کد مطلب: ۶۰۴۱۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رکورد منفی ارزش معاملات خرد/ روند فرسایشی بورس تا کی ادامه دارد؟

رکورد منفی ارزش معاملات خرد/ روند فرسایشی بورس تا کی ادامه دارد؟

امروز شاخص کل بورس با بازگشایی فملی منفی شد. حجم معاملات خرد بسیار پایین بود و بازار بی‌رمق کار خود را به اتمام رساند. حال باید دید فردا نیز بورس روند کج‌دار و مریز خود را ادامه خواهد داد یا اتفاقی تازه می‌افتد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام این روزها کم‌عمق است. سیگنال خاصی برای رشد یا افت به بازار مخابره نمی‌شود. این روزها روند خنثی و فرسایشی در حالی بر بازار سرمایه‌ سایه انداخته که خریداری وجود ندارد اما کسی هم فروشنده نیست.

امروز شاخص کل بورس با بازگشایی فملی منفی شد. حجم معاملات خرد بسیار پایین بود و بازار بی‌رمق کار خود را به اتمام رساند. حال باید دید فردا نیز بورس روند کج‌دار و مریز خود را ادامه خواهد داد یا اتفاقی تازه می‌افتد.

محمد خبری‌زاد کارشناس بازار سهام، گفت: روند امروز بازار مطابق پیش‌بینی‌ها بود. هنوز خبرهای تاثیرگذار بر بازار در حوزه قیمت‌گذاری دستوری، بودجه و دلار نرسیده است. این در حالی است که ارزش معاملات خرد امروز معادل ۲۷۰۰ میلیارد تومان بود. این رقم پایین‌ترین میزان از خردادماه تا کنون است.

وی با اشاره به اینکه بازار برای شروع رشد نیاز به ارزش معاملات بیش از ۵۰۰۰ میلیارد دارد. گفت: روند فرسایشی موجود در بازار فردا هم ادامه‌دار است. دیروز نمادهای بزرگ همه مثبت بودند و شاخص هم مثبت بود. امروز با بازگشایی فملی بورس منفی شد.

خبری‌زاد عنوان کرد: در عین حال که معاملات کم‌حجم است، فروشنده چندانی در بازار وجود ندارد. همه منتظر یک جرقه و شروع روند مثبت بورس هستند و به این منظور باید تا هفته آینده منتظر بود.

کارشناس بازار سهام افزود: فردا گروه فلزات، مس، سرمایه‌گذاری‌ها و برخی از پتروشیمی‌ها که از روند دلار منتفع شدند و قطع گاز نداشتند می‌توانند مثبت باشند. اما تا اتفاق جدی و جدیدی نیفتد وضعیت بازار تغییر خاصی نخواهد کرد.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهران

    اکثرسهمها درکف قیمت قراردارند وجایی برای منفی شدن ندارند،هرچند بعضی ازحقوقیا اصرار به پایین آمدن قیمتها دارن،به نظرمن باید درسهما پله ای ورود کرد چون قیمت خیلی از سهمها واقعا جذاب شده و تورم هم هرسال بالاترمیره وهمه چی روز بروز گرونترمیشه،بورس هم انشالله ازین قاعده مستثنی نخواهد بود

  • ناشناس

    آخه مرد ناحسابی باید چه اتفاقی بی افته؟!؟!چی میگی؟
    اتفاقیم بی افته که میگید بر ضرر بورسه

  • شاملو

    این کارشناس که حقوقی و بازار گردان هستند درست می‌گویند، بورس فقط و فقط دردست اینهاست، وبه هیچ عواملی دیگر ربطی ندارد

  • ناشناس

    تا خروج کامل مردم دلال از بورس

  • ناشناس

    فعلا در این محدود در حال کف سازی هست و بنظرم فقط باید مثل حقوقی ها خرید و احتمال استارت بورس خواهد خورد و در این قیمت فروختن کاملا اشتباست فردا بازار سبز خواهد بود

  • Mbm

    چند وقته عده ای یکسره میگن دیگه کف بازار هست وقت خرید مردم کار را خراب کردن میان تو صف فروش و حقوقی داره جمع میکند. و به مردم توهین ندانم کاری می‌زنند.درست هر روز خروج پول حقیقی داریم .ولی در مقابل پولی که مردم در سال قبل وارد کردند هیچ هستش و به این زودی هم تمام نمیشه شما که این عقیده را داری یا حقوقی هستی و یا خیلی ساده دلی مردم خیلی وقته که قید بورس زدن و بفکر برگشت سرمایه خودشان با کمترین هزینه هستن . بورس می‌دونه که با صعود شاخص هر روز بیشتر از روز قبل خروج پول هستش و به همین خاطر اجازه صعود نمی‌دهد.تا نقدینگی را نگه دارد. همه مردم حتی تازه واردش چیزی را که شما توصیه میکنید میفهمند. ولی اشکال کار اینجاست . که با این گرانی، تورم ،بی درآمدی احتیاج به پول بالاخره پیدا میشه.و مجبوری که پول جور کنی به هر دری میزنی نمیشه پس چی میشه ضرر را به جان می‌خرید که احتیاج زندگیتان را با حداقل ممکن از بورس خارج کنی .برای همین هستش که فروشنده کمه غیر از این باشه در این قیمتها اگر خواسته باشند در ده دقیقه صف فروش را جمع می‌کنند.پس لطفاً یکطرفه قضاوت نکنید.

  • ناشناس

    این قیمتها عالیه ولی برای ورود بازم باید پله ای ورود کرد به زودی یه استارت قوی میزنه

  • ناشناس

    تا دامنه نوسان حذف نشود همین اش و همین کاسه هست نهایت دو هفته مثبت باز کار مزد و نوسان حقوقی ها

    • ناشناس

      شما هم یه چیزی شنیدی از حذف دامنه نوسان اما از اصل ماجرا بدوری اولا خیلی از کشورهای با اقتصاد قوی مثل ژاپن فرانسه بلژیک اتریش و بعضی از کشورهای دیگه هنوز دامنه نوسان دارند!!!!
      بعدشم دوست عزیز تو بازار سرمایه سر تا پا فاسد ما نهنگ های قدر اگر بخوان بلای پامپ و دامپ رو سر سهام دارای مظلوم و بی پناه واقع کنند که فاجعه و تراژدی مهلکی پیش میاد اگر بازار مون بازار سالمی بود بله روزی باید این اتفاق پیش بیاد ….

  • علیرضا

    از هفته آینده شاهد موج ۳ خواهیم بود

  • علي

    تمام سهامها حداقل از 50 ای80 درصد در ضرر هستن چطور شاخص از 2/100 میلیون به 1/050 میلیون نشد ؟ کسی میتونه جاب منو بده ، فک کنم با این ضرر که ما کردیم الان شاخص زیر یک میلیون هست