کد مطلب: ۵۱۰۷۰۲

پیش‌بینی بازار سرمایه در اولین هفته کاری رئیس جدید سازمان بورس

پیش‌بینی بازار سرمایه در اولین هفته کاری رئیس جدید سازمان بورس

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: هفته آینده بازار شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد و احتمالا به‌صورت سنتی به پیشواز روندی سبز با رئیس جدید سازمان برای چند روزی خواهیم رفت. پیش‌بینی می‌شود که بازار حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد برای هفته آینده بالاتر از سطوح فعلی قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روزبه‌ شریعتی، کارشناس بازار سرمایه در تحلیلی در روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بازار سهام بیشتر از اینکه به عوامل بنیادی یا متغیر‌های اساسی حساسیت داشته باشد به عوامل سیاسی واکنش نشان می‌دهد. متاسفانه درگیر شدن با عوامل سیاسی داخلی که به‌طور مستقیم مربوط به بازار سرمایه کشور می‌شود در کنار کشمکش‌‌هایی که بین وزیر اقتصاد و مجلس وجود دارد به جای این‌که به واقعیت بازار سهام کمک‌کننده باشد، اتفاقاتی آسیب‌زننده هستند.

روند حرکتی بازار سرمایه باید توام با آرامش و ثبات باشد، نه اینکه نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس دولت درخصوص انتخاب ریاست جدید سازمان بورس تذکری جدی دهند و عملا پیش‌بینی ریزش شدیدی را داشته باشند یا نماینده دیگری از مجلس که اتفاقا عضو ناظر شورای عالی بورس است ابتدا به‌صورت رسمی خبر از انتخاب ریاست جدید دهد و چند ساعت بعد اعلام کند به دلیل اینکه گزینه دیگری وجود نداشت «محمدعلی دهقان» مورد تایید اعضا قرار گرفت.

نوک پیکان مجموع اتفاقاتی که طی یک ماه گذشته به واسطه دولت و مجلس روی داد به سمت بازار سرمایه بود و شاهد اثر‌گذاری تصمیمات مختلف در روند ریزشی بازار نیز بودیم. صحبت‌هایی که درخصوص حمایت یا اعلام سقف و کف بازار می‌شود و از طرفی ارقامی در محدوده ۱۵ هزار تومان برای دلار اعلام می‌شود یقینا در جریان معاملاتی به شدت اثر‌گذار خواهند بود. بازار سرمایه به دلیل درگیری با چنین موضوعاتی از تعادل خود خارج شده است.

متاسفانه رفتار بورس به گونه‌ای است که نشان می‌دهد بیشتر از سایر بازار‌ها ذهنیتی دلاری و خیلی کمتر از محدوده فعلی دارد؛ هر چند ماهیت بازار سرمایه نقدشوندگی بالاست و ذهنیت‌های متفاوت شکل‌دهنده روند عرضه و تقاضا در این بازار هستند. در معاملات روز چهارشنبه همزمان با تشکیل جلسه با حقوقی‌های بازار شاهد حمایت خوبی بودیم. با اینکه چشم‌انداز افزایشی با توجه به عوامل بنیادی هنوز وجود ندارد و عدم‌شفافیت در حوزه‌هایی مانند آینده بودجه، نرخ‌هایی از قبیل حامل‌های انرژی، برق، سود بانکی و مواردی اینچنینی مشخص نیست و مهم‌تر از همه میزان فروش نفت و دسترسی به منابع دلاری همچنان در ابهام قرار دارد، پیش‌بینی می‌شود که بازار استراتژی صبر را در دستور کار خود قرار دهد و با منطق اقدام به تصمیم‌گیری کند.

با توجه به پتانسیل تجدید ارزیابی برخی از هلدینگ‌های بزرگ به نظر می‌رسد که بازار می‌تواند شرایط بهتری را تجربه کند تا حداقل با صف‌های فروش سنگین مواجه نشود. هفته آینده نیز بازار شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد و احتمالا به‌صورت سنتی به پیشواز روندی سبز با رئیس جدید سازمان برای چند روزی خواهیم رفت. پیش‌بینی می‌شود که بازار حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد برای هفته آینده بالاتر از سطوح فعلی قرار گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت بی تدبیری و ناامیدی حسابی جیبمونو خالی کرد و به خاک سیاه نشوندمون و بزرگ این مملکت که ما همیشه بهشون اقتدا کردیم هیچ کاری برامون نکرد اما بزرگمردان یادتون باشه که در برهه های مهم تاریخی مردم همیشه در صحنه حاضر بودند و پشت انقلاب ایستادن اما ازین لحظه به بعد ما دیگه نیستیم و چیزی هم برای از دست دادن نداریم نه پولی نه حالی نه انگیزه‌ای

    • ناشناس

      احسنت

  • ناشناس

    7خدا خودت کمک.کن که بورس سبز ببشه ومابتونیم.سهام عدالتمونو بفروشیم برایذعمل نیاز داریم

  • کوهمره_جروق

    دولت کم کاری زیاد کرده ولی مجلس هم خیلی خرابکاری کرده

  • ناشناس

    انشاالله دیگه بورس ما را گشته هم سرمایه رفته هم استرس گرفیم

  • ناشناس

    ببینم رییس جدید و بعد تعریف کنیم انشالله خوب می شه

  • ناشناس

    انشالله خوب می شه چند هفته

  • ایرانی

    خب مواردی که مینویسیم ومورد عنایت قرارشون میدیم که گذاشتهدنمیشه خلاصه خیلی خیلی دعاگوشونیم

  • ایرانی

    خب خدارا شکر از این بهتر نمیشه هر روز بهتر وبهتر داره میشه و تاحالا هم شاهد بودیم که این حقیقت داره

  • متضرر

    خدا عمر با عزت به این رییس جدید بده لااقل بازار حرکت مثبتشو آعاز کرد هرچند میگن غیر بورسیه ولی انشالله همین فرد غیر بورسی به بازار رونق بده

  • ناشناس

    اگر مثل امروز جلو فروش بازار گردانان گرفته بشود بورس رشد خواهد کرد اصلا بورس نیازی به بازار گردان نوسان گیر ندارد