کد مطلب: ۵۰۲۴۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا ۹ دی/ شاخص از کانال ۱.۵ میلیونی عبور می‌کند؟

پیش‌بینی بورس فردا 9 دی/ شاخص از کانال 1.5 میلیونی عبور می‌کند؟

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل روند متعادلی را در پیش گرفت و شروع و پایانی سبز داشت. آیا حرکت سهامداران به سمت نمادهای شاخص‌ساز موجب این می‌شود که در روزهای آتی شاخص کل در محدوده سبز باقی بماند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به پیش‌بینی کارشناسان بورس احتمالا تا پایان هفته شاخص کل در محدوده سبز خود باقی می‌ماند و با عملکرد شرکت‌های بزرگ مانند نمادهای شاخص‌سازی چون شستا و شپنا که با صف خرید به کار خود پایان دادند امکان نزدیکی آن به کانال یک میلیون 550 هزار واحدی وجود دارد.

باقر خادمی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: هیجان و نوسان موجود در بازار امکان پیش‌بینی کوتاه‌مدت بازار را به ما نمی‌دهد. اما در مجموع می‌توان گفت عملکرد بورس در هفته جاری و روزهای آینده قابل قبول و مثبت است.

به گفته خادمی نوساناتی که در حال حاضر در بازار سرمایه وجود دارد، طبیعی هستند و پیش‌بینی می‌شود بازار سهام تا پایان هفته به این عملکرد خود ادامه ‌دهد و با همین نوسان‌ها نیز شرکت‌های بزرگ به آن روند مثبت قابل تصور خواهند رسید که در نهایت به رد شدن شاخص کل از کانال یک میلیون 500 هزار واحدی منجر می‌شود.

این کارشناس درباره عاملی که باعث تداوم روند مثبت شاخص کل می‌شود، توضیح داد: بازار سرمایه برای رشد و حضور ادامه‌دار در محدوده سبز باید به سمت گروه‌های لیدر در بازار سرمایه برود که درحال حاضر نیز شاهد حرکت تدریجی سهامداران به سمت این گروه‌ها هستیم.

خادمی درباره اعتماد از دسته رفته مردم نسبت به بازار سرمایه و شاخص‌سازان گفت: البته همچنان اعتماد به شرکت‌های بزرگ بازنگشته است اما همین روند تدریجی حرکت سهامداران به سمت شاخص‌سازان در چند روز آینده باعث می‌شود پول به سمت شرکت‌های بزرگ می‌رود و شاهد یک رشد منطقی در شاخص‌سازان هستیم.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجمع تحلیلگران

    سلام میزان سهامی که از اول سال دولت عرضه کرد با نقدینگیی که اوایل سال بود مطابقت داشت با خروج نقدینگی تقاضا کم اما عرضه کم نمیشه با این وضع بورس غیر ممکنه رشد کنه یا باید پول جدید به بورس تزریق بشه که نه دولت نه حقیقی و نه حقوقی جرات چنین کاری رو نداره یا هر روز نضف شرکتای بورس رو ببندن تا بتونن بقیه سهاما رو کنترل کنن که نیاد پایین و گرنه قیمتا از این به بعد با این نقدینگی کاهشی میشه . تحلیل کارشناسا رو بگذارین کنار بازار تابع عرضه و تقاضاس با تقاضا یعنی نقدینگی موجود محاله این همه شرکت و عرضه های اولیه و پالایش و دارا و … که میشن عرضه . پیشرفت کنه . فقط باید هر روز نصف شرکتای بورسی بسته بشن

  • ناشناس

    مردم حاضرند کود حیوانی بخرند و سود ببرند ولی نه سهام که امروز می خری بعد از دو هفته ۷۰ درصد در ضرری.
    بایست بر سر در بورس با رنگ قرمز بنویسند محل غارت پول مردم.

    • زهرا

      دقیقا

  • ناشناس

    قرمزتاپایان سال

  • ناشناس

    قرمز تاپایان سا ل

  • رهگذر

    عجب پیش بینی دقیقی باور کنید حتی یک نفر در یک سایت یا یک کانال پیش بینی نکرده بود امروز شاخص اینقدر عقب گرد برود یا واقعا کارشناسان ما بیسواد هستند یا بورس ما یک بورس پر فساد است یا هر دو

  • احمدرضا

    خواهشن اگرمیشه کارشناسان تجارت نیوز نظر ندهند تاحال هیچ کدامش درست ازآب درنیامده

  • سعید

    شما کارشناس ها خجالت نمیکشید . یک روز هم نمیتونید پیش بینی کنید . شاخص که 1.77 – شد

  • ناشناس

    خخخخهههه

  • ناشناس

    کی گفت نه دیماه شاخص از یکوپانصد عبور میکند من فکشکو خرد کنم

  • ناشناس

    کارشناسان تجارت نیوز همشون آبکی و پیش بینی هاشون غلط است.تجربه یک ساله من است