کد مطلب: ۵۰۳۹۵۳

سیگنال جدید به بازار ارز / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۴ دی ۹۹

سیگنال جدید به بازار ارز / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۴  دی ۹۹

دیروز دلار ۶۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۵ هزار و ۶۴۰ تومان رسید. همچنین قیمت دلار در بازار متشکل ۲۵,۳۳۹ تومان ثبت شد. امروز برای قیمت این اسکناس امریکایی چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز دلار ۶۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۵ هزار و ۶۴۰ تومان رسید. همچنین قیمت دلار در بازار متشکل ۲۵,۳۳۹ تومان ثبت شد. امروز برای قیمت این اسکناس امریکایی چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: به باور برخی تحلیلگران، دلار برای اینکه در مسیر ریزشی قرار بگیرد، در درجه اول نیاز دارد که شکست مرز ۷ هزار تومانی حواله درهم را ببیند. با این حال، روز گذشته درهم درحوالی محدوده ۷ هزار و ۱۲۰تومانی به کار خود پایان داد.

بر اساس صحبت‌های فعالان، در بازار درهم حجم معاملات بسیار پایین آمده است و بسیاری از معامله‌گران از بازار کنار کشیده‌اند. درهم حدود ۳ هفته است که در دامنه محدود ۷ تا ۷هزار و ۲۰۰ تومان نوسان می‌کند. روز شنبه ارزش دلار در شهرهای مرزی هم چندان بالا نرفت تا از این سمت و سو نیز به بازار داخلی فشار خاصی وارد نشود.

هم‌زمان با کاهش نوسانات ارزی، همچنان برخورد با دلالان ارزی ادامه دارد. در همین ارتباط، فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری ۲۱ اخلال‌گر نظام ارزی در خراسان رضوی خبر داد. وی ادامه داد: در این تحقیقات مشخص شد برخی از این افراد عمدتا جزو صنف بنکداران طلا یا صراف بودند که در یکی از مجتمع‌های تجاری مشهد فعالیت داشتند. وی تاکید کرد: خرید و فروش هر نوع ارز به‌صورت واقعی باید طبق موازین بانک مرکزی انجام شود، در غیر این‌صورت مشمول ضوابط قاچاق خواهد شد.

همچنین افتصادنیوز نوشت: به گفته فعالان از ساعت ۴ بعدازظهر، برخی از معامله‌گران به نقل از برخی منابع غیر رسمی اعلام کردند که لوایح مورد درخواست گروه ویژه اقدام مالی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در ریل تصویب قرار گرفته است.

بازار که تا روز پنجشنبه به اخبار افزایشی توجه خاصی نداشت، خبر مربوط به fatf را تا حدی جدی گرفت و خود را در مسیر نزول بیشتر قرار داد. با این حال، برخی از معامله‌گران باور داشتند که افت قیمت دلار تحت تاثیر اخبار نبود. از نگاه آنها، بازار در جستجوی بهانه‌ای برای کاهش قیمت بود و سطح تقاضای در اندازه‌ای در بازار پایین آمده بود که تصور رفتن دلار به بالای ۲۶ هزار تومانی کمی دور از ذهن می‌رسید. از نگاه آن ها، تعدیل انتظارات افزایشی دلیل بود که معامله‌گران را در بازار دلار فروشنده تر کرد. با این حال، برخی فعالان باور داشتند که معامله‌گران به راحتی اجازه نخواهند داد که دلار به زیر محدوده ۲۵ هزار و ۴۵۰ تومانی برود.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این همه اخلال گر میگیرن ولی ایا تاثیری داشته تو نرخ ارز؟ 3 روز قیمت رو میارین پاریین دوباره ۳ روز قیمت رو میبرین بالا……دولت روحانی خودش نفع میبره از بالا بودن نرخ ارز.

  • استفان

    اهل قبورم صداشون درومده ولی مردم زنده انگارمردن شایان عزیزنظراتتودوسدارم

  • استفان

    آیاکسی که روش مستقیم وغیرمستقیم روبرای سهام عدالتش انتخاب نکرده سهامش چیمیشه؟

    • ناشناس

      گفته شد کسی ک انتخاب نکنه غیر مستقیم میشه

  • ناشناس

    امریکابادلارش داره ماروبدبخت میکنه