خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۶۲۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چشم امید بورس به قیمت دلار/ لغو افزایش قیمت خودرو چه اثری بر بورس می‌گذارد؟

چشم امید بورس به قیمت دلار/ لغو افزایش قیمت خودرو چه اثری بر بورس می‌گذارد؟

شب گذشته با خبر تعلیق افزایش قیمت خودروهای داخلی، گمانه‌زنی‌ها از سمت یک بازار صعودی با صف خرید در گروه‌های مختلف به حالت نوسانی با صف فروش خودرو تبدیل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس هفته گذشته با تعلیق نمادهای خودرویی، با روند مثبت به کار خود پایان داد. شاخص کل با بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ واحد رشد (۰٫۶ درصد) در محدوده یک میلیون و ۴۵۶ واحد قرار گرفت. با آزادسازی قیمت خودرو کارشناسان به مثبت بودن بازار سهام در ابتدای هفته پیش رو امیدوار بودند اما یک خبر پیش‌بینی‌ها را بر هم زد.

شب گذشته با خبر تعلیق افزایش قیمت خودروهای داخلی، پیش‌بینی‌ها تغییر کرد و حالا برخی معتقدند روند صعودی بازار تغییر می‌کند و احتمالا روند بازار نوسانی است و شرایط خودروهایی هم مطلوب نیست.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام درباره روند بازار فردا به تجارت‌نیوز گفت: فردا با توجه به اخباری که در رابطه با لغو قیمت‌گذاری جدید خودرو مخابره شده احتمالا شاهد نوسانات منفی در ابتدای بازار هستیم. لغو افزایش قیمت خودرو به بی‌اعتمادی گذشته در بازار دامن می‌زند.

وی ادامه داد: اگر روند رو به رشد قیمت دلار در بازار فردا ادامه‌دار باشد، شاهد انتقال نقدینگی در بازار از گروه‌های خودرو و بانکی به سمت گروه‌های پتروشیمی، پالایشگاهی و فلزی خواهیم بود.

حدادی افزود: این صنایع با رشد قیمت دلار منتفع می‌شوند و گزارش‌های خوبی را نیز ارائه دادند. گروه‌های متوسط و کوچکی که تاثیر مستقیمی از لغو ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند، مثل گروه‌های غذایی و قندی فردا مورد توجه خواهد بود.

این کارشناس اظهار کرد: اگر فردا ارزش معاملات خرد بازار بالای ۶ هزار میلیارد تومان سبز شود، به نظر می‌رسد هفته خوبی در پیش داشته باشیم. شاخص کل در این شرایط می‌تواند به محدوده ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد هم برسد.

آخرین پیش‌بینی‌های بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کوروش

    هر دلش خواست بفروشه
    100 درصد پشیمون میشید
    وقتی جو بازار رو پتروشیمی ها به خاطر قیمت دلار بالای 28 مثبت کنه این جو متبت به کل بازار سرایت میکنه

  • کوروش

    احتمالا فردا باز نمیشه
    که جو بازار منفی بشه

  • ناشناس

    چرا می خواهید این اقدام بجای رئیس جمهور محترم را به ریزش بازار نسبت دهید؟؟؟؟
    کنترل قیمت خودرو و سایر اجناس کار بسیار پسندیده ای است و باید از این تصمیم درست حمایت شود نه انتقاد کرد.
    سهام خودرویی هم باید بر اساس عملکرد شرکت های خودروساز و سهام داری سهام دارانشان ارزش پیدا نکند نه با گرانی‌ خودرو.
    یعنی چه؟
    یعنی اولا زمینه صادرات بیشتر خودروی های داخلی به کشورهای همسایه و فرامنطقه فراهم شود (شرکت های خوروسازی با بالا بردن کیفیت خودروهای تولیدی، بازاریابی جهانی کنند).
    در ثانی سهام دارانشان هم سهام داری کنند (سهام داری با دید بلندمدت ۳ و ۴ ساله نه دلالی)، آنهایی که امروز می خرند و هفته بعد با سود مختصر می فروشند نه خودشان به سود خوبی می رسند و نه می گذارند شرکت ها از پول های ورودی استفاده بهینه ببرند و نه می گذارند دیگر سهام داران سود کنند.
    بعد هم می ِآیند و کامنت می گذارند و از دولت و مجلس محترم گلایه می کنند، اول کار خودتان را درست کنید و از فروش هیجانی و نوسانگیری فاصله بگیرید بعد دیگران را خطاب قرار دهید.

