کد مطلب: ۶۳۱۷۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بازار خودروی ایران / پیش‌بینی قیمت خودرو

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بازار خودروی ایران / پیش‌بینی قیمت خودرو

بازار خودرو با آغاز جنگ روسیه و اوکراین دوباره راکد شد. یک کارشناس بازار خودرو با تائید این خبر گفت: در شب عید بازار خودرو راکد است. با آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین مردم برای خرید خودرو عقب‌نشینی کردند و منتظر کاهش قیمت خودرو هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار خودرو با آغاز جنگ روسیه و اوکراین راکد شد. در هفته‌های گذشته گویا برخی خودروها با قیمت پایین مانند پراید، تیبا و کوییک معامله شده است اما در این هفته نه خبری از خریدار بود و نه فروشنده. به نظر می‌رسد، مردم منتظر کاهش قیمت خودرو در اسفند ۱۴۰۰ هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در آخرین معاملات روز چهارشنبه ( پنج اسفند ۱۴۰۰) نوسانات قیمتی در بازار خودرو اسفند درحال کاهش بود. خودروی پراید ۱۱۱ به نرخ ۱۸۵ میلیون تومان رسید. پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ در قیمت ۴۸۵ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ ۲۰۵ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۶۴ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج به قیمت ۳۲۰ میلیون تومان معامله شد.

تقاضا برای خرید خودرو کاهش پیدا کرد

در همین مورد یک کارشناس بازار خودرو با اشاره به وضعیت بازار و قیمت خودرو در اسفند ۱۴۰۰ گفت: با آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین تقاضا برای خرید خودرو در بازار ایران کاهش پیدا کرد. پیش‌بینی می‌شود این شرایط رکودی در بازار خودرو ادامه‌دار باشد. حتی ممکن است به دلیل عدم تقاضا، قیمت برخی خودروها نیز کاهش پیدا کند.

فیروز نادری به تجارت‌نیوز توضیح داد: دو عامل در رکود بازار خودروی ایران نقش دارد. نخست توقف مذاکرات وین و دیگری جنگ در منطقه که باعث شرایط رکودی بازار شده است.

او ادامه داد: گویا مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت خودرو هستند. از این‌رو شب عید امسال را هم ترجیح می‌دهند یا بدون خودرو بمانند یا با خودروهای قدیمی‌ خود سر کنند.

برای خودروهای خارجی هم مشتری نیست

نادری گفت: البته قدرت خرید مردم نیز کاهش قابل توجهی داشته است. در گذشته تقاضایی برای خرید خودروهای کمتر از یک میلیارد تومان خارجی وجود داشت اما حالا تقاضایی برای این دسته از محصولات نیز در بازار مشاهده نمی‌شود.

پیش‌تر دنیای اقتصاد به نقل از رضا فاطمی امین، وزیر صمت نوشته بود: سال آینده تورم عمومی کشور به هر میزانی که باشد، قیمت خودرو افزایش نمی‌یابد.

برای مطالعه بیشتر خبر آینده بازارها با آغاز جنگ روسیه را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    بنده خودم ماشین خارجی دارم ولی واقعا آرزو می کنم که قیمت ها پایین بیاد. هم برای خودم بهتر، چون می تونم راحت تر ماشین بهتری بخرم و هم مردم راحت تر می تونند ماشین دلخواه خودشون رو تهیه کنند

  • ناشناس

    جای تآسف است که خودرویی مثل دنا پلاس اتوماتیک که 50 میلیون هم ارزش نداره به 485 میلیون فروخته میشه.

  • ناشناس

    قیمت رو به پایین است

  • کریم

    حیف که مردم با هم اتحاد ندارند وگرنه چند ماه بدون خودرو ماندن اتفاق خاصی نمیوفته اون وقت دولت مجبور میشه واردات را آزاد کنن یا قیمت ها را پایین وکیفیت را بالا ببرند