کد مطلب: ۵۲۳۷۹۱

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس اقتصادی مطرح شد:

پیش‌بینی فقر در سال ۱۴۰۰ / تعداد بیشتری زیر خط فقر می‌روند!

پیش‌بینی فقر در سال ۱۴۰۰ / تعداد بیشتری زیر خط فقر می‌روند!

داوود سوری، کارشناس اقتصادی می‌گوید: احتمالا سال ۱۴۰۰ تورمی کمتر از سال ۹۹ نخواهیم داشت. فقر همچنان افزایش پیدا می‌کند و تعداد کسانی که زیر خط فقر هستند، زیادتر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ تورم نقطه‌ای اسفندماه سال ۹۹، آنطور که در آمارهای مرکز آمار ایران منتشر شده ۴۸٫۷ درصد است. به عبارتی یعنی خانوارها همانطور که در گزارش مرکز آمار هم آمده ۴۸٫۷ درصد بیشتر از اسفند ۹۸ برای کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند.

این در حالی است که برخی خانوارها درآمدشان جوابگوی این تورم نبود و فشار اقتصادی زیادی را متحمل شدند. وضعیتی که نشان از فقر در جامعه می‌داد. اما وضعیت فقر در سال ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟

داوود سوری، کارشناس اقتصادی در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: آنچه می‌توان پیش‌بینی کرد این است که احتمالا سال ۱۴۰۰ تورمی کمتر از سال ۹۹ نخوهیم داشت.

این کارشناس اقتصادی ادامه می‌دهد: نرخ رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۰ هم ممکن است مثبت شود اما نرخ بسیار کمی است. بنابراین به نظر نمی‌رسد سال ۱۴۰۰ خلق ثروت زیادی در اقتصادمان صورت بگیرد. به نظرم فقر همچنان افزایش پیدا کند و تعداد کسانی که زیر خط فقر هستند، زیادتر شود.

داوود سوری پیش از این به تجارت‌نیوز گفته بود: رشد تورم از دلایل افزایش فقر در سال ۹۹ است. جامعه‌ای که در آن ثروتی تولید نشود، توزیع ثروتی هم صورت نمی‌گیرد، بنابراین مردم فقیر می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه خبر مسرت بخشی واقعا

  • ناشناس

    دمش گرم باعث خوشحالی واقعا.

  • ناشناس

    به اقایان مسئول تذکر دهید ما که میدانیم هرروز بدتراز امروز

  • ناشناس

    برای رسیدن به هدفمان، تمام این سختیها را تحمل میکنیم

    • ناشناس

      نفست از جای گرم در میاد

    • ناشناس

      کدام هدفت؟ خداوند همه را درمان کند

    • ناشناس

      میشه بگی اون هدفی که میگی چیه که مردم رو به این فلاکت رسونده!!

  • کارگر ساده

    به چه نکته مهمی اشاره فرمودند ایشان ???

  • ناشناس

    تورم نقطه به نقطه بقول خودتان ۴۸.۵درصد و حقوق اضافه میخواهد بشود با تورم سال ۹۹ بالای ۵۰۰درصد ۲۶ در صد چه جوری میشه ریشه فقر را زد جز اینکه مردم را فریب بدهید به دلایل سیاسی نمیگویم به داد این مردم ستم دیده برسید همین ممنونم . یک انسان و هموطنتان .

  • زهرا خدری 1349

    خیلی درست گفتن واقعا حرف حق رو زدن امیدوارم با پرداخت دو برابر یارانه و افزایش این یارانه نقدی با اینکه خیلی کمه و یه مرغ نمیشه باهاش خرید ولی حداقل مردم یه دو قرون دست شون میاد بتونن باهاش یه خرید بکنن زجرشون کمتر شه امیدوارم پرداخت یارانه های جدید از همین ماه شروع نزدیک ماه مارک رمضان هم هستیم ..

    • خخخخخ

      چهل و سه ساله نفت و گاز و طلا و هرچیزی بود رو پول کردن که حق شمام بود اونوقت میایی مینویسی یارانه رو دوبرابر کنن ذجر کمتر بکشی؟؟گدایی کن افکارت بوی گدایی مال خودتو میده

  • زهرا خدری 1349

    خیلی درست گفتن واقعا حرف حق رو زدن امیدوارم با پرداخت دو برابر یارانه و افزایش این یارانه نقدی با اینکه خیلی کمه و یه مرغ نمیشه باهاش خرید ولی حداقل مردم یه دو قرون دست شون میاد بتونن باهاش یه خرید بکنن زجرشون کمتر شه امیدوارم پرداخت یارانه های جدید از همین ماه شروع نزدیک ماه مارک رمضان هم هستیم ..،

    • حام

      جوون ایرانی تو خودت ایندت ضمانت و گارانتی نبوده لیسانس گرفتی به قول خودت بعد ٩ سال زحمت حقوقت سه و نیمه با کدوم عقلت دوتا بچه اوردی؟؟؟دقیقا کدوم عقلت؟؟؟مشکل همینه ایرانیا بیفکرن مقصر دولتم هست ولی بچه اوردن اونم دوتا با این حقوق یعنی شرمندگی همیشگی جلوی همون دوتا بچه

  • ناشناس

    وقی یک ایرانی کل حقوق سه میلیون پانصد تعریف شده در حالی که 9سال سابقه کار دارد این انصاف نیست با مدرک لیسانس اینقدر حقوق دریافت کند من با دو بچه چکار کنم زندگیم بچرخه دارم از این که نمی تونم معیشت خانوادم تامین کنم به زانو درامدم تو رو خدا فکری به حال مردم بکنید از این که نمی تونم نیازاولیه خانوادم تامین کنم یا نیاز بچم تامین کنم به زانو درامدم تو رو خدا مسئولین فکری برای مردم بکنید

  • ناشناس

    من چیز بدی ننوشتم برسی کن بعد بگو از واقعا نترس