کد مطلب: ۵۹۸۰۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا بورس سبز شد؟/ کدام گروه‌ها از مذاکرات منتفع می‌شوند؟

چرا بورس سبز شد؟/ کدام گروه‌ها از مذاکرات منتفع می‌شوند؟

بورس در آغاز هفته جاری پر نوسان بود اما در ادامه روند خنثی را در پیش گرفت. بازار سهام شنبه را چگونه آغاز خواهد کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام نیمه اول هفته چهارم را منفی پشت سر گذاشت، در نیمه دوم اما روند تعادلی بر بورس غالب بود. گرچه حجم نقدینگی در بازار بسیار کم است اما در نهایت بورس آخرین روز هفته را سبز به پایان رساند. کارشناسان به ادامه روند موجود در هفته آینده امیدوارند.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سهام گفت: انتشار خبر لغو آزادسازی قیمت خودرو در انتهای هفته گذشته جو بازار در نیمه ابتدایی این هفته را متشنج کرد. در ادامه اما فروش‌های هیجانی در بازار کمتر شد اما هنوز ورودی جدیدی به بازار نداریم.

وی ادامه داد: اتفاقی که طی دو روز اخیر منجر به سبز شدن بازار شد، ورود جریان نقدینگی نبود، بلکه کاهش قابل توجه عرضه‌کنندگان بود. امروز که بازار مثبت بود نیز خالص معاملات کم بود ولی چون عرضه‌کننده به کمترین حد خود رسید، در نتیجه بازار متعادل شد.

نصیرزاده گفت: صنایع کوچک و متوسط در چند روز اخیر حرکت بهتری داشتند و انتظار می‌رود این روند در هفته آینده نیز برای آن‌ها ادامه داشته باشد. به طور کلی در هفته آینده انتظار رشد و ریزش ویژه‌ای نداریم.

بازارهای مالی در انتظار مذاکرات

این کارشناس بازار سهام خاطرنشان کرد: هفته آینده بازارهای مالی از جمله بورس، ارز و … در انتظار نشست هشت آذرماه در وین خواهند بود. این موضوع باعث رفتار محافظه‌کارانه بازارها می‌شود.

وی با اشاره به فضای ابهامی در بورس هفته آینده، افزود: بخشی از بازار به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات سوگیری منفی دارد و بخشی نیز از ابهام به وجود آمده منتفع می‌شود.

نصیرزاده اظهار کرد: گروه بانک، خودرو، رایانه، سیمانی‌ها و حمل و نقل هفته خوبی پیش رو دارند. این در حالی است که گروه‌های ارزی مثل فولاد، پتروشیمی، فلزات، چندرشته‌ای‌ها و معادن کم‌نوسان خواهند بود.

این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: بازار سهام شنبه خنثی است. به طور کلی نیز در هفته آینده هیجان ویژه‌ای در بازار نخواهیم داشت و احتمالا شاخص هم‌وزن قدرت بیشتری داشته باشد.

آخرین پیش‌بینی‌های بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازار باید همین جوری باشه رشد ملایم مثبت روبه بالا تا اخر سال شاخص میتونه 1750رو رد کنه

  • morazora

    کاش یه نگاه به این تاریخ بندازین توی چارت ها همه چیز روشنه . مگه اینکه یه فکر اساسی حمایتی بشه!!
    1394/04/23

  • ناشناس

    کدام گروه ها از مذاکرات منتفع می شوند؟
    همه گروه ها.
    اگر مذاکرات عملا به نتیجه مثبت برسد و آمریکایی ها دلایل واهی را کنار گذاشته و به پایبندی خود به برجام برگردند و به کشورهای عضو تضمین دهند که دیگر یکجانبه از برجام خارج نشوند، با رفع تحریم ها و آزاد شدن پول های بلوکه شده و افزایش صادرات نفت و فرآورده های نفتی (پتروشیمی و پالایشی و …) و فلزات اساسی (فولاد و …) و نمادهای بانکی و خودرو و … با یک فاصله زمانی میان مدت رشد خوبی خواهند کرد حتی شاید برخی از سهام بنیادین با توجه به پتانسیل بالایی که دارند به صورت انفجاری رشد کنند و با رشد آنها و ورود پول های هوشمند، سایر سهام هم قطعا رشد خواهند کرد.
    پس به نظر می رسد که سهام دارانی که تا الان سهام داری کرده اند نباید از شروع مذاکرات بترسند و وارد صف فروش شوند.
    عده ای از کارشناسان عقیده دارند که اگر مذاکرات به نتیجه برسد به دلیل کاهش قیمت دلار برخی سهام با ریزش مواجه می شوند ولی از نظر برخی دیگر از کارشناسان چون اکثر سهام شرکت ها با دلار نیمایی معامله می شوند به نظر نمی رسد سهام ریزش چندانی داشته باشند، به فرض هم که برخی از سهام دچار ریزش قیمتی شوند، قرار نیست که با کاهش قیمت دلار تنها سهام ریزش کند سایر بازارها از مسکن و طلا و دلار و … هم با کاهش قیمت مواجه می شوند ولی چون مبادلات تجاری و مالی شرکت ها به ویژه نمادهای صادرات محور با شرکای خارجی تسهیل تر می شود و هزینه های دلاری آنها کاهش می یابد حاشیه سوددهی آنها بیشتر شده و ارزش سهامشان در میان مدت رشد خوبی می کند. پس سهام داران از اخبار شروع مذاکرات نباید بترسند و وارد صف فروش شوند و باعث ریزش بیشتر شاخص شوند.

    • ناشناس

      رحمت بر امواتت. تحلیل شما 100درجه از تحلیل کارنشناس تجارت نیوز بهتر بود.

  • ناشناس

    یعنی با این وجود وضعیت گذشته بورس ، بورس همچنان زنده ست?? بورس بابا تو دیگه کی هستی ?

  • ناشناس

    سر شاخص را باید گذاشت زیر نماد سیکتا سیمانی چون کف دو قلو زده نشسته روش ودوست نداره حرکت کنه

  • ناشناس

    به اینم میگین سبز

  • شهلا

    کاملا مثبت خواهدشدولی بانکهابیشتر

  • ناشناس

    چرا کسی از وزیر اقتصاد قبلی بابت عرضه های اولیه سیتا ، بگیلان ، پالایش ، وسپهر و … بازخواست نمی کنه ؟! مخصوصا پالایش که علنا و در جلوی دوربین تلویزیون مردم رو به خرید دعوت کرد . اگر این جرم نیست پس جرم به چه میگن ؟

  • ناشناس

    این هفته نوبتی هم که باشه نوبت شستاهستش
    وبهترین فرصت خرید تو این قیمتها هستش
    و این هفته بازار مثبته انشاالله