کد مطلب: ۷۵۴۶۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی بورس ۹ بهمن / محدوده حمایتی مهم شاخص‌ کل از دست می‌رود؟

پیش بینی بورس 9 بهمن / محدوده حمایتی مهم شاخص‌ کل از دست می‌رود؟

بورس تهران در جریان معاملات روز شنبه نزدیک به 12 هزار واحد کاهش یافت تا شاخص کل در آستانه از دست دادن کانال 1.6 میلیونی قرار گیرد. سوال مهم اهالی بازار سرمایه این است که آیا محدوده حمایتی معتبر فعلی می‌تواند از ریزش بیشتر شاخص جلوگیری کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل همسو با روز آخر هفته گذشته گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت 11 هزار و 875 واحدی که معادل 0.74 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد.

شاخص کل هم‌وزن همسو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش 1.62 درصدی به سطح 504 هزار و 200 واحدی رسید.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 15 میلیارد و 460 میلیون و ارزش معاملات را 6 هزار و 736 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

در هفته گذشته، بورس تهران پس از یک‌ ماه صعود پی‌در‌پی، در آغاز دومین ماه زمستان، رنگ سرخ به خود گرفت.

شرایط نماگر اصلی و همتای هم‌وزن آن تا جایی سخت شد که روز چهارشنبه، رکورد بیشترین خروج پول حقیقی از ابتدای سال 1401، شکسته شد.

موافقت کلی با عدم افزایش ضریب نرخ گاز فولاد در بودجه ۱۴۰۲

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام کرد: خوشبختانه با استدلال‌های مطروحه و مواضعی که در این جلسه عنوان شد، به‌ نظر می‌رسد مجلس به طور کلی موافق افزایش ضریب نرخ گاز صنایع فولاد در بودجه سال آینده نیست؛ لذا انتظار ما این است که مجلس اجازه ندهد ضریب نرخ گاز برای واحدهای احیاء مستقیم تولیدکننده آهن اسفنجی بیش از ۴۰ درصد تعیین شود.
پیشتر در بودجه 1402، علاوه بر افزایش 40 درصدی نرخ خوراک گازی، برای ضریب نرخ گاز برای صنعت فولاد و سیمان نیز افزایش 10 درصدی در نظر گفته شده بود. با وجود چنین سیگنال مثبتی به گروه فولاد، باید منتظر کاهش شدت عرضه‌ها در بازار فرد بود.

بررسی تکنیکال شاخص کل

شاخص کل بورس طی روند صعودی که از آبان‌ماه امسال آغاز شد در غالب یک ایمپالس صعودی از محدوده یک میلیون و 243 هزار واحد تا محدوده یک میلیون 693 هزار واحدی پیش رفت.

همان‌گونه‌ که در گزارش پیشین بررسی کردیم، واگرایی مشاهده شده در اندیکاتور RSI، خبر از اصلاح شاخص کل داشت. در حال حاضر نماگر اصلی بازار سرمایه 57 هزار و 493 واحد پایین‌تر از جایگاه‌ قبلی خود قرار دارد.

تحلیل تکنیکال شاخص

دو سناریو پیش روی شاخص کل

دو سناریو پیش‌ روی شاخص کل

شاخص کل بورس در حال حاضر در محدوده حمایتی مهمی قرار گرفته است. در صورتی که اتفاقات مثبتی در بازار رخ دهد و سرنوشت مبهم چالش‌های موجود نظیر عرضه خودرو‌های پرتیراژ در بورس کالا سریعا رفع شود می‌توان انتظار داشت محدوده حمایتی یک میلیون و 590 تا یک میلیون و 610 هزار حفظ شود. در این صورت مسیر آبی‌رنگ، برای شاخص کل محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

اما در صورتی که محدوده حمایتی یاد شده از حفظ نماگر اصلی بازار سرمایه ناتوان باشد، باید منتظر اصلاح عمیق‌تر و طولانی‌تر بازار حداقل تا میانه کانال 1.4 میلیونی باشیم. در این حالت مسیر نارنجی‌رنگ که بر روی نمودار شاخص‌کل مشخص شده است، نقشه راه محتملی برای آینده بازار سهام به نظر‌ می‌رسد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارشناس تکنیکال

    حمایتهای شاخص کل جهت اطلاع سهامدارانی که قصد خرید دارند:محدوده 1580000 واحد حمایت معتبری نیست.
    1520000 واحد حمایت اول
    1420000 واحد حمایت دوم

  • ناشناس

    گزینه سنجرخان محتملتره

  • ناشناس

    😄😄😄

    • ناشناس

      سلام محدوده حمایتی را زلزله برد.

    • ناشناس

      چقدر خلوت شده قسمت نظرات
      دوسال پیش برای هر خبر ۱۰۰ تا نظر بود

  • ناشناس

    لجبازی سازمان بورس با دولت . سر فروش خودرو .
    سازمان رقابت امروز نهم بهمن 1401 برای تعیین قیمت خودرو با خودروسازان جلسه تشکیل که احتمال قریب به یقین ریزش شدید امروز بورس به همین علت باشد .

  • ناشناس

    سلام‌
    عزیزان حداقل ۱ساعت از عرضه نماد فاذر منصرف شوند بکشند کنار با سیصد میلیون صف میخواهید چکار کنید

  • ناشناس

    سازمان بورس و شورای رقابت با هماهنگی خودروسازان اقدام به تنظیم و انتشار نامه ی از قبل تهیه شده به منظور ریزش و عقب گرد شاخص بورس نمودند

  • ح

    بعد از مدتها بورس به ارامش بر گشت. ولی اخیرا گندی که شورای رقابت خودروسازان به سهامدارها وارد ساخت لطماتش بیشتر از عدم اعتمادی است که در سالهای قبل در سهامدارها ایجاد شده بود. چرا کسی مسعول شورای رقابت رو که با تصمیم احمقانه اش روزی میلیارها تومان خسارت به بورس «سهامدارها» وارد میکنه باز خواست نمیکنه.؟

  • علی

    بورس و با اخبار آتش زدند امروز
    اقای مخبر و مدیر شورای رقابت

  • ناشناس

    متاسفانه با خبر جلوگیری از فروش خودرو در بورس کالا که نشان دهنده قدرت فراوان رانت حامی دلالان در کشور است ، کلید ریزش بورس زده شد .