کد مطلب: ۵۳۸۵۸۶

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

روز یکشنبه،‌ اسکناس آمریکایی در بازه ۲۱ هزار و ۴۰۰ تا ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومانی جا به جا شد و خبری از افزایش و کاهش‌‌های شدید در بازار نبود. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار در ابتدای روز یکشنبه رفتار کاهشی داشت و زیر محدوده حمایتی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومانی نوسان کرد. معامله گران زمانی که متوجه شدند، بازار کشش حرکت به زیر مرز ۲۱ هزار تومانی را ندارد، به سرعت در موقعیت خرید قرار گرفتند و توانستند اسکناس آمریکایی را به بالای محدوده ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومانی ببرند. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

اقتصادنیوز درباره آینده بازار دلار نوشت: «تقریبا همه تحریم‌های اصلی و اصولی برطرف شده و مذاکرات برای برخی جزئیات ادامه دارد». این بخش از صحبت های حسن روحانی، فشار جدیدی را به بازار دلار وارد کرد و موجب شد که فروشندگان در معاملات پشت خطی بیشتر شوند. افزایش فعالیت فروشنده ها موجب شد که قیمت دلار تا محدوده ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومانی نزول پیدا کند.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورت ادامه فروش‌ها، بازار حمایت ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومانی را مورد آزمون قرار خواهد داد. جدا از صحبت‌های روحانی، گزارش‌ها از افزایش عرضه ارز عامل دومی بود که قیمت دلار را تحت فشار قرار داد. میزان عرضه ارز در بازار متشکل در روز ابتدایی هفته به بالای ۱۱ میلیون دلار رسیده بود که در سال ۱۴۰۰ سابقه نداشت. در روزهایی که تقاضای زیادی در بازار وجود ندارد، افزایش عرضه می تواند سیگنال قوی کاهشی به معامله گران ارسال کند.

در حالی که برخی فعالان به متغیرهای کاهنده بازار اشاره می کنند، عده دیگری باور دارند دلار می تواند در مسیر صعودی قرار بگیرد. این گروه باور دارند بازار اخبار مربوط به توافق احتمالی هسته‌ای را پیش خور کرده است و دیگر صحبت‌های رییس جمهوری را نیز جدی نخواهد گرفت. یکی از بازیگران باتجربه بازار عنوان می کرد، بازار هفته قبل تحت تاثیر صحبت‌های رییس جمهوری قرار گرفت و اکنون اتفاق تازه‌ای نیافتاده است که معامله گران به آن واکنش نشان دهند.

هم چنان برای بسیاری از معامله گران خط تعیین کننده معاملاتی روند قیمت حواله درهم است. اگر امروز حواله درهم به بالای مرز۶ هزار تومانی بازگردد، خریداران اضافه خواهند شد و در صورتی که درهم به سوی محدوده ۵ هزار و ۸۰۰ تومانی برود،‌ فروشندگان قدرت را در دست خواهند گرفت.

برخی تحلیل گران اعتقاد دارند آنچه موجب شده سرعت نزول قیمت دلار زیاد شود تزریق بیشتر حواله درهم به نیما در کنار انتظارات مثبت است در واقع تزریق درهم با همدستی انتظارات مثبت توانسته قیمت را تا محدوده ۲۰ هزار تومان پایین آورد. از طرف دیگر روز قبل رکورد تزریق دلار در بازار متشکل است.این بازار در حکم مرجع عمده فروشی اسکناس دلار به حساب می آید.

با توجه قوانین بازار متشکل دلار خریداری شده از سوی صرافان یک درصد بالاتر می تواند فروش رود. با این حساب قیمت دلار سنا در روزهای آتی در محدوده ۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان دارد. اگر قیمت دلار در بازار رسمی پایین نیاید فاصله بین این دو می تواند تقاضای آرابیتراژی را به بازار برگرداند. تقاضای که در قالب نیاز سایر یک بار در سال به هر کارت ملی ۲۲۰۰ دلار با قیمت بازار رسمی، ارز تعلق می گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.