کد مطلب: ۵۸۸۴۹۷

توضیحی درباره پیش‌بینی دلار سال ۱۴۰۶

توضیحی درباره پیش‌بینی دلار سال ۱۴۰۶

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، گزارشی که دیروز به نقل از ما در فضای مجازی پخش شد، نظرات فردی است و ربطی به سازمان ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پی انتشار جدولی در شبکه‌های اجتماعی که زمان تهیه آن به دولت قبل (دوازدهم) برمی‌گردد، این جدول حاوی پیش‌بینی‌های فردی است و به هیچ عنوان نظر رسمی سازمان برنامه و بودجه نیست.

برنامه‌ها و رویکردهای دولت سیزدهم در بخش اقتصادی تغییرات بنیادی بوده که نمونه آن را می توان در بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ به وضوح مشاهده کرد که پیش بینی می‌شود با اجرای این تغییرات کسری بودجه جبران و رشد اقتصادی قابل توجهی در کشور ایجاد شود.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه، گفتنی است گزارش منتشر شده در شبکه های اجتماعی در مرحله اولیه یک مطالعه بوده و با فرض ادامه سیاست های گذشته تهیه و برای اطلاع و آگاهی از نظرات کارشناسی درون سازمان تهیه شده بود و هیچ گونه قابلیت انتشار و استناد ندارد و مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه است.

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصادکلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ۲ سال پیش دلار ۳۰ تومانی را پیش بینی کردند ………

  • ناشناس

    این گزارش با هدفی خاصی منشتر شده است !
    هدفش تحت فشار قراردادن دولت آقای رئیسی بخاطر برخوردش با مهر ه های فاسد !
    بعنوان کارشناس اقتصادی عرض می کنم موارد قید شده نادرست و ضمنا” هیچ وقت یک گزارش اقتصادی با این شکل منتشر نمیشه ! ضمنا” :
    چرا این گزارش بصورت با قید رفع تحریم و بدون رفع تحریم تهیه شده ؟ غیر معمول این شیوه
    چرا گزارش درست بعد از محاکمه رئیس بانک مرکزی و معاونش تهیه شده ؟ همزمان
    چرا گزارش درست همزمان با فرستاده اروپا تهیه شده ؟؟؟ همزمان
    هدف این گزارش در این زمان تحت فشار قرارداد بیشتر دولت آقای رئیسی که به مذاکرات قلابی برجام برگرده !!!

  • بی نام

    در مورد جزئیات گزارش جای بحث و تحلیل وجود دارد.در مورد این موضوع که طی سالهای آینده افزایش تورم و رشد قیمت ارز خواهیم داشت هیچ شکی نباید داشت.انتشار این گزارش در این زمان جای تامل دارد.هشدار در مورد افزایش نرخ ارز و رشد تورم مدتهاست توسط کارشناسان اقتصادی مطرح می شود. مشکل اصلی اقتصاد ایران افزایش نقدینگی، رشد تورم ،کاهش سرمایه گذاری ،پایین بودن بهره وری و قوانین و رفتارهای ضد تولید و رانتی ، تحریم و ضعف مدیریت می باشد.توجه به این نکته بسیار مهم است الان نقدینگی ۴۰۰۰همت و دارایی دولت حدود ۷۰۰۰ همت و رشد نقدینگی سالانه حدود ۴۰ در صد می باشد و دولت مبالغ زیادی به صندوقهای بیمه، صنایع و کارفرمایان و بانکها و…ا بدهکار است این یعنی اگر رشد اقتصادی بالا نداشته باشیم ظرف مدت چند سال فروپاشی اقتصادی اتفاق خواهد افتاد.

  • ناشناس

    تا الان که یک اسفند ۱۴۰۲ دلار ۵۶ تومن یعنی این چارکت و امار ک خیلی دور از ذهن بود و تکذیب شده از واقعیت جامونده تا ببینم بعدش چی میشه