • ناشناس

    اینا دیگه حرف مفت هست بورس ایران با احتیاط راه افتاده
    کم کم مردم دارن ورود میکنن البته با آموزش و دقت

  • ناشناس

    بدترین سهام نماد فملی است که هر روزش بدتر از دیروز

  • ناشناس

    وقتی بازار ریزش می کنه بازار دلاری نیست و قتی بازار میخواد رشد کنه بازار دالری میشه؟ باید گفت بعنوان یک سهام دار کهنه کار بورس ما به هیچ چیزی مربوط نیست نهددلار و نه تورم و غیره همه هم شاهد بودن که قیمتها از جایی دیگر تنظیم می شود از جایی که کل بورس و بازار برایشان مهم نبست و تن به تحلیل نمی دهند چون فقط بورس را برای درامد و کار مزد می خواهند و در جهت همان کارمزد درامد بورس و قیمتها را تحلیل می کنن و هدف دیگری ندارند در واقع هدفشان بقولدخودشان نه مثبت نه منفی یعنی در یک رنج درجا بزند و کارمزد تولید کند که در کل بیشترین درامد برای عده خاص تولید کتد و نوسان گیران هم بازیچه کارمزد بگیران و طراحان هستن

  • ناشناس

    بورس دستوری که پیش بینی نمیخوادخوب منفی هست دیگه

  • ناشناس

    مثل اینکه وضعیت بورس در حالت معلق بودن برجام هم بنفع کاسبان‌تحریم بورس و کارمزد بگیردها تموم میشه در هر صورت بورس ما به هیچی ربطی نداره فقط به بازی های کارگزاران و خطی کشی های من دراوردی برای شاخص و ربطش دادن به مشکلات روز مره خوب معلوم است در دنیا همیشه پر خبر بوده و خواهد بود به بورس مادچ ربطی دارد همه شاهدیم دلار چه بالا رفت چه پایین هیچ فرقی در بورس نداشت همچنین تورم و کاهش ارزش پول دلار وقتی مهم ترین عامل در همه بخش ها تاثیرفوری دارد در بورس کلا خواب است چون بورس ما کار من دراوردیدخودش را می کند بعد شما بیسوادانه میگید چندین عامل در کاهش بورس اثر گذار است و بر جام و ارز و گربه همسایع و غیره