کد مطلب: ۶۹۴۲۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرگیجه در بازار ارز/ دلار بخریم یا ارزان می‌شود؟

سرگیجه در بازار ارز/ دلار بخریم یا ارزان می‌شود؟

بازار ارز این روزها سر درگم است. قیمت دلار دو هفته است که در کانال ۲۹ و ۲۸ هزار تومان در نوسان است و هنوز کسی نمی‌داند سرنوشت مذاکرات و به تبع آن سرنوشت قیمت دلار چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، از دو روز قبل، قیمت دلار دوباره روند صعودی خود را آغاز کرد و یک روزه بیش از هزار تومان گران شد. قیمت سکه هم دیروز ناگهان ۵۰۰ هزار تومان بیشتر شد. به نظر می‌رسید سیگنال‌های برجامی منفی است و بازار میل به صعود قیمت دارد.

اما از روز گذشته قیمت دلار مسیر کاهشی داشت و حتی امروز وارد کانال ۲۸ هزار تومان هم شد اما از عصر به بعد قیمت دلار در معاملات غیرقانونی فردایی به ۲۹ هزار تومان برگشته است.

این افزایش در حالی است که منابع خبری می‌گویند امریکا امروز چهارشنبه دوم شهریور ماه پاسخ ایران را می‌دهد آن هم با حدود ۱۰ روز تعلل. از طرفی گمانه‌ها حاکی از آن است که نگاه آمریکا هم به توافق مثبت است و امکان احیای برجام وجود دارد.

واشنگتن پست نوشت: به نظر می‌رسد ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای نزدیک‌تر شده‌اند، اما موانع و شکاف‌هایی در این پرونده باقی مانده است.با توجه به شواهد موجود انتظار می‌رود دولت بایدن در هفته جاری کار بررسی پیشنهادات برجامی ایران را به اتمام برساند.

سرگیجه در بازار دلار

پس چه چیزی سبب شد که قیمت دلار کمی گران شود؟ احتمالا دلیل اصلی به گمانه جدیدی بر می‌گردد که امروز شنیده شد.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود تاکید کرد که پس از ارائه پاسخ ایالات متحده احتمالاً به دور دیگری از مذاکرات در وین برای نهایی کردن جزئیات توافق احتمالی نیاز خواهد بود. همین خبر کافی بود تا روند بازار را صعودی کند.

اینکه گویا کار مذاکرات این بار هم تمام نمی‌شود و باید منتظر ماند و دید در دور جدید مذاکرات چه رخ می‌دهد. همین مساله معامله‌گران را متقاعد کرده که احتمالا نتیجه مذاکرات ظرف چند روز آینده مشخص نمی‌شود و همانقدر که امید به احیای برجام وجود دارد امکان عدم احیای آن هم هست.

تا زمانی که مذاکرات به نتیجه نرسد، نمی‌توان مسیر حرکت دلار را مشخص کرد. دلار با هر خبر سیاسی بالا و پایین می‌شود و اخبار موجود در بازار هم بسیار متفاوت و متناقض است. عده‌ای می‌گویند مذاکرات به نتیجه می‌رسد و دلار تا ۵۰ و ۲۶ هزار تومان هم می‌رسد. پس دست نگه داشته‌اند تا به موقع دلار بخرند.

برخی دیگر هم معتقدند که مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد یا اگر برسد، تاثیرش بر بازار ارز موقتی است و قیمت دلار دوباره به سمت بالا میل می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چع اقتصادی داریم واقعا که بستگی به یه کشور دیگه داره اونوقت توی همه موارد هم ادعامون میشه ..