خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۰۴۴۸

پیش‌بینی تولید ۸۵ هزار تن زیتون در سال جاری

پیش‌بینی تولید 85 هزار تن زیتون در سال جاری

پریچهر گفت: براساس آخرین آمار از استان‌های مختلف پیش‎بینی می‌شود که امسال حدود 85 هزار تن زیتون تولید شود.

رحمت اله پریچهر مجری طرح زیتون از افزایش تولید زیتون خبر داد و گفت: براساس آخرین آمار از استان‌های مختلف پیش بینی می‌شود که امسال حدود 85 هزارتن زیتون تولید شود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 هزار تن افزایش خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی درباره آخرین وضعیت شیوع مگس زیتون در باغات افزود: آفت مگس زیتون در استان‌های شمالی گیلان،بخش های از زنجان و قزوین ممکن است گسترش پیدا کند که با توجه به آنکه بخشی از باغات به مرحله باردهی می رسند، مشکل خاصی را نخواهیم داشت.

پریچهر ادامه داد: با توجه به باردهی، تغذیه و هرس مناسب بخشی از باغات پیش بینی می شود که خسارت چندانی از ناحیه آفت مگس زیتون نداشته باشیم چرا که تیم پیش آگاهی تشکیل شده و سازمان حفظ نباتات اقدامات لازم را انجام داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال به طور متوسط 5 تا 5 هزار و 500 تن تولید روغن خواهیم داشت، گفت: با توجه به آنکه سرانه کنسرو در ایران نسبت به دنیا بالاتر است به همین دلیل گرایش به تولید کنسرو بسیار بالاست و پیش بینی می‌شود که بخشی از تولید به کنسرو تبدیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معاونت امور باغبانی برنامه ای برای افزایش تولید روغن زیتون و کاهش واردات دارد، بیان کرد: با اصلاح باغات زیتون قدیمی کم بازده،جوان سازی باغات،گسترش باغ‌های متراکم و اصلاح و تغذیه باغ های موجود انتظار می‌رود که میزان تولید مطابق برنامه پیش رود.

مجری طرح زیتون ادامه داد: امسال باغات قدیمی استانهای گیلان، زنجان و قزوین؛ هرس، جوان‌سازی و اصلاح و نوسازی خواهند شد و مجددا در چرخه تولید قرار خواهند گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه در گذشته زیتون سیاه از اسپانیا به آمریکا صادر می‌شد، تصریح کرد: آمریکا با افزایش تعرفه واردات محصولات مختلف از جمله روغن،کنسرو زیتون و … اتحادیه اروپا را با مشکلاتی مواجه کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.