کد مطلب: ۵۶۵۰۵۹

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد:

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته اول مرداد / چرا قیمت خودروهای سنگین گران شد؟

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته اول مرداد / چرا قیمت خودروهای سنگین گران شد؟

مرداد سال گذشته ثبت سفارش واردات خودروهای سنگین آزاد شد اما دوباره دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از بسته شدن ثبت سفارش واردات خودروهای سنگین خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از ممنوعیت و افزایش قیمت خودروهای سواری وارداتی، حالا نوبت خودروهای سنگین رسیده است. واردات این خودروها دوباره ممنوع شد و قیمت آنها هم گران شد. به عنوان مثال قیمت خودرو ولوو به شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام این خبر توضیح داد: تا راه حلی از سوی دولت برای کاهش یا ثبات قیمت‌ها ارائه نشود نوسان قیمت خودرو ادامه دارد. به عنوان مثال قیمت یک کامیون ولوو که ارزش واقعی آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است به دلیل محدودیت‌های اعمال شده تا شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم رسیده است.

مهدی دادفر به تجارت‌نیوز گفت: سال گذشته با باز شدن ثبت سفارش، واردات خودروهای سنگین آزاد شد اما دوباره سامانه ثبت سفارش خودروهای سنگین هم بسته شد. بخش زیادی از خودروهای سنگین در انبار گمرکات است اما به دلیل بروکراسی‌های اداری هنوز ترخیص خودروهای سنگین از گمرک به ۵۰۰ دستگاه هم نرسیده است!

طبق اعلام خبرگزاری مهر، گفته می‌شود در سال گذشته ۲ هزار دستگاه کامیون در گمرکات کشور برای دریافت مجوز ترخیص از گمرک و طی شدن روند قانونی آن، دپو شده بود که هزار و ۶۵۰ دستگاه آن مدل ۲۰۱۷ بود که با توجه به اتمام زمان قانونی ترخیص آنها در زمستان سال گذشته و تا پیش از آغاز ۲۰۲۱، مجوزهای مربوطه صادر شد، فرآیند ترخیص آنها به فروردین و اردیبهشت امسال منتقل شد.

او درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار خودرو بیان کرد: اکثر فعالان اقتصادی آینده اقتصاد را همراه با رشد تورمی پیش‌بینی می‌کنند. بنابراین از مواد غذایی گرفته تا خودرو همه گران می‌شوند. مگر اینکه دولت برای تولید داخل موانع را از پیش روی تولیدکنندگان بردارد. یا از طرفی واردات خودرو را آزاد کند. در غیر این صورت اتفاق مثبتی برای بازار خودرو رخ نمی‌دهد.

معاملات قولنامه‌ای خودرو زیاد شد!

با مصوبه ستاد کرونا بخش زیادی از کسب‌و‌کارها تعطیل شدند. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اما در این باره توضیح داد: دولت تهران را تعطیل کرد اما وضعیت امرار معاش مردم باعث شده که بخش زیادی از نمایشگاه‌داران فعالیت خود را از سر گیرند. از این‌رو معاملات خودرو به شکل قولنامه‌ای زیاد شده است.

براساس این گزارش افزایش تقاضا قیمت خودروهای داخلی را در هفته اخیر بین سه تا پنج میلیون تومان گران کرد. برخی معتقدند خودروسازان به دلیل کمبود قطعه تولید خود را کاهش دادند و همین مساله بر روند قیمت‌ها اثرگذاشته است.

خودروهای داخلی چقدر گران شدند؟

به گفته فیروز نادری، فعال بازار خودرو، پژو ۲۰۶ تیپ دو، سمند و پژو پارس با چهار میلیون تومان افزایش به ترتیب با قیمت ۲۲۵ ،۲۱۷ و ۲۵۰ میلیون تومان فروخته شده است. پژو ۲۰۷ هم با پنج میلیون تومان افزایش با قیمت ۳۰۸ میلیون تومان داد و ستد شد.

او به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل نوسان قیمت دلار خودرو در این ایام تعطیل گران شد. پیش‌بینی می‌شود تا جا به جایی کابینه دولت سیزدهم نوسان قیمت ادامه دارد.

برای مطالعه بیشتر خبر پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته چهارم تیر ماه را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از شهریورماه ماشین چه سواری چه باری همه افزایش قیمت بسیار بالایی تجربه میکنن

    • ناشناس

      دلال جون

  • ناشناس

    خودرو ساز حق داره انصافا . با این افزایش هزینه ها و نبود ارز و نبود قطعات و بدهکاری چندین هزارمیلیارد تومانی بایدم افزایش قیمت بدن بالاخره خیلی از مردم عزیز ما مستقیم و غیرمستقیم دارن کسب درآمد میکنن

    • ناشناس

      خوبه حالا یه ماشین داری میخوای گرون شه خخخخخخ تودیگه کی هستی

  • ناشناس

    پس خیال داشتیدبرادرمن ارزان بشه نه زن دارم ..نه بچه حالاکه داریدبه ماچه

  • ناشناس

    چطورید دلال ها?????

  • عبدالرضا غیایی شاملو

    لحظه به لحظه شاهد کاهش ارزش پول ملی در کشور هستیم، آن مسئولینی که مدام حرف از امنیت بالا در کشور میزنند چرا متوجه نیستند که اولین موئلفه امنیت بالا در هر کشوری آنهم در قرن۲۱ داشتن انواع و اقسام تجهیزات نظامی و جنگ افزار نیست بلکه اولین موئلفه آن داشتن اقتصادی قوی و رشد ناخالص داخلی هر کشور است.

  • محمدامین

    چون اینجا ایرانه.?

  • ناشناس

    شمارا به خدا به داد قیمت کامیون برسیدکامیوندار به خاک سیاه نشسته این چه وضعیت مابسامانی هست خواهشا به گوش دولت محترم برسانید

  • حسین

    سلام از یه ماه پیش تا الان قیمتا رو نگا کنید چه خودرو صفر چه دست دوم ببینید به کجا داریم میریم یارو خاور گذاشته ۹۰۰ میلیون واقعا دمتون گرم ?

    • خخخخخخخ

      ما دولت نداریم
      چرا
      چون همیشه شعار میده
      از بیمه و قیمت و کار
      همه بیچاره
      دیگه هیچ کس اعتماد نمیکنهمردم نون شب ندار دولت دار از مردم پول میگیر چرا پلیس‌ راه و گشت این همه جریمه و ماهیانه ملیارد جریمه می‌رود تو جیب مسوولان آیا این چبز حلال هست نه حرام هست

  • ناشناس

    سلام
    دولت محترم فکری به حال قیمت کامیون نمیکنید
    تمام قشرجوان که کاردولتی نداره
    همه خانواده ها که حقوق بگیرنبستند
    فقط به فکر حقوق ومزایای کارمند هستید
    براخرید یه ماشین برا معاش زندگی چقدر باید پول داد
    ماشین ۵۰ سال کار داره یک ونیم میلیارد قیمت میخوره
    چی میشه اسمشو گذاشت ???

    • ناشناس جانباز

      ناشناس جان تعجب نکن تا بازار دست مافیاست وضعیت به همین گونه خواهد ماند هوو راباپشتش فروختیم ۷۰میلیون تا ماشین جدید بگیریم تا بجنبیم شد ۵۰۰ میلیون الان با اون پول فقط میتونیم لاستیکهای کله را بگیریم پس زیاد نگران نباش

  • فقط یک

    چرا این قدر گرونی
    چرا جریمه های پلیس را و گشت ماهیانه ملیارد