کد مطلب: ۶۹۲۸۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

توافق برجام دلار را به چه قیمتی می‌رساند؟/ پیش‌بینی قیمت دلار در روزهای آینده

توافق برجام دلار را به چه قیمتی می‌رساند؟/ پیش‌بینی قیمت دلار در روزهای آینده

هنوز اخباری از نتیجه نهایی مذاکرات وین منتشر نشده است. اما تا کنون قیمت دلار به این اخبار واکنش نشان داده و روندی کاهشی در پیش گرفته است. در صورت به نتیجه رسیدن برجام، دلار به چه قیمتی می‌رسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهای گذشته، بازار دلار تحت تاثیر اخباری بود که از مذاکرات منتشر می‌شد. ایران جمع‌بندی نهایی خود درباره متن پیش‌نویس توافق احیای برجام را به هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای تحویل داد. تا کنون، هر از گاهی کشورهای اروپایی با رد برخی خبرها درباره افشای جزئیات توافق احتمالی احیای برجام، تأکید کردند که مقام‌های اروپایی و آمریکایی در حال بررسی واکنش ایران هستند.( خبرآنلاین )

با اینکه هنوز خبری قطعی از نتایج مذاکرات منتشر نشد، اما قیمت دلار به این اتفاقات واکنش نشان داد و روندی کاهشی در پیش گرفت. در حال حاضر نرخ این ارز وارد کانال ۲۹ هزار تومان شد.

صرافی ملی ، قیمت دلار امروز را ۲۸ هزار و ۳۷ تومان اعلام کرد. اما قیمت دلار بازار آزاد در برخی از کانال‌های تلگرامی با نوساناتی همراه بود. نرخ این ارز همچنان کاهشی است. اما روز در بازار آزاد به صورت لحظه‌ای وارد کانال ۲۸ هزار تومان نیز شد. البته تا لحظه انتشار این گزارش، نرخ ارز به ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

سقوط دلار به کانال ۲۷ هزار تومان

آیا تداوم کاهش قیمت دلار در کشور ادامه دارد؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر قیمت دلار به اخبار منتشر شده از برجام بستگی دارد.

او افزود: اما اگر مذاکرات وین در نهایت به نتیجه برسد، کف قیمت دلار به حدود ۲۷ هزار تومان می‌رسد.

چندی پیش نیز، برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در توضیح دلیل روند افزایشی بازار در آن مقطع، گفته بود: ایران پاسخ قطعی خود را اعلام نکرده. بازار منتظر واکنش طرف دیگر مذاکرات است. اگر فضای ابهام تشدید شود یا آمریکا واکنش خوبی نشان ندهد، دلار به سمت افزایش قیمت حرکت می‌کند.

او توضیح داد: اما اگر خبر مثبتی از مذاکرات منتشر شود، احتمال کنترل قیمت‌ها در بازه فعلی وجود دارد.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همش شایعه و جو سازی

    • علی

      دلار بیست و هفت تومان؟ توافق واسه چی بود دیگه؟ همین چند ماه پیش با تحریم دلار بیست و پنج بود. اگه قراره اینطور باشه همون توافق نکنن ک بهتره

    • ناشناس

      واقعا

  • ناشناس

    اگر دلار به ۷هزارتومان برسد اون موقع باید امیدوار شد که ارزش پول به روال عادی برگشته

  • ناشناس

    شایعه

  • ناشناس

    دلار زیر پنج تومان خواهد شد اگر بر جام قبول شود عین سال ۶۷

    • ناشناس

      خواب دیدی خیره کفش ۲۷۰۰۰ مگه نخوندی

  • ناشناس

    انشاالله ک توافق بشه زندگی غیر قابل تحمله با این
    اوضاع گرانی