کد مطلب: ۶۴۴۱۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۵ سینگال جدید برای بورس/ سهام عدالت به جاماندگان واگذار می‌شود؟

۵ سینگال جدید برای بورس/ سهام عدالت به جاماندگان واگذار می‌شود؟

شاخص کل بورس روز گذشته در حدود یک درصد رشد کرد و در کانال ۱٫۴ میلیونی باقی ماند. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان، بازار را تا پایان هفته متعادل پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس روز گذشته یک درصد و شاخص هم وزن ۱.۴ درصد رشد داشتند و شاخص کل به سطح یک میلیون و ۴۷۴ هزار واحدی رسید.

امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای روند متعادل به خود می‌گیرد.

احمد حاتمی یزد مدیرعامل اسبق بانک صادرات گفت: اگر به فهرست بدهکاران بانک نگاه کنیم، برخی بدهکاران بالای یک‌هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دولتی و عمومی هستند. به عنوان مثال دو شرکت بزرگ ایران‌خودرو و سایپا بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارند، اما کسی حریف آنها نمی‌شود و اسامی آنها هم اعلام نشده است، اما یک شرکت تعاونی مسکن که ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد، اسامی آن اعلام می‌شود، بنابراین اقتصاد ما معیار ندارد. (فارس)

بدهی این دو خودروساز مهم کشور می‌تواند وضعیت آن‌ها در بورس تحت تاثیر قرار دارد. برخی از کارشناسان می‌گویند این موضوع می‌تواند بورس را در میان مدت نزولی کند.

سازمان بورس شرکت‌ها الزام به عرضه بلوکی کرد و سازمان مانع از عرضه آنها به طور خرد می‌شود. (سنا)

به گفته کارشناسان این مصوبه جدید سازمان بورس می‌تواند، از نوسان عمده در بازار جلوگیری کند.

سهام عدالت به بورس می‌رسد؟

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از احکام بودجه امسال واگذاری سهام عدالت به مشمولان جامانده است که از خرداد ماه فراخوان واگذاری سهام به این مشمولان انجام می‌شود.(باشگاه خبرنگاران)

با واگذاری مجدد سهام عدالت و پس آن آزادسازی سهام توسط مردم، احتمالا شاهد افزایش نقدینگی در بورس باشیم.

عین‌اللهی، وزیر بهداشت اظهار کرد: مشکلی برای تامین ارز ترجیحی دارو وجود ندارد و حدود سه میلیارد دلار به این وزارتخانه اختصاص داده شده است. (ایرنا)

کارشناسان می‌گویند که اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود، صنعت دارو در کوتاه مدت نزولی می‌شود. اما با اختصاص این ارز گروه دارویی صعودی می‌ماند.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: به صراحت به طرف آمریکایی گفتیم سنگ‌اندازی نکنید. مسیر دیپلماسی همچنان باز است. سه کشور اروپایی و چین و روسیه انتقاداتی به زیاده‌خواهی آمریکا دارند. همچنان برای رسیدن به توافق عزتمند، خوب و پایدار مسیر دیپلماسی را ادامه می‌دهیم.(انتخاب)

کارشناسان معتقدند که با توافق، بورس در میان مدت و بلند مدت روند صعودی به خود می‌گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برنامه ریزی اقتصادی واقعا صفره . لطفا دقت کنید : مردم پس از چندین سال هنوز جز چندرغاز سود یکی دو سال اخیر هیچ خیری از سهام عدالت ندیدند – یارانه نان !!! ( تورم رو بالا می بریم ، بعد به اندازه یه نون سنگک یارانه میدیم ) – سوء استفاده از اعتماد مردم در بورس – تبلیغ وزیر اقتصاد برای صندوقی که پس از 20 ماه هنوز زیان دهه – دلالی در بازار میوه ( وقتی با چیزی که کاملا واضحه و مبارزه نمیشه چطور میخوان با سایر فسادها مبارزه کنن ) – ابر بدهکاران بانکی ( یعنی تا حالا کسی نمی دونسته ؟؟!! ) و … البته میدونم تجارت جان چاپ نمی کنی

  • ناشناس

    بورس در آستانه رشد شارپی است

  • ناشناس

    عالی بود

  • ناشناس

    نه خوب اصلا نمیدونم‌چه طوری با ید بگیرم