کد مطلب: ۴۴۲۵۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نظرسنجی کیتکو ۹ آوریل؛ پیش‌بینی رشد قیمت طلا در هفته آینده

نظرسنجی کیتکو ۹ آوریل؛ پیش‌بینی رشد قیمت طلا در هفته آینده

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در نهم آوریل منتشر شده، تمامی تحلیلگران وال‌استریت و اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو خوش‌بین هستند.

بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف در حال تزریق نقدینگی به بازار و رونمایی از بسته‌های جدید مالی با هدف حمایت از اقتصاد کشورهایشان در برابر کرونا هستند. با این حال، قیمت جهانی طلا علی‌رغم افت‌های دوره‌ای، به روند صعودی ادامه داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌ای که گذشت، فلز زرد با رشد ۴٫۶ درصدی مواجه شد و در آخرین روز از معاملات هفتگی به هزار و ۶۸۸ دلار در هر اونس رسید.

اکثریت تحلیلگران و سرمایه‌گذارانی که در نظرسنجی اخیر کیتکو شرکت کرده‌اند، همچنان بر این باورند که در هفته پیش رو، قیمت طلا رشد خواهد کرد.

آدام باتن، تحلیلگر ارشد موسسه فارکس لایو، معتقد است که اگرچه روند طلا نوساناتی را تجربه می‌کند، اما با افزایش پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا، در نهایت صعودی خواهد بود.

طی سه هفته گذشته، تعداد افرادی که در آمریکا برای دریافت کمک‌های مالی مربوط به بیکاری اقدام کرده‌اند به ۱۷ میلیون نفر رسید. پس از آنکه هفته گذشته ۶٫۶ میلیون نفر دیگر به این افراد اضافه شدند، فدرال‌رزرو روز پنج‌شنبه بسته مالی جدیدی به ارزش ۲٫۳ تریلیون دلار برای حمایت از اقتصاد این کشور در نظر گرفت.

کوین گریدی، مدیرعامل شرکت فینیکس فیوچرز، در این زمینه گفته است: به‌نظر من، روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد یافت. اگرچه به‌نظر می‌رسد که بازار سهام تا حدودی به ثبات رسیده اما سرازیر شدن نقدینگی به سیستم بانکی جهانی از یک‌سو و کاهش بی‌سابقه نرخ‌های بهره، قیمت طلا را به بیش از هزار و ۸۵۰ دلار خواهد رساند.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در نهم آوریل انجام شده، ۱۵ تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که تمامی آنها افزایش قیمت طلا را در هفته پیش رو پیش‌بینی کردند.

از سوی دیگر، از میان هزار و ۱۷۲ نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۸۲۱ رای‌دهنده، معادل ۷۰ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۲۲ نفر، معادل ۱۹ درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. ۱۲۹ نفر از رای‌دهندگان معادل ۱۱ درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته، ۹۲ درصد از تحلیلگران وال‌استریت و ۶۷ درصد از سرمایه‌گذاران مین‌استریت در مورد آینده کوتاه‌مدت بازار فلز زرد خوش‌بین بودند و پیش‌بینی آنها صحیح بود.

فین فلین، تحلیلگر ارشد پرایس فیوچرز گروپ معتقد است: قیمت طلا همچنان روند روبه‌رشد خواهد داشت. از یک سو شرایط موجود و از سوی دیگر پیامدهای طولانی‌مدت سیاست‌های انبساطی در آمریکا موجب می‌شود، بازار طلا صعودی باشد.

کالین سیژنسکی، تحلیلگر در موسسه اس‌آی‌ای و چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز، از دیگر خوش‌بین‌های بازار طلا هستند.

به‌گفته ندوس، اقدامات فدرال‌رزرو، رشد نرخ تورم را به همراه خواهد داشت. اگرچه با این سیاست‌ها، بازار سهام دوباره تقویت می‌شود، اما قیمت طلا هم به همراه تورم افزایش می‌یابد.

فیلیپ استریبل، تحلیلگر ارشد موسس آر‌جی‌او فیوچرز هم معتقد است: سرمایه‌گذاران هنوز مطمئن نیستند که آیا رشد بازار سهام در ایالات متحده ماندگار خواهد بود یا نه. بنابراین این عدم اطمینان و احساس نیاز به ایمنی، رشد خریداری طلا را به‌دنبال خواهد داشت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا انسی 1900دلار را رد خواهد کرد.

  • ناشناس

    طلا به شدت بالا میکشه از یکشنبه بالاتر هم میره هفته بعد هم احتمال این روند هست