  • ناشناس

    ایرانیها چقدر بدبختن….

    • ناشناس

      بدبختمون کردند

  • ناشناس

    بی ثبات ترین نوع سهام ها مربوط به ایران خودرو وسایپا است نه رشدش منطقیه ونه تنزلش وقتی صعود میکنه سریع صف خریدش قفل میشه صف فروش هم همینطور از همه بدتر چون این دوسهم هفته گذشته به علت حجم خرید بالا لیدر بازار بودندو ورود نقدینگی بالایی داشتند متعاقب ان سایر سهم هار و تا چند روز تحت شعاع قرار خواهند داد. قبل از هر اقدامی در معاملات شنبه صف های خرید وفروش این دونماد غول پیکر رو زیر نظر داشته باشید بعد در معاملاتتون تصمیم گیری کنید

  • ناشناس

    با خبر آزاد سازی پول های بلوکه شده فردا لیدر بازار وبملت هستش وبانکی ها صف خریدن وبهترین گزینه خرید دارایکم هستش

  • حسن

    راستش من معتقدم با زور میشه یه شیئ دو متری رو تو یه فضای کوچک جا داد !
    ولی احتمالا جر خواهد خورد

  • ناشناس

    قیمت لوازم خانگی داخلی از نرخ دلار جلو زده ، چون شرکت های کره ای رو منع کردنحالا چرا رئیس جمهور با به نرخ لوازم خانگی ورود نمیکنه؟چرا یک یخچال داخلی که 3 سال پیش 2 میلیون بوده الان 20 میلیونه؟مگه دلار چند برابر شده که لوازم خانگی داخلی 10 برابر شدن؟چرا دولت فقط برای خودرو سینه چاک کرده؟
    قیمت کارخونه که زیاد مهم نیست چون به دست افراد عادی نیمرسه و رانتش میره به جیب از ما بهترون، چرا دولت قیمت بازار آزاد رو نمیکشه پایین تا به قیمت کارخونه نزدیک بشه و اختلاف های نزدیک 100درصد بین کارخونه و بازار وجود داره؟چرا به موضوع مسکن و لوازم خانگی که از نیاز های اساسی خانوار هستن ورود نمیکنه؟چرا از مسکن دوم به بعد مالیات سنگین نمیبنده که موج بزرگی از عرضه مسکن ، از سمت کسایی که چندین ملک دارن شکل بگیره و قیمت ها از نصف هم کمتر بشن؟چرا سهامداران متضرر سهامداران خودرویی در اولویت خرید بدون قرعه کشی نباشن؟ و سود اختلاف قیمت کارخونه و بازار بره به جیب دلال؟

  • ناشناس

    با تقدیم واحترامات سلام شب بخیر آقا یان محترم بورس بجان پدر و مادر تون زن و بچه های تون ازشما استدعا داریم این روش جدید خرید آنلاین بسیاربسیار کار خطرناک است و به ضرر سهامداران خرد است بیزحمت این قانون جدید آنلاین را حذف کنید همان قانون قبل یعنی بصورت خودکار اتوماتیک باشه بسیاربسیار کارشایسته وپسنیده است معذرت میخوام معذرت مجددا بخاطر رضایی خداوندبزرگ ویاد شده فوق قانون قبل یعنی بصورت خودکار اتوماتیک باشه بسیاربسیار کارشایسته وپسنیده است انشالله انشالله بتوفیق خداوندبزرگ انشالله قانون جدید آنلاین بطورکلی حذف وقانون قبل به روال بصورت خودکار اتوماتیک باشه بسیاربسیار کارشایسته وپسنیده است والسلام سهامداران خرد

  • ناشناس

    لطفاً بررسی بفرمائید حقوق دریافتی کارکنان خودرو سازان و مدیرانشان ماهیانه چقدر است ؟ همین یک قلم نشان می دهد که خودرو هرسال گرانتر شود . ضمن اینکه حذف قیمت دستوری باید سبب یک نرخی شدن خودرو شود نه اینکه خودرو را در بازار آزاد هم بالاتر ببرد . قاطعیت در اجرای این طرح نیست . بعید میدونم شما هم این را منتشر کنید.