کد مطلب: ۵۱۳۲۶۴

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۱ بهمن ۹۹

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۱ بهمن ۹۹

دیروز دلار با ۴۳۰ تومان افزایش از سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی به راحتی عبور کرد و در محدوده ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومانی قرار گرفت. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز دلار با ۴۳۰ تومان افزایش از سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی به راحتی عبور کرد و در محدوده ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومانی قرار گرفت. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: به باور اکثر فعالان، تغییرات افزایشی روز دوشنبه ناشی از جو روانی بود که نوسان‌گیران پیرامون صحبت‌های بایدن درباره بازگشت به برجام مطرح کردند. رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که برای بازگشت ایران به برجام، تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد.

به باور برخی بازیگران باتجربه بازار، صحبت‌های اخیر طرف‌های ایرانی و آمریکایی، برای برخی معامله‌گران چنین تصوری را ایجاد کرد که رسیدن به توافق و برداشته شدن تحریم‌ها فرآیند ساده‌ای نخواهد بود. این مساله سطح خوشبینی در بازارها را کمی تعدیل کرد و موجب شد که خریدهای احتیاطی افزایش پیدا کند.

البته بازارساز تا ساعت ۳بعدازظهر روز دوشنبه چندان رشد قیمت دلار و پیشروی در کانال ۲۴ هزار تومانی را به رسمیت نشناخته بود. صرافی‌های بانکی تا ساعت ۳ بعدازظهر قیمت فروش دلار را ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین کرده بودند که اختلافی هزار تومانی با قیمت بازار آزاد داشت.

به طور معمول، زمانی که چنین فاصله‌ای ایجاد می‌شود، تقاضای کاذبی به معاملات وارد می‌شود که می‌تواند قیمت را تحت فشار بیشتری قرار دهد. به احتمال زیاد بازارساز در روز جاری سعی خواهد کرد که فاصله قیمت بین صرافی‌های بانکی و بازار آزاد را کاهش دهد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    وقتی دلار ۵۰ تومن ارزان میشه میگید دلار سقوط کرد خخخخخخخ

  • مهدی

    دلار بدون برجام تا ۵۰ هزار بزودی