کد مطلب: ۷۰۳۰۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس امروز / سهامداران عدالت بخوانند

پیش‌بینی بورس امروز / سهامداران عدالت بخوانند

شاخص کل بورس کمتر از یک درصد افت داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس دیروز یکشنبه با افت ۱۱ هزار و ۱۸۱ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۷۷ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز متعادل و گاها منفی باشد.

صالح‌آبادی، رئیس بانک مرکزی گفت: کسی که در بورس معامله می‌کند، فعالیت شفاف اقتصادی دارد. همچنین مالیات معاملات بورسی خود را هم پرداخت کرده است. در بخش خرید سهم معاف از مالیات است و در زمان فروش سهام، نیم درصد مالیاتش را داده است. (نبض بورس)

این موضوع می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را نسبت به بورس افزایش و نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه کند.

در آخرین چهارشنبه تابستان امسال، عرضه دوباره خودروی پرطرفدار گروه بهمن یعنی دیگنیتی در چهار ردیف و خودروی کارا در دو ردیف عرضه روی تابلوی معاملات بورس کالای ایران خواهد رفت.(بورس کالا)

عرضه خودرو در بورس کالا، رانت این حوزه را کاهش و خودرو را به تعادل قیمتی می‌رساند.

پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد برنامه‌ریزی به نحوی انجام شود که واریز سهام عدالت طی ۲ مرحله، مثلا انتهای پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود.(تسنیم)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که سود حاصل از سهام عدالت در قالب نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه می‌شود.

پس از صدور موافقت اصولی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات (REIT) توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، اولین صندوق با موضوع مذکور در هفته جاری نزد اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. (سنا)

این موضوع می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را افزایش و پول جدید وارد بازار سرمایه کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.