خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۸۴۵۲

پیش‌بینی قیمت دلار امروز اول بهمن ۹۹

پیش‌بینی قیمت دلار امروز اول بهمن ۹۹

دیروز قیمت دلار با افزایش ۴۰۰ تومانی به کانال ۲۲ هزار تومانی بازگشت. همچنین قیمت اسکناس امریکایی در بازار متشکل دیروز با افزایش ۲.۴۱ درصدی به ۲۱,۵۶۹ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز قیمت دلار با افزایش ۴۰۰ تومانی به کانال ۲۲ هزار تومانی بازگشت. همچنین قیمت اسکناس امریکایی در بازار متشکل دیروز با افزایش ۲.۴۱ درصدی به ۲۱,۵۶۹ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این موزد دنیای اقتصاد نوشت: روز سه‌شنبه، موج نزولی دلار متوقف شد و اسکناس آمریکایی توانست به کانال ۲۲ هزار تومانی بازگردد. با این حال، این افزایش نتوانست مانع از ثبت کمترین بازدهی ماهانه دلار در سه سال اخیر شود.

روز سه‌شنبه، دلار ۴۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۲ هزار تومان رسید. به‌رغم این افزایش، بازدهی ماهانه دلار در دی ماه به منفی ۵/ ۱۳ درصد رسید. آخرین باری که بازار توانسته بود، سطح بالاتری از ریزش را طی یک ماه تجربه کند به آذرماه سال ۹۷ بازمی‌گشت. در آن مقطع زمانی قیمت دلار از ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان در فاز نزولی قرار گرفت و سرانجام در مرز ۱۰ هزار تومانی متوقف شد.

ریزش قیمتی اخیر دلار طی مدت کوتاهی اتفاق افتاد. در واقع در تاریخ ۲۳ دی ماه، دلار حدود ۲۵ هزار تومان قیمت داشت و تنها طی ۴ روز کاری، حدود ۳ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد.

به گفته برخی فعالان، معامله‌گران نسبت به پایان فشار حداکثری و آغاز دوران بایدن خوشبین هستند و سعی کردند با فروش ارز خود به استقبال این تغییر بروند. طبیعتا اگر بازار احساس کند که خوش‌بینی به بایدن بیهوده بوده است، قیمت‌ها بار دیگر در مسیر صعودی قرار خواهند گرفت. به نظر می‌رسد مذاکره یا عدم مذاکره ایران و آمریکا با یکدیگر و شرط و شروط‌هایی که برای هم تعیین می‌کنند، نقش مستقیمی در چگونگی نوسانات دلار طی ماه‌های پیش‌رو خواهد داشت.

نقش روحانی در افت دلار

عده‌ای از معامله‌گران باور دارند فروشنده شدن معامله‌گران در واکنش به صحبت‌های اخیر حسن روحانی صورت گرفته است. رئیس‌جمهور به تازگی اشاره کرد در صورتی که منابع بلوکه شده ایران آزاد شود، قیمت دلار تا ۱۵ هزار تومان پایین خواهد آمد. این صحبت مصادف شده است با گمانه‌زنی‌هایی پیرامون احتمال آزاد شدن منابع ایران در کره جنوبی.

در واقع بخشی از معامله‌گران در هراس بودند که منابع ایران در این کشور شرق آسیا آزاد شود و به دنبال آن، قیمت دلار دچار افت شدیدی شود. آنها به همین دلیل تصمیم گرفتند ارز خود را به فروش برسانند و منتظر وقایع آتی باشند. در صورتی که از سمت کره نیز اتفاق خاصی رخ ندهد، احتمال دارد بخشی از خریداران به بازار بازگردند.

در واقع درست است که انتظارات تغییر کرده است، ولی در صورتی که اتفاق خاصی در ماه‌های آتی رخ ندهد، جهت انتظارات می‌تواند این بار به سوی صعود قیمت‌ها تغییر کند. در بازار حواله همچنان عده‌ای از معامله‌گران در برابر افت قیمت مقاومت می‌کنند. گفته می‌شود نرخ نیمایی در محدوده ۲۴ هزار تومان قرار گرفته است که فاصله ۲ هزار تومانی با قیمت بازار آزاد داشت. در صورتی که صادرکنندگان، از قیمت‌های فعلی اطمینان پیدا کنند، احتمال نزول بیشتر قیمت‌ها نیز وجود خواهد داشت.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ماله کشی هم حدی داره نه؟

  • ناشناس

    دیدید گفتم صعودی میشه نفروشید

    • ناشناس

      واقعا قابل پیش بینی نیست که چه زمانی صعودی و چه زمانی نزولی میشه

    • ناشناس

      آقا نه بخرید نه بفروشید اما دلار هیچ فرقی با دوران ترامپ نمیکنه این آمریکایی ها هدفشون یکیه بایدن مثل ترامپ گفته سر برنامه موشکی ایران بیاد پا مذاکره ترامپ هدفش همین بود

  • ناشناس

    ازشنبه دلار سقوط میکنه

    • ناشناس

      روی چه اساسی این نظر میدید شما؟

  • ناشناس

    دلار از شنبه سقوط داره

  • ناشناس

    واقعا تعصف داره دلال شدن این همه ملت که شدن خون‌خار برادر خودشون فقط برای رسیدن به سود مفت بدون زحمت و تلاش تنها زحمت دلال شده دعا برای گرانتر شدن و بدبخت تر شدن مردم خدا شفا بده تمام دلالهای لجن رو

  • امیر

    سودی که از خرید ارز میکنید از نجس ترین مال هاست بدون هیر و برکت… واضح نه؟ چون گرون بشه همه چی دو برابر سود شما گرون میشه… سود به قیمت بدبختی بیشتر بقیه….
    میگن میخوان ارزش پولشون حفظ بشه اگه اینه ،پس چرا حمله ای میفروشید تا ارزون میشه؟ چرا میخرید؟ نگه دارید خوب

  • حامد

    دلار اواخر شنبه و اوایل یکشنبه در کانال 20 خواهد ماند بطوریکه در اواخر هفته نزولی و تا کانال 18 میتواند بماند