کد مطلب: ۶۷۹۳۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۲۰ تیر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۲۰ تیر ۱۴۰۱

امروز ۲۰ تیر ۱۴۰۱ دلار صرافی ملی با ۲۷ تومان افزایش همراه بود. قیمت‌ها در بازار طلا ئ سکه نیز صعودی بود، اما از آنسو در بازار سرمایه شاخص بورس نزول داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز قیمت دلار صرافی ملی مانند روزهای گذشته با افزایش همراه بود. قیمت طلا و قیمت سکه صعودی بودند.

پیش‌بینی بیت‌کوین

در تایم فریم چهار ساعته از تقریبا ۱۵ ژوئن، روند حرکتی بیت‌کوین در کانال رنج یا خنثی بوده و دارای روند صعودی و یا نزولی نیست. سقف این کانال رنج ۲۲ هزار و کف آن ۱۸ هزار و ۹۰۰ بوده که این دو سطح برای بیت‌کوین سطوح استاتیک مهمی تلقی می‌شوند.

در تایم فریم یک ساعت از هشتم جولای تا به حال، یک روند نزولی پله‌ای تشکیل شده، هم اکنون بیت‌کوین در حمایت محدوده ۲۰ هزار و پانصد قرار دارد و محدوده ۲۰ هزار و ۲۰۰ حمایت بعدی این نمودار است. در صورت افزایش قیمت شاهد مقاومت سطح ۲۱ هزار خواهیم بود.

پیش‌بینی بورس

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه گفت: از زمانی که شاخص کل بورس وارد محدوده یک میلیون و ۴۰۰ پیش‌بینی روند کمی سخت است. اما می‌توانیم بگوییم که معاملات بازار سرمایه به صورت هیجانی دنبال می‌شود.

پیش‌بینی قیمت دلار

برزو حق‌شناس، دیگر کارشناس بازارهای مالی، نیز عنوان کرد: در حال حاضر جدا از ارزش ذاتی، قیمت دلار بیشتر از اخبار مثبت و منفی برجام متاثر است. شاهد هستیم که از مدتی قبل مذاکرات برجام تقریبا به نقطه‌ای رسید که طرفین آن را ترک کردند و دلار روندی صعودی گرفت. این ارز از محدوده ۲۷ هزار تومان رشد کرد و حتی سقف خود را در سال قبل شکست.

او ادامه داد: سپس با سیگنال‌های مثبتی که طرفین درخصوص احیای مذاکرات دادند این روند صعودی ضعیف شد.

این کارشناس در مورد پیش‌بینی خود از آینده دلار تاکید کرد: برای هفته آینده نیز دلار منتظر اخباری است که از این مذاکرات مخابره شود. اگر اخبار مثبتی وجود داشته باشد دلار به کانال‌های پایین‌تر قبلی می‌رسد، ولی اگر اخبار حاکی از آن نباشد که طرفین به توافق نزدیک هستند حتی می‌توان کانال‌های بالاتری را برای قیمت دلار پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی گفت: قیمت طلا به دو مقیاس طلای جهانی و قیمت دلار وابستگی دارد. طلای جهانی باتوجه به سیاست‌هایی که آمریکا در پیش گرفته مسیری کاهشی را می‌پیماید.

او ادامه داد: از طرفی قیمت دلار باتوجه به اینکه مدتی در سقف قیمتی خود قرار گرفته است. درصد احیای برجام افزایش یافته است و احتمالا رشد قابل توجهی نداشته باشد.

این کارشناس همچنین بیان کرد: باتوجه به اینکه حبابی در قیمت طلای داخلی و سکه وجود دارد، برآورد من این است که حتی به صورت موقت، تخلیه این حباب انجام و قیمت سکه و طلا کاهشی شود.

طباطبایی توضیح داد: در مورد اینکه روند افزایشی این فلز ادامه داشته باشد، باید منتظر نتیجه مذاکرات و قیمت دلار باشیم. اگر قیمت دلار تا زیر ۲۷ هزار تومان کاهش داشته باشد، قیمت طلا نیز پایین می‌آید.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.