کد مطلب: ۶۱۸۳۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وضعیت بورس فرابحرانی است / زنگ خطر برای بازارهای مالی به صدا درآمد؟

وضعیت بورس فرابحرانی است / زنگ خطر برای بازارهای مالی به صدا درآمد؟

کمبود نقدینگی در بورس در کنار بی‌توجهی به بازار سرمایه و خلف وعده مسئولان بازار سهام را بیش از پیش بحرانی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمبود نقدینگی در بورس در کنار بی‌توجهی مسئولان به بازار سرمایه و خلف وعده مسئولان بازار سرمایه را بیش از پیش بحرانی کرده است. امروز شاخص کل ۳۰ هزار واحد ریخت و وضعیتی که کارشناسان برای ادامه بازار متصورند بهتر از امروز نیست.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سهام گفت: روند بی‌پولی و حجم کم معاملات بازار سهام ادامه دارد و در حال بدتر شدن است. این وضعیت مانند گوله برفی است که در حال سقوط از کوه بزرگتر می‌شود. بازار به حال خود رها شده و مسئولان بازار سهام وضعیت منفعلانه‌ای نسبت به آن دارند و عملا هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر این خبرهایی از عدم تعیین سقف برای نرخ خوراک پتروشیمی‌ها رسید. حتی اعلام کردند شانس آوردید نرخ را روی ۵۰۰۰ تومان ثابت نکردند. این یعنی در بدنه دولت بر خلاف تمام شعارها، بازار سرمایه اصلا اهمیتی ندارد و این موضوع باعث خشم و عصبانیت در کنار ناامیدی مفرط سهامداران شده است.

خروج ۷۰۰ میلیارد پول حقیقی در یک روز

خبری‌زاد بیان کرد: امروز شاهد خروج بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم. حدود ۳۰ درصد از ارزش معاملات خرد بازار از بورس خارج شد. همه این موارد نشان می‌دهد وضعیت بورس فرابحرانی است. این وضعیت به بازار سرمایه ختم نمی‌شود و به سمت بازار پول هم سرایت خواهد کرد و اثرات منفی آن را خواهند دید.

این کارشناس عنوان کرد: وقتی ما اعتراض می‌کنیم می گویند یک سری دلال بورس که تا الان سود کردند اعتراض می‌کنند. در حالی که ما برای خودمان این حرف‌ها را نمی‌زنیم. ما می‌بینیم چه بلایی بر سر بازار سرمایه و در ادامه سایر بازارها می آید. اگر وضعیت امروز ادامه یابد روند فردا هم مثل امروز منفی است. کم‌پولی و بی‌توجهی به بازار بیشترین ضرر را به بورس می‌زند.

آخرین پیش‌بینی‌ از بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سامان

    آقایان رییسی و خاندوزی، شما که سرمایه سهامداران خرد رو پودر کردید، حداقل سهام عدالت رو بهشون میدادید تو این مدت. مگر دلیلتون این نبود که بازار بیشتر میریزه؟ خب بازار ریخت، بدم ریخت. چرا سهام مردم رو به پرتفوشون اضافه نکردید در این مدت؟ مگه حمایتی انجام دادید؟

  • مهران

    الان چند وقته دارم میگم هدف اینا فقط نوسانگیریه یه روز بازار رومثبت میکنن یه هفته منفی،امروزهم که اکثر سهما رفتن صف فروش و متاسفانه سرمایه یک عمرزحمت انسانها به خیال چند درصد سودگرفتن از بازار چه راحت باچند تاسهم بربادمیره
    انشالله که حمایت صورت بگیره ودیگه بیشتر ازین کفها رو سوراخ نکنه چون دیگر جایی برای منفی شدن وضرربیشتر نمانده
    به امید روزهای بهتر،و بازاری سراسر سبز،
    و من الله التوفیق

  • رضا

    کاری به دولتی ها ندارم اما کارشناسان مستقل عزیز هم یا واقعا نابلد و ناآگاه و بی سوادن یا دارن مردم رو سرکار میزارن. چند روز میان میگن تمام کسایی که 99 بصورت احساسی وارد بورس شدن همه دیگه خارج شدن و این دیگه کف بورسه و دیگه فروشنده ای نیست و سهام ارزنده تر از این نمیشه حالا که دوباره بورس قرمزه میان این حرفارو میزنن: امروز شاهد خروج بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم روند بی‌پولی و حجم کم معاملات بازار سهام ادامه دارد و در حال بدتر شدن است. این وضعیت مانند گوله برفی است که در حال سقوط از کوه بزرگتر می‌شود
    ما نفهمیدیم آخرش چیکار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      دوست محترم
      آنها خارج شدند ولی دوباره عده جدیدی وارد شدند که خیلی از این افراد جدید هم متاسفانه فرهنگ سهام داری را رعایت نمی کنند مثلا یکی از این افراد در سایت ره آورد نوشته بود ” آخر وقت در کف سهامی که خوب ریزش کرده اند وارد شوید و چند روز بعد با سود بفروشید نوش جان”، یک هم چنین کامنتی!!!!!.
      خب واقعا این سهام داری است یا نوسانگیری یا به عبارت بهتر دلالی.
      با توجه به گسترده شدن جامعه سهام داری کشور، یکی از راه های رشد بورس *رعایت فرهنگ سهام داری توسط اکثریت* است ولی چون می خواهیم سریع به سود برسیم این قانون مهم را کنار گذاشته ایم و متاسفانه با سهام داری های کوتاه مدت نه خودمان از بازار سود می بریم و نه می گذاریم بقیه سود ببرند.

    • ناشناس

      به حرف هیچ کس اعتماد نکن، نه مسئولین، نه کارشناسان، نه صدا و سیما و نه بقیه رسانه هاشون.

  • ناشناس

    یکی جلوی این شسینا را بگیره که داره میاد صفر بشه.هفتاد هشتاد درصد ریخته. ناسلامتی دیروز خریدم سود کنم یه منفی 5 تقدیمم کرده من به درک بقیه خیلی بالا خریدن این سهم رو.حجم زیادیم میخوره این یعنی خیلی ها رو بدبخت کرده برسه به گوش سازمان بورس یعنی نه نمیخواد برسه بدبختر نمیخوایم بشیم!

    • ناشناس

      خیلی از سهمها اینجوریند متاسفانه

  • مادر قلب تپنده

    دیگر فکرم کار نمیکند مغزم هنگ است ضررهای مادر پیر ومریض وغریب وتنهایم بعد از دو سال بیش از 80 درصد هست وهیچ سهمی هم نفروخته ام مانده ام چکار کنم؟ به تنها دلخوشی زندگیم چه بگویم؟ لطفا با کامنت هایتان نیازمند راهنمایی های شما دلسوزان هستم . الهی الهی الهی آآآآه مادرم دامان مقصرین ومسؤولین را بگیرد

  • مهران

    دوستان با نگاهی به خرید حقوقی ها من فکر می کنم دولت در حال گرفتن یک نوسان توپول برای آخر ساله و با توجه به خرید حقوقی ها در غالب سهام ارزنده به نظر میاد در حال جمع کردن سهام هستند
    همین جماعتی که درحال فرارهستند،کافیه دوروز شاخص مثبت بشه‌باز همشون دوباره برمیگردن
    البته بنده هیچ پیشنهادی مبنی بر فروش یانگهداری سهام ندارم
    خودتون تصمیم گیری کنید
    ومن الله التوفیق

  • ناشناس

    کار هر روز هست اول صبح تو منفی های کم سنگین می فروشند و بعد با کدحقوقی خودشان تو منفی های 4 تا 5 می خرند و ژست حمایت می گیرند. اون سهم هایی که شناوری زیر 10 درصد دارند را چطور توجیه می کنید ؟
    به خدا پول هست خوبش هم هست فقط مفت خوری و نوسان گیری هلدینگ ها عامل این وضعیت هست.

  • مهران

    دوستان عزیزبا نگاهی به خرید حقوقی ها من فکر می کنم دولت در حال گرفتن یک نوسان توپول برای آخر ساله وبا این صف فروشی که بوجود آورد و با توجه به خرید حقوقی ها در غالب سهام ارزنده به نظر میاد در حال جمع کردن سهام هستند
    همین جماعتی که الان درحال فرارهستند،کافیه چندروزشاخص مثبت بشه‌باز همشون دوباره برمیگردن وبخربخر راه می اندازن
    البته بنده هیچ پیشنهادی مبنی بر فروش یانگهداری سهام ندارم درهرحال
    خودتون تصمیم گیری کنید
    ومن الله التوفیق

  • ناشناس

    دلخوش به این مقدار نباشید.

  • ناشناس

    اینکه بورس داره هی منفی میشه یعنی سیاست انقباضی دولت.داره پول و میخشکونه که تورم و پایین بیاره.از بورس شروع شده و بعد به ملک و بازارای دیگه سرایت میکنه